Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen

Auteur Topic: Politie, KMar, Douane en Handhaving's vaartuigen  (gelezen 385589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #110 Gepost op: 7 maart 2006, 20:41:07
Maarten

weet je dat zeker. dat de Dornier 228 eigendom is van de Rijkswaterstaat en dat het gevolgen word door piloten van de Marine. toen men begon met dit werk was het vliegtuig eigendom van Martinair en waren de piloten ook van Martinair. ik weet dit namelijk omdat de gezagsvoerder ook één van vlieginstructeurs was waarvan ik zelf ooit vliegles van heb gemaakt. toendertijd vloog men met eerst een Cessna 402 met kenteken PH-MAZ en later met een Cessna 404 de PH-MPC.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #111 Gepost op: 7 maart 2006, 20:52:28
Hey, kijk, dat is weer interessante informatie. Ik heb ook nog een poster van de Dornier waar inderdaad Martinair op staat, maar ik heb mijn info uit dit filmpje: link (kan ik eenieder aanbevelen, erg leuk filmpje vind ik).
Je hebt hier wel realplayer voor nodig (evt. hier te downloaden).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


N9213Q

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 7 maart 2006, 21:07:18
Op dit moment is het geloof ik zo dat de kist van- en in onderhoud bij Martinair is. Tot voor een paar jaar geleden zat er politiepersoneel op deze kist, maar dat is dacht ik over gegaan naar Rijkswaterstaat/Marine. But correct me if I'm wrong!  :) 


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #113 Gepost op: 7 maart 2006, 21:23:48
ik heb even vlug gekeken in de boeken en ik zie dat de PH-MAZ een Cessna 402B welk het eerst toestel was, wat actief was in die rol en dit werk vanaf 1975 tot 1982 als patrouille vliegtuig deed en dat deze vervangen werdt door de PH-MPC een Cessna 404 Titan welk vanaf het bezig rond vloog met de opschriften Maritime Patrol en uitgerust was met een FLIR. in begin 1993 werd dit toestel verkocht omdat men sinds 1992 de beschikking had over de huidige Dornier 228 de PH-MNZ die volgens de Rijksluchtvaartdienst op dat moment eigendom en op naam van de firma Martinair Holland NV stond. het politiepersoneel zal bestaan hebben uit een groep waarnemers en een fotograaf om schepen vast te leggen op foto die bv olie lossen in zee. ik heb namelijk tijdens een vliegles met de toenmalige gezagvoerder mee gemaakt dat ik plat op het dek moest vliegen dan kon hij de naam van een schip op schrijven. maar hoe het op dit moment is geregeld dat weet ik niet.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 7 maart 2006, 21:37:32
Leuk dat je dat zegt Louis, dat komt namelijk ook in het filpje voor. De man moet de naam lezen en dat lukt m niet, gelukkig weet de ervaren bemanning wat hij bedoeld. :)

Ik denk dat je gelijk hebt "13Q". Nu zit er in ieder geval 100% zeker marine op die kist. Het viel me trouwens op dat de waarnemer van RWS het bewijsmateriaal doet en ook de aak zal maken neem ik aan. Maar heeft Rijkswaterstaat dan een opsporingsbevoegdheid? Anders zou het toch logischer zijn als de Inspectie Verkeer en Waterstaat dit doet ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #115 Gepost op: 7 maart 2006, 21:58:41
buitengewoon ambtenaar misschien.
en Ja het kan nu marinevliegers op de bok, piloten over bij de marine na het verkoop van de Orions. ;)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #116 Gepost op: 7 maart 2006, 22:04:32
Owja natuurlijk, ik dacht al, de MLD heeft toch alleen helikopters, maar die hadden natuurlijk die prachtige Orions :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 7 maart 2006, 22:49:02
De HD 1 Is de Havendienst Dordrecht 1,
Ik heb in de wandel gangen gehoord dat de RWS 16 , 17, 18 ook vervangen worden door Damen stan patrol,s

Ik heb even gezocht omdat ik wel nieuwsgierig was naar zo'n Damen. Ik vond er een op google, waarvan een nog grotere foto op de site van Damen zelf stond, dus bij deze:
"Scheurrak", Survey Catamaran
Erg mooi ding vind ik! Topsnelheid = 22 knopen, = 40,75 km/h. Lekker vaartje dus 8)
Wat mij betreft mag Damen meer van deze dingen bouwen, ze zien er ook mooi gestroomlijnd uit!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #118 Gepost op: 8 maart 2006, 09:55:27
Nou de kans dat Damen meer 'scheurakjes'gaat bouwen is klein, de scheurak is gebouwd voor een zeer specifieke taak op de Waddenzee.
Ja RWS gaat in de koemende jaren de gehele vloot vervangen voor drie typen Stan-Patrol vaartuigen.
De Scheurrak is trouwens alleen afgebouwd bij Damen, oorspronkelijk zou hij in Leeuwarden gebouwd worden, maar deze werf is gaande de bouw failiet gegaan.
De scheurrak is toen op een ponton naar Damen gebracht.

Idd het vleigtuig (in de toekomst vliegtuigen) wat voor de kustwacht vliegt is zijn eigendom van Martinair, geleased door V&W, met marine mensen aan het roer en waarnemers van V&W aan boord.
Deze waarnemers (flicht mission commanders) zijn BOA.

Oké, we spreken elkaar weer,

Res ( die liever op het water als in de lucht zit)

P.s

Geen enkele van de nieuwe (damen) P boten heeft nog Kustwacht stripping, deze stripping wekte verwachtingen welke niet waargemaakt konden worden.
NoordBorgh go's North again in 2009


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #119 Gepost op: 8 maart 2006, 12:09:28
hier een oudje van Maastricht en is ondertussen vervangen.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]