Even voor mijn beeldvorming.
Er wordt gepraat over community first responders, first responders van de brandweer, AED projecten en een sigmaflex.
Volgens mij streven die net als de reguliere ambu dienst maar 1 doel na, namelijk het slachtoffer helpen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de ambu dienst bang is om werkgelegenheid te verliezen ipv het slachtoffer te (laten) helpen.
Of iedereen is hier ineens budgetdeskundige, of is bang dat er gekort gaat worden.
Wat wel duidelijk moge zijn is dat het meer geld kost en dan dus ten koste kan gaan van wat wel bewezen levens redt: AED-projecten.
@ Veslius, Hoeveel geld kost het aed project dan? en hoeveel geld gaat dan ten koste van het aed project naar de cfr?
Is mij in ieder geval niet duidelijk.
Ik denk dat een sigmaflex of cfr een welkome aanvulling kan zijn. Iemand van een AED project doet bij binnenkomst van de het AMBU personeel toch ook gewoon wat er gevraagd word?
Het zijn geen concurrenten van elkaar. Op het moment van binnenkomst van ambu, is ambu personeel on scene commander.
Is een EHV post bij een evenement ook niet een soort cfr?
Zij vangen toch ook de eerste klap op tot de ambu gearriveerd is?
Zoals ik hier meerderen hoor praten zou het dus inhouden dat bij ieder evenement een ambu moet staan.