Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28423 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #60 Gepost op: 18 april 2011, 22:34:03
Tosa, ik ben het deels met je eens. De discussie verzand opeens op onderwerpen omtrent inhalende surveillance etc. Maar 130-140 rijden in een 60 km/h gebied is geen inhalende surveillance. Zelfs met een prio 1 rit richting weetikveelwat is het extreem risicovol. Ik ben uiteraard wel benieuwd naar de reden hierachter. Dit rijgedrag heeft daarintegen weinig te maken met een rijopleiding zoals jij benoemd. Dit heeft meer met mentaliteit bij sommigen te maken. Gelukkig gaat het hier maar om enkele collega's.

Voor wat betreft de journalist, ongeacht wat hij aan de kaak wil stellen, zijn rijgedrag is buiten proporties en ook hij verdient wat mij betreft een flinke reprimande....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #61 Gepost op: 18 april 2011, 22:37:42
Uit bovenstaande postings begrijp ik dat er nooit onnodig verkeersovertredingen begaan worden, bij hoge uitzondering mischien eens een keertje een menselijk foutje (dat zij je vergeven) 98uiye.

Waarom is het dan politiek gezien een hot item, en beloven OvJ beterschap en meer rijopleidingen, als de heer de Vries weer eens een spraakmakende uitzending op de beeldbuis heeft vertoont waarin het weggedrag van de politie aan de kaak is gesteld?

Omdat het beter en sneller scoort dan proberen uit te leggen hoe het echt werkt? In NL hebben we namelijk symptoompolitiek. Er doet zich iets voor en de politiek moet er meteen wat van en over vinden zonder zich te verdiepen in het hoe, wat en waarom.

Trouwens:
Citaat
Het grootste probleem van een auto zit tussen de pendalen en het stuur.
Het dashboard?  0098


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #62 Gepost op: 18 april 2011, 22:43:43
Tosa, ik ben het deels met je eens. De discussie verzand opeens op onderwerpen omtrent inhalende surveillance etc. Maar 130-140 rijden in een 60 km/h gebied is geen inhalende surveillance. Zelfs met een prio 1 rit richting weetikveelwat is het extreem risicovol. Ik ben uiteraard wel benieuwd naar de reden hierachter. Dit rijgedrag heeft daarintegen weinig te maken met een rijopleiding zoals jij benoemd. Dit heeft meer met mentaliteit bij sommigen te maken. Gelukkig gaat het hier maar om enkele collega's.

Voor wat betreft de journalist, ongeacht wat hij aan de kaak wil stellen, zijn rijgedrag is buiten proporties en ook hij verdient wat mij betreft een flinke reprimande....

Ik zie geen extreem risicovolle zaken, ik vind ze zelfs heel netjes (hard) rijden. Ik denk trouwens wel degelijk dat het om rijopleiding gaat. Daar heeft dit rijgedrag namelijk alles mee te maken. Een rit ergens naar toe en dan een praatje na afloop om de rit te bespreken. Als die "journalist" dat nu gewoon aan de betrokkenen had gevraagd had hij waarschijnlijk gewoon antwoord gehad.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #63 Gepost op: 18 april 2011, 22:45:18
Neemt niet weg dat 130-140 rijden in een 60 km gebied alleen gedaan moet worden in uitzonderlijke gevallen. Tijdens de rijopleiding is het een optie. Maar zolang dat niet bevestigd is.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #64 Gepost op: 18 april 2011, 22:48:43
Tosa, ik ben het deels met je eens. De discussie verzand opeens op onderwerpen omtrent inhalende surveillance etc. Maar 130-140 rijden in een 60 km/h gebied is geen inhalende surveillance. Zelfs met een prio 1 rit richting weetikveelwat is het extreem risicovol. Ik ben uiteraard wel benieuwd naar de reden hierachter. Dit rijgedrag heeft daarintegen weinig te maken met een rijopleiding zoals jij benoemd. Dit heeft meer met mentaliteit bij sommigen te maken. Gelukkig gaat het hier maar om enkele collega's.

Voor wat betreft de journalist, ongeacht wat hij aan de kaak wil stellen, zijn rijgedrag is buiten proporties en ook hij verdient wat mij betreft een flinke reprimande....

Absoluut mee eens!

Wat betreft het filmpje: kan het filmpje tegen de maker gebruikt worden in een strafzaak als bewijs?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #65 Gepost op: 18 april 2011, 22:50:45
Tja, het kan wel, maar ik zie het niet gebeuren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #66 Gepost op: 18 april 2011, 23:13:27
Absoluut mee eens!

Wat betreft het filmpje: kan het filmpje tegen de maker gebruikt worden in een strafzaak als bewijs?
Het lot van de klokkenluider...

Dat hulpdiensten zonder gebruik te maken van Optische en Akoestische Signalen (OGS genoemd), is te verdedigen. Dat hulpdiensten uit hun voorbeeldfunctie ALTIJD correct hun richtingaanwijzers dienen te gebruiken om aan het overige verkeer duidelijk te maken wat ze van plan zijn, valt niets op af te dingen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #67 Gepost op: 18 april 2011, 23:22:11
Dat hulpdiensten uit hun voorbeeldfunctie ALTIJD correct hun richtingaanwijzers dienen te gebruiken om aan het overige verkeer duidelijk te maken wat ze van plan zijn, valt niets op af te dingen.
Ik weet niet wat jou obsessie met richtingaanwijzers is. Maar ook de diender is een mens, en fouten maken / een keer wat vergeten is menselijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 18 april 2011, 23:24:24
Tja, het kan wel, maar ik zie het niet gebeuren.

Voorbeelden zijn onder andere de jongen in de (gele) Enzo en de Porsche 911 GT3 RS, na snelheden boven de 200 km/u op de Nederlandse wegen is door zijn (eigen gemaakte) filmpje zijn rijbewijs ingevorderd ....

Of er in dit geval iets mee gaat gebeuren, dat denk ik niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #69 Gepost op: 19 april 2011, 01:54:58
parket RR is daar niet zo moeilijk mee 2 jaar terug zo'n zaak gehad en gewoon vervolgd en veroordeeld. Dus het kan wel moet je alleen wat tijd instoppen en alles goed onderbouwen.