Helm voor het Rode Kruis..

Auteur Topic: Helm voor het Rode Kruis..  (gelezen 5516 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Gepost op: 18 april 2011, 15:58:41
Ik zag in de UK op een congres aldaar een Future Safety Manta helm die door het Rode Kruis is besteld..

Dit is een Lichte Multi-Role helm, zowel geschikt voor redding, werken op hoogte, waterreddings, rijden op Quads etc. die je op meer plaatsen ziet..  echter nu ook in Rode Kruis kleuren..

Vond hem wel grappig om te zien en met jullie te delen..  Zijn er naast Sigma helmen nog elders bij het NRK Helmen in gebruik ?

M4rk

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2011, 12:31:35
Sommige afdelingen hebben van die witte bouw helmen met een rood kruis erop die ze gebruiken bij een o&v inzet.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #2 Gepost op: 19 april 2011, 12:39:36
Bij ons hebben we nog een hele kist vol van die witte (bouw)helmen met rode kruis voorop..

Paar jaar(lees: +/-10 jaar) geleden aangeschaft, zitten nog nieuw in de verpakking.. nooit aangeraakt  :D

Alleen gebruiken we ze noooooooit.. ik zou ook geen klus kunnen bedenken waar we ze voor nodig hebben..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2011, 13:19:49
Ach je kunt er wel leuke dingen mee doen met die afgekeurde helmen.

Zo hebben we afgelopen weekend bij de bloesemtocht gezorgd voor duidelijkheid.
Degene met de helm was DDLCV.  ;D
Aanstaande zaterdag zal de helm in Sittard gebruikt worden voor AHLNB en halen we de antenne er af want die is dan niet nodig.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 26 april 2011, 17:38:34
DDLCV? AHLNB?

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #5 Gepost op: 26 april 2011, 20:49:43
Gokje:

dienstdoende leidinggevende coordinator verbindingen?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2012, 16:06:22
haha, ja best wel grappig idd..

Nou ja, niet dat dit echt jullie vraag was:

Maar ik zit zowel in Nederland als in België bij het RK..
Als ik dan kijk, is in België bij vele evenementen de helm zelfs verplicht (voetbalwedstrijden, Festivals, Rally, Carnaval)
Als ik dan in Nederland vergelijk: doen we nooit een helm op, omdat ze niet uniformeel zijn..
Toch hebben we de zelfde evenementen in Nederland en heb ik daar (niet altijd) mijn "Belgische" helm ook wel eens op..

op die manier wist ik al eens een Glazen fles van mijn schedel gescheiden te houden  

jaja hij is lelijk, maar werkt wel.

<script src='http://img707.imageshack.us/shareable/?i=12430.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
Hierbij natuurlijk een foto van de "prachtige helm" (He saved my life, and did this twice)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Tomyboy

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2012, 18:37:09
Zo erg is die helm toch niet? Beter dan een bouwvakkershelm!
Student Technische Bedrijfskunde TU/e

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2012, 18:39:03
Vind hem zelfs wel mooi !
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2012, 11:44:29
Zo erg is die helm toch niet? Beter dan een bouwvakkershelm!
Ja dat klopt, Dit is dan ook het allerlaatste model: ik heb tot het "flessenongeluk" altijd het oude model gehad.

Das meer wat jullie in gedachten hadden ?
Leuke aan de Gallet F2 helm is dat hij In diverse kleuren beschikbaar is: (in België worden ze dan ook per kleur gebruikt)
- Wit = Hulpverlener
- Blauw = Ambulancier
- Groen = VPK
- Rood = Arts
- Zwart = Commando
Buiten de kleuren werken we ook nog met rangen en strepen, maar die ga ik er niet allemaal opzetten :s wil ze wel eens opzoeken voor jullie.
Het allerfijnste is dat je de Gallet F2 (voor een meerwaarde van 150 ballen) kunt uitbreiden met een Xenon of Led zaklamp, en een mooie "ski" veiligheidsbril)

De aanschaf van een "bouwhelm" ligt rond de 45 - 60 Euro, een "Gallet F2" (standaard wit) 85 - 100 euro.

Vind hem zelfs wel mooi !
Das dus de reden dat ik hem (zelf) heb gekocht, mooi, maar ook veel veiliger en een veel beter draagcomfort..
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)