Op school hebben we het er ook over gehad, zo van: als jij die dader moest verplegen in het ziekenhuis, zou je 'm dan anders behandelen?
Maar goed, de docent schreef iets moois op het bord, wat wel hard is maar ook vaak de waarheid. Ik zal het hier ook opzetten: Wie met het zwaard leeft zal door het zwaard sterven.
Dat is niet om iets goed te praten, helemaal niet, maar wel om aan te tonen hoe treffend en eenvoudig dit is. Volgens mij komt het uit de Bijbel.
Theo heeft natuurlijk altijd een beetje op het randje geleefd wat z'n uitspraken betreft, dus zo vreemd is dit ook niet. De mensen die hij 'betrok' bij zijn uitspraken, films etc. pikken zulke dingen niet. Ik vind het absoluut vreselijk wat er is gebeurd, het kan ook niet, maar ja, wie stond er nu echt van te kijken dat hij is vermoord? Alleen de datum van de moord was niet beked, maar dat hij vermoord zou worden was algemeen bekend, hij heeft niet voor niets onder politiebescherming geleefd etc.
Ik hoop dat Hirschi Ali of hoe ze ook heet, niet wordt vermoord...
Gruwelijk dat het er in Nederland zo aan toe moet gaan. Keer op keer halen we de buitenlandse media. En waarom? Om de wraak. Vreselijk. Hopelijk wordt er veel aandacht aangeschonken en tevens geprobeerd om dergelijke kronkelige gedachtengangen om te buigen tot iets goeds.
Christian