Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004

Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004  (gelezen 22623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2004, 17:50:49
Het wordt tijd dat er eens een daadkrachtiger kabinet eens met de staalborstel doorgaat hier in Nederland. Maar daar is Theo niet meer mee gedient. :'(

Het is schandalig dat het tegenwoordig zo allemaal maar kan. >:(

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2004, 17:54:46
Er wordt tegenwoordig meer met kogels gesproken dan met woorden......maarja...dat is de maatschappij he :-\

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2004, 18:02:07
Je moet tegenwoordig twee keer nadenken voor je mening geeft hier in Nederland...............
En dan zeggen dat we in een Vrij Democratisch land leven  >:(
Brandwacht 1e klas + WVD

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2004, 18:41:25
Op school hebben we het er ook over gehad, zo van: als jij die dader moest verplegen in het ziekenhuis, zou je 'm dan anders behandelen?
Maar goed, de docent schreef iets moois op het bord, wat wel hard is maar ook vaak de waarheid. Ik zal het hier ook opzetten: Wie met het zwaard leeft zal door het zwaard sterven.
Dat is niet om iets goed te praten, helemaal niet, maar wel om aan te tonen hoe treffend en eenvoudig dit is. Volgens mij komt het uit de Bijbel.
Theo heeft natuurlijk altijd een beetje op het randje geleefd wat z'n uitspraken betreft, dus zo vreemd is dit ook niet. De mensen die hij 'betrok' bij zijn uitspraken, films etc. pikken zulke dingen niet. Ik vind het absoluut vreselijk wat er is gebeurd, het kan ook niet, maar ja, wie stond er nu echt van te kijken dat hij is vermoord? Alleen de datum van de moord was niet beked, maar dat hij vermoord zou worden was algemeen bekend, hij heeft niet voor niets onder politiebescherming geleefd etc.
Ik hoop dat Hirschi Ali of hoe ze ook heet, niet wordt vermoord...

Gruwelijk dat het er in Nederland zo aan toe moet gaan. Keer op keer halen we de buitenlandse media. En waarom? Om de wraak. Vreselijk. Hopelijk wordt er veel aandacht aangeschonken en tevens geprobeerd om dergelijke kronkelige gedachtengangen om te buigen tot iets goeds.

Christian

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 2 november 2004, 18:49:24

Maar goed, de docent schreef iets moois op het bord, wat wel hard is maar ook vaak de waarheid. Ik zal het hier ook opzetten: Wie met het zwaard leeft zal door het zwaard sterven.

Christian

Sorry :-\...maar dit slaat meer op Klaas Bruinsma Martin Hoogland en andere maffioso dan op Theo van Gogh...Het is namelijk een vergelijking...als Theo ook ongenadig afgezeken en bekritiseerd zou worden dan zou die vergelijking op kunnen gaan...niet nu hij vermoord is, ik vind het een hele vreemde gedachtengang van jouw leraar :-X

Het is natuurlijk wel een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, naast een schending van allerlei andere grondrechten. Ik heb me erover verbaasd hoe erover gereageerd wordt, niet hier maar op andere sites/TV/radio.. Daar wordt opgeroepen tot meer haat en meer polarisering...Vrijheid van meningsuiting betekend dat de tolerantie van 2 kanten moet komen....

Rust in de vrede die je zelf nooit gezocht hebt Theo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 november 2004, 18:52:37
Jeroen, leefde hij dan met die uitspraken niet op het randje? Dat bedoelde hij en ik ook met het zwaard, dat moet je niet al te letterlijk opvatten.

Christian

Wilco Hogenbirk

• Forum gebruiker
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #16 Gepost op: 2 november 2004, 19:00:59
Triest, maar vooral onzinnig en laf.  :(

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 2 november 2004, 19:08:26
wederom is er zwarte geschiedenis geschreven in Nederland,wederom weer een dag waar we volgend jaar bij stilstaan.Met de vraag"waar was je toen,toen Theo werdt vermoord"
Weer is nederland verbijsterd,weer is nederland misschien wel bang.Bang om dat gene dat wat je kwijt wilt misschien wel wordt bestraft met een kogel.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig  in Nederland,elkaar de mond snoeren elkaar bestrijden met kogels.
Waar is het gezonde gesprek gebleven.
laten we als mensen elkaar niet haten,maar vriendschap kweken.Het moet toch niet uitmaken waar je vandaan komt,of je geel zwart of blank bent een ieder is hier gelijk.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 2 november 2004, 19:31:15
Jeroen, leefde hij dan met die uitspraken niet op het randje? Dat bedoelde hij en ik ook met het zwaard, dat moet je niet al te letterlijk opvatten.

Christian

Nee, hij leefde op het randje van wat je mag schrijven en zeggen/verfilmen...niet op het randje van vermoord worden...als jij al "normaal" vindt dat iemand om zijn mening vermoordt wordt, weet ik hoe de maatschappij ervoor staat....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

ikke

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 november 2004, 19:38:29
ik weet niet eens wie hij is  :-\