nou, zo ken ik de schippers van station elburg niet..
Wij varen daar ook met onze reddingsboot.., (dus niet de Orca, maar de Chester)..
Wat je bij het stuk tussen de brug en elburg ziet, is dat veel kleine motorbootjes die zich aan geen enkele spelregel houden erg hard varen en gevaarlijk varen..
Zowel wij, en de KNRM houden ons zoveel mogelijk aan de spelregels. maar soms word je door onoplettende motorbootjes in bochten gewrongen, waar je helemaal gek van word.
we hebben zelf veel van dit soort bootjes uit de vaargeul moeten halen, omdat ze motorpech halen.. Zowel wij als de Orca, hebben ook wel eens tijdens een uitruk gehad, dat bootjes ons voor proberen te kruisen of vlak of onze hekgolf willen springen..
En zowel de Orca als de Chester kunnen daar maar weinig buiten de vaargeul komen.. Dus meestal moeten we erg opletten.. niet alleen trouwens op bootjes, maar ook op zwemmers in de vaargeul etc..
Dus als het zo gaat zoals jij beschrijft, dan is dat niet goed en niet proffesioneel, maar ik verzeker je dat zowel van ons als van de KNRM niet gebruikelijk is om dat zo te doen...
En Annemiek, afsnijden is daar nauwelijk mogelijk, daar het bevaarbare deel maar erg smal is..
Dat in dat stuk het nog zo vaak goed gaat. verbaasd me..
En de waterpolitie zou daar best wat meer toezicht mogen houden...