Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28398 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #80 Gepost op: 20 april 2011, 20:19:45
Vandaag door twee Kmar motoren met OGS op de A9 ingehaald, deze gingen richting IJmuiden.
N.a.v. deze discussie wil ik melden dat deze een schoolvoorbeeld vormden van hoe het hoort.
Ook al was de linkerbaan over lange weg vrij, deze lieten zich niet verleiden om de motor open te trekken, maar met een zeer acceptabel snelheidsverschil mij voorbij te gaan.
Mochten ze meelezen, mijn complimenten. 998765

Als ik met OGS rij, dan rij ik op de rand van de richtlijnen of er overheen. Dan ga ik niet met een acceptabel verschil inhalen. Als ik daarop vrij baan heb gaat het gas er vol op.

Waarom zou ik anders met OGS rijden, kan ik ze net zo goed uitzetten.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #81 Gepost op: 20 april 2011, 21:20:12
Als bij jou "het gas er vol op" gaat met de motor, hoop ik je niet tegen te komen  ::)
Ik heb zelf ervaring met het rijden op de motor met ogs, ervaring leert dat als je het gas dan open gooit je te snel bij de volgende opstakel bent en mensen niet de kans geeft plaats te maken. Vandaar ook de richtlijnen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #82 Gepost op: 20 april 2011, 23:20:31
Bij de KMar is er tevens best wat onduidelijkheid over de ''brancherichtlijnen''. Zo hield mijn docent tijdens de rijopleiding vol dat wij bij het gebruik maken van vrijstellingen (zonder OGS) wij geen richtlijnen hebben over hoe hard te rijden. Hij beweerde dat de 40 overschrijding op snelwegen en 30 buiten snelwegen alleen geldt als je OGS aan had.

Klinkt best krom, dat weet ik.

Overigens kan ik je vertellen dat als ik met OGS rij, ik nauwelijks minder hard rijd dan bij de richtlijnen aangegeven. Maar hier geldt, dat wanneer het fout gaat, meneer van hoger hand in ieder geval is ingedekt.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #83 Gepost op: 20 april 2011, 23:53:42
Als bij jou "het gas er vol op" gaat met de motor, hoop ik je niet tegen te komen  ::)
Ik heb zelf ervaring met het rijden op de motor met ogs, ervaring leert dat als je het gas dan open gooit je te snel bij de volgende opstakel bent en mensen niet de kans geeft plaats te maken. Vandaar ook de richtlijnen.

Ach, dielangemotormuis rijdt op een Transalp, dan is het bijna onmogelijk om op de snelweg de brancherichtlijnen te overschrijden  >:D

Maar soms kan het gas er best vol op hoor, geen probleem. Er zit namelijk ook een rem op zo'n motor, waardoor je weer op tijd af kunt remmen bij het volgende obstakel en ze de tijd kan geven om op zij te gaan.

Als een ambulance met begeleiding rijdt, op zijn maximum volgens de brancherichtlijnen, hoe kan een begeleidende motor dan vrij baan maken voor die ambulance zonder de brancherichtlijnen te overschrijden  :-\ Bij 160 km/h moet je dan  toch echt soms het gas vol open gooien om te vegen.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #84 Gepost op: 21 april 2011, 01:03:18
Nee, natuurlijk hangt het van de situatie af  ::)
Als je een ambulancebegeleiding pakt, zijn dat van die zaken waarbij je met pieken de richtlijnen ruim zal overschrijden omzo de kruissnelheid op tempo te houden.
Maar puur vol gas naar een melding lijkt me niet handig als je jezelf voor het hekje moet verantwoorden.
Uiteraard zijn dit richtlijnen en zal eenieder hier zijn of haar invulling aan moeten geven.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #85 Gepost op: 21 april 2011, 08:09:54
ach het is allemaal heel mooi bedacht maar echt functioneel is het allemaal niet. Gezien het feit dat de gemiddelde snelheids overtreder als +40 km te hard rijdt en ik dus nog harder moet rijden om deze te achterhalen. Doe dus niks anders dan een status geven voor het negeren van de richtlijn de gehele dag en zo zijn er zat andere dingen te bedenken waarom het hele systeem niet werkt.
Men heeft het probleem geheel verkeerd aangepakt. Men wilde dat er minder aanrijdingen kwamen met dienstvoertuigen dus bedacht men dit. Maar het heeft allemaal te maken met de gedacht en het inzicht van de diender zelf.

Ik ga toch ook niet bij een prio 1 melding met + 250 km over de snelweg rijden terwijl het overige verkeer +- 140km rijdt. Nu dit doen de broeder van de kmar ook niet.
Je kan het ook anders bekijken hoevaak is het niet makkelijker om snel en rustig door het verkeer een weg te banen om zonder het hele circus aan te hebben. Immers iedereen blijft zijn ding doen en ik kan er vlot langs. Het verschil tussen wel en niet is dat ik een voorgangsvoertuig wordt en voor de rest niet. Ik blijf de zelfde verplichtingen houden. Maar dit was even een rijspoor.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #86 Gepost op: 21 april 2011, 09:58:46
Als ik met OGS rij, dan rij ik op de rand van de richtlijnen of er overheen. Dan ga ik niet met een acceptabel verschil inhalen. Als ik daarop vrij baan heb gaat het gas er vol op.

Waarom zou ik anders met OGS rijden, kan ik ze net zo goed uitzetten.
Zo denk ik er ook over. Ik wil jou best wel tegen komen met het gas er vol op. Maar ja, ik weet hoe jij rijdt. ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #87 Gepost op: 21 april 2011, 15:49:13
Zo denk ik er ook over. Ik wil jou best wel tegen komen met het gas er vol op. Maar ja, ik weet hoe jij rijdt. ;D

dank je wel, Sven O0

Als ik het gas er op gooi kijk ik wel natuurlijk of er ruimte is om het te doen. Als er veel verkeer is ga ik ook niet inhalen met een verschil dat veel hoger is als het overige verkeer.
Je heb maar 2 kleine blauwe lampies aan de voorzijde van je fiets zitten en je blijft afhankelijk van de overige weggebruikers. Als je ziet hoe vaak automobilisten motorrijders over het hoofd zien.

En hard rechtuit uit rijden kan bijna iedereen, dar is geen kunst aan. Alleen het verantwoordelijk hard rijden hebben meer motorrijder moeite mee. Waarom omdat ze geen verkeersinzicht hebben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #88 Gepost op: 21 april 2011, 15:56:07
Ach, dielangemotormuis rijdt op een Transalp, dan is het bijna onmogelijk om op de snelweg de brancherichtlijnen te overschrijden  >:D


Nog even en dan krijgen de 650GS en die wel weer veel harder als de Transwalp. Alp gaat max 180km/u en de 650GS 200km/u.

Maar waar rij je zo hard bibeko. Ik ieder geval niet. Ik wil aan het eind van de dienst weer in een deel naar mijn tweeling en echtgenote.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #89 Gepost op: 22 april 2011, 00:12:28
Nog even en dan krijgen de 650GS en die wel weer veel harder als de Transwalp. Alp gaat max 180km/u en de 650GS 200km/u.

Maar waar rij je zo hard bibeko. Ik ieder geval niet. Ik wil aan het eind van de dienst weer in een deel naar mijn tweeling en echtgenote.

Daarom schreef ik ook snelweg  98uiye

Bibeko kom ik meestal niet harder dan de brancherichtlijnen denk ik. Met al de kruisingen en de drukte in 020 heb ik geen tijd om op mijn snelheidsmeter te kijken...