Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 29178 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #90 Gepost op: 22 april 2011, 00:31:07
Daarom schreef ik ook snelweg  98uiye

Bibeko kom ik meestal niet harder dan de brancherichtlijnen denk ik. Met al de kruisingen en de drukte in 020 heb ik geen tijd om op mijn snelheidsmeter te kijken...

Ik kijk zo wie zo niet op de km-teller als ik aan het werk ben, daar is het idd te druk voor. Helemaal als je alleen in de auto zit. Telefoneren, mobi beantwoorden, sturen, schakelen, remmen, spiegelen en richting aangeven.
Best druk in je eentje.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #91 Gepost op: 22 april 2011, 08:35:59
Ach jullie allebei denken dat het altijd hard gaat. Heb je dat algauw als je met een klein zweeds tracktortje  098uo en  >:D een mini bike   >:D door en rond AA rijdt. Ach niet iedereen kan natuurlijk voorbeeldig duits uitgerust zijn.  >:D  >:D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #92 Gepost op: 22 april 2011, 09:05:11
Ach jullie allebei denken dat het altijd hard gaat. Heb je dat algauw als je met een klein zweeds tracktortje  098uo en  >:D een mini bike   >:D door en rond AA rijdt. Ach niet iedereen kan natuurlijk voorbeeldig duits uitgerust zijn.  >:D  >:D

AUW


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #93 Gepost op: 22 april 2011, 09:13:12
Bij de KMar is er tevens best wat onduidelijkheid over de ''brancherichtlijnen''. Zo hield mijn docent tijdens de rijopleiding vol dat wij bij het gebruik maken van vrijstellingen (zonder OGS) wij geen richtlijnen hebben over hoe hard te rijden. Hij beweerde dat de 40 overschrijding op snelwegen en 30 buiten snelwegen alleen geldt als je OGS aan had.


De branchrichtlijn, bij de KMAR de O.I. is op zich vrij duidelijk. Ik weet niet wanneer je de rijopleiding hebt gehad? Voorheen gold inderdaad dat er nagenoeg geen richtlijnen waren, m.u.v. de rotonde en artikel 5 WvW. Dit is vorig jaar aangepast en nagenoeg gelijk getrokken met de brancherichtlijn voor de politie.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #94 Gepost op: 22 april 2011, 10:36:25
De branchrichtlijn, bij de KMAR de O.I. is op zich vrij duidelijk. Ik weet niet wanneer je de rijopleiding hebt gehad? Voorheen gold inderdaad dat er nagenoeg geen richtlijnen waren, m.u.v. de rotonde en artikel 5 WvW. Dit is vorig jaar aangepast en nagenoeg gelijk getrokken met de brancherichtlijn voor de politie.

Naar ik weet stond er in de O.I. voor gebruik maken van vrijstellingen dat de richtlijnen voor snelheid gelden zoals die in de O.I. voor optische en geluidssignalen, maar in oktober 2010 beweerde mijn instructeur dat dit niet waar is. Dit hoorde ik eer gister ook een motorrijder van het KMOO roepen en ik hoor hier wel vaker collega's over. Op de werkvloer is dit dus niet bij iedereen duidelijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #95 Gepost op: 23 april 2011, 01:40:06
. Ach niet iedereen kan natuurlijk voorbeeldig duits uitgerust zijn.  >:D  >:D

En toch vrees ik dat ik met mijn Japannertje de hele mikmak (behalve heli) te snel af ben. (sorry)  ;D


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #96 Gepost op: 23 april 2011, 10:17:56
En toch vrees ik dat ik met mijn Japannertje de hele mikmak (behalve heli) te snel af ben. (sorry)  ;D

Hayabusa???
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #97 Gepost op: 24 april 2011, 12:42:43
En toch vrees ik dat ik met mijn Japannertje de hele mikmak (behalve heli) te snel af ben. (sorry)  ;D

Als er een opvallend politievoertuig naast je rijd niet :)
Anders gooi je je eigen ramen in haha


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #98 Gepost op: 24 april 2011, 12:48:21
Als er een opvallend politievoertuig naast je rijd niet :)
Anders gooi je je eigen ramen in haha

A bike drives better without Windows 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #99 Gepost op: 13 mei 2011, 00:21:24
DEN HAAG - Twee hardrijdende marechaussees worden mogelijk door Justitie vervolgd. RTV Drenthe filmde half april twee motorrijders van de Koninklijke Marechaussee die bij hun werkzaamheden in Drenthe stelselmatig de maximum snelheid fors overtraden.

volgde de twee motorrijders van de marechaussee 142 kilometer lang door Drenthe tijdens hun werkzaamheden. Bijna overal werd stelselmatig veel te hard gereden. Zonder zwaailichten reden de motorrijders continue 140 tot 160 km/u op A28 en 130 km/u over lokale wegen waar je maximaal 80 en 60 km/u mag rijden.

De route van de marechaussees was van Beilen naar Groningen Airport Eelde en terug over de A28, daarna werd via lokale en provinciale wegen naar de Johannes Post Kazerne in Havelte gereden.

Onderzoek

De afdeling Intern Onderzoek van de Koninklijke Marchechaussee was al een onderzoek naar de hardrijders gestart. De Officier van Justitie vindt nu dat er ook een strafrechtelijk onderzoek moet komen. Als blijkt dat het OM niet tot vervolging over gaat, volgt er alsnog een disciplinair onderzoek door de Koninklijke Marechaussee zelf.

Regels voor hardrijden

Net als de reguliere politie of KLPD mag de marechaussee bij de uitvoeren van taken te hard rijden. Daar is een zogeheten brancherichtlijn voor. Alleen als het nodig is mogen ze op snelwegen 40 km/u te hard en 20 km/u te hard op provinciale en lokale wegen.

Geen directe reden

De twee motorrijders die RTV Drenthe heeft gevolgd leken geen directe reden te hebben om harder te rijden dan toegestaan. Tijdens de tocht zijn ze diverse keren gestopt en hebben ze alle tijd genomen voor praten of het roken van een sigaret.

Zelfs als de twee marechaussees wél redenen zouden hebben waarbij ze de maximum snelheid mochten overschrijden, gingen ze hun boekje fors te buiten. Bijvoorbeeld op de weg de Mussels bij Lheebroek. Daar reden de mannen tussen de 130 en 140 km/u waar 60 km/u is toegestaan.

bron: RTV Drenthe