Sorry voor het oprakelen van een oude reactie, maar ik kan me hier zo aan ergeren:
in mijn woordenboek betekent professioneel tocht echt 'vakkundig' of 'bekwaam' en zegt dus wel degelijk iets over kwaliteit en motivatie. Sterker nog: professionaliteit uit zich in mijn ogen vooral in vakbekwaamheid en motivatie! Professioneel hoeft dus niet beroepsmatig te zijn, maar het kan wel. Vrijwilligers kunnen minstens zo professioneel zijn als beroeps en misschien soms nog wel meer, juist omdat ze het doen vanuit een intrinsieke in plaats van financiele motivatie.
Ik ken genoeg mensen die iets beroepsmatig doen, maar totaal niet professioneel zijn en andersom. Dit komt vaker terug op dit forum: in de hulpverlening stikt het van de vrijwilligers en veel daarvan doen in mijn ogen qua professionaliteit niet onder voor hun beroepscollega's.
Praat me dus niet over professioneel als tegenovergestelde van vrijwillig, want dan maak je me echt kwaad!
Je hebt een punt, het is maar net hoe je het belicht. In een van mijn reacties belicht ik "professioneel" als je brood ermee verdienen.
Ik denk wel dat dit een discussie punt is voor het forum. Als er een inzet is (bijv dat voetbal stadium wat onlangs in het nieuws was) dan is het ambulance personeel en het sigma voor ieder niet daarbij behorende medemens, de ambu en het sigma professioneel.
Simpelweg door de kleding en uitstraling. Later zal misschien wel eens op foto of videomateriaal een SIGMA jas opduiken en dat men denkt, wat is dat eigenlijk en dat later blijkt dat het vrijwilligers zijn. Maar op dat moment denk ik niet dat het uitmaakt.
De paar inzetten die ik als ehbo' er/bhv' er heb mogen meemaken bij mijn voormalig werkgever en je loopt rond met een oranje/geel vest dan wordt je al gezien als "zij die weten waar ze mee bezig zijn" en dat lijkt ook op professioneel.
Uiteindelijk ben je ook 1 van hen, maar het is psychologisch net even anders..
Maar goed back on topic about SIGMA Flex!
Theo ik begrijp dat jij ook in het SIGMA actief bent? In hoeverre denk jij dat SIGMA flex realiseerbaar is?