En waarom niet? Ben best voor kritisch volgen van journalisten, is een van de pijlers van een vrij samenleving waar dat kan. Echter kan het niet zo zijn dat journalistiek maar een vrij brief hebben om regels en wetten te overtreden. Met zoals in het filmpje te zien is hoge snelheden nog een camera bedienen vinden we dat normaal?? En waar moet dan de grens gelegd worden?
Waar het mij om gaat is dat dit soort rijgedrag in principe onwenselijk is, lees: voorbeeldfunctie van de betreffende dienst.
Dat je ten behoeve van incidenten harder rijd, prima, dat dat dan ook af en toe is harder gaat dan in de boeken staat, ook prima. Ben wat dat betreft praktisch ingesteld en niet alles is met een schaartje te knippen. Maarja, voor overige reizen / ritten is het wel wenselijk om vanwege je voorbeeldfunctie je aan de geldende regels te houden. Je wordt nou eenmaal bekeken.... En nu dus door een journalist die er werk van maakt. Dat houd elkaar scherp, want nu zal de dienst wel actie erop ondernemen. Dat je het nooit helemaal voorkomt ben ik me ook volledig van bewust.
Om dit dan aan de kaak te kunnen stellen is het uiteraard nodig om te volgen. Uiteraard moet dit volgen ook niet een onverantwoord verhaal worden. Dus indien blijkt dat daar onverantwoorde zaken voorgevallen zijn kan dit best aan de journalist beboet worden.
Echt een grens in deze is lastig te trekken, het zal altijd een spanningsveld blijven.