Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004

Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Amsterdam 02-11-2004  (gelezen 22688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 4 november 2004, 20:01:46
Bedoel je daarmee dat ieder z'n mening mag geven op de wijze zoals 'ie dat wil? Waar in het verhaal is het respect gebleven dan? ???

Dat blijft een moeilijk item :-X

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 4 november 2004, 20:07:33
ik denk dat iedereeen het wel met elkaar eens is dat wij hier nog steeds recht hebben op vrije meningsuiting.
En dat we ook nog steeds respect moeten hebben voor elkaar,hoe moeilijk het ook soms is.
Maar er zijn nog steeds individuen die menen die lak hebben aan politie,justitie.En daarom voor eigen rechter blijven spelen,met dit drama als gevolg.

Maar waar ik me meer zorgen over maak is,de dader is bekend in terroristische kringen.Die kringen houden niet op bij de grens met Duitsland of Belgie,dus wat kunnen we de komende tijd nog meer gaan verwachten :-\

Gast48368

• Gast
Reactie #62 Gepost op: 4 november 2004, 20:15:53
Ze hebben niet alleen lak aan politie en justitie, maar ook aan een mensenleven, daar hechten ze geen waarde aan, oftwel;minder : Des te  minder waarde je aan een mensenleven hecht, des te gemakkelijker het wordt om iemand te vermoorden, om wat voor reden dan ook.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #63 Gepost op: 4 november 2004, 20:18:01
Als je het stukje al zag dat er een schietschijf en een aantal kogelgaten op een foto van Theo zaten met de tekst 'wanneer is theo aan de beurt' en dat al vanaf april op een site stond.......dit speelde dus al heel lang.

Dan ben ik bang dat we veel en veel meer kunnen gaan verwachten met de mensen die nu ook al worden bedreigd.
Ik hoop van niet,maar ik vrees het ergste..
  Ta

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2008, 10:01:31
'Zoon V. Gogh kreeg proces verbaal'

Donderdag 27 maart 2008 - http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33978  

Lieuwe van Gogh heeft van de gemeente Amsterdam een proces verbaal gekregen wegens ongeoorloofd schoolverzuim omdat hij in 2004 op de dag na de moord op zijn vader Theo niet op school was.
Dat zei Jan Mulder woensdag in uitzending van De Wereld Draait Door. Mulder staat de familie Van Gogh bij in de procedures die worden gevolgd om enige compensatie te krijgen voor de zwaar getraumatiseerde Lieuwe.
De Telegraaf meldt donderdag dat de gemeente Amsterdam heeft gezegd dat zij de zaak tot op de bodem gaat uitzoeken.
Samen sterk in de hulpverlening!

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 27 maart 2008, 10:25:00
'Lloyd's weigert verzekeringsgeld Van Gogh te betalen'  
AMSTERDAM - Lloyd's weigert verzekeringsgeld van Theo van Gogh te betalen. Dat zegt vriend en zakenpartner Gijs van de Westelaken woensdag in De Pers. Van Gogh en Van de Westelaken zouden hebben laten vastleggen dat de Britse verzekeraar 1 miljoen euro zou uitkeren als één van de twee iets zou overkomen. Dit geld zou gebruikt moeten worden om het productiebedrijf Column Film in stand te houden.

Aanslag
Volgens Van de Westelaken is Lloyd's van mening dat Van Gogh het slachtoffer is geworden van een terroristische aanslag. Deze zou niet gedekt zijn door de polis. Van de Westelaken is hierover al drie jaar verwikkeld in een rechtzaak met Lloyd's.

Niet gepast
Een woordvoerder van Lloyds zegt dat de advocaten van beide partijen er mee bezig zijn en dat het niet gepast is commentaar te geven zolang de zaak speelt.

www.nu.nl

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #66 Gepost op: 27 maart 2008, 11:36:46
'Zoon V. Gogh kreeg proces verbaal'

Donderdag 27 maart 2008 - http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33978  

Lieuwe van Gogh heeft van de gemeente Amsterdam een proces verbaal gekregen wegens ongeoorloofd schoolverzuim omdat hij in 2004 op de dag na de moord op zijn vader Theo niet op school was.
Dat zei Jan Mulder woensdag in uitzending van De Wereld Draait Door. Mulder staat de familie Van Gogh bij in de procedures die worden gevolgd om enige compensatie te krijgen voor de zwaar getraumatiseerde Lieuwe.
De Telegraaf meldt donderdag dat de gemeente Amsterdam heeft gezegd dat zij de zaak tot op de bodem gaat uitzoeken.

:D :-X

Jan Mulder vergiste zich in datum

Donderdag 27 maart 2008 - http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33986  

De ophef over het proces-verbaal voor de zoon van Theo van Gogh, door Jan Mulder in de uitzending van De Wereld Draait Door, blijkt onterecht.
Volgens Gijs van de Westelaken heeft Mulder zich vergist in de datum. Het proces-verbaal voor Lieuwe van Gogh zou betrekking hebben op 3 november 2006, dus twee jaar na de dood van zijn vader.

Link: De Wereld Draait Door, 26 maart

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 15 april 2011, 07:36:44
'AIVD faalde bij moord Van Gogh'
Den Haag -  De inlichtingendienst AIVD heeft indertijd de risico's voor Theo van Gogh dramatisch verkeerd ingeschat. Dat komt door een falen op hoger niveau

Dat zegt oud-AIVD-medewerker Heleen de Waal tegen De Pers. Het dossier over Mohammed B., die Van Gogh in 2004 vermoordde, was volgens haar in handen van een nog onervaren medewerker, die beter had moeten worden begeleid.

"De informatie was destijds binnen handbereik maar niet voldoende beoordeeld. Door te weinig kennis en kunde op hoger niveau was er geen controlemechanisme en kon een individu een dergelijke verkeerde inschatting maken. Zoiets mag niet van één persoon afhangen," zegt De Waal.

Tenenkrommend

De Waal vindt dat toenmalig minister Johan Remkes het falen op „schandalige“ wijze heeft verbloemd. "Ik herinner me nog dat ik met collega’s naar dat debat op tv keek. Tenenkrommend. Hij had moeten zeggen: het spijt me verschrikkelijk, maar we zaten ernaast," zegt ze.

Heleen de Waal wordt er samen met haar partner van beschuldigd staatsgeheimen te hebben gelekt naar De Telegraaf. Over het strafproces verschijnt morgen haar boek Halve lucht. Vorig jaar werd ze vrijgesproken, maar Justitie ging in hoger beroep.

De AIVD wil niet reageren. "Dat doen we nooit bij dit soort zaken," aldus een woordvoerder in De Pers.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/9544775/___AIVD_faalde_bij_moord_Van_Gogh___.html?sn=binnenland

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #68 Gepost op: 15 april 2011, 08:07:06
Een rancuneuze ex-medewerkster waartegen nog een zaak wegens schenden van geheimhoudingsplicht lijkt mij nou niet echt het toonbeeld van objectiviteit......
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=5TSpCg98SEI
Handjevol mensen herdenkt Theo van Gogh

AT5Amsterdam
Gepubliceerd op 4 nov 2013
9 jaar geleden werd Theo van Gogh vermoord op de Linnaeusstraat. Een handjevol mensen herdacht hem. Lees verder: http://www.at5.nl/s/tOr