Grote brand (natuur) Loonsebaan - Vught 21-04-2011

Auteur Topic: Grote brand (natuur) Loonsebaan - Vught 21-04-2011  (gelezen 4237 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2011, 16:09:33
Misschien is het toch handiger om 4x4 voertuigen te gebruiken,

Zoals hier te zien is, zaten er (minimaal) 2 Tankautospuiten vast.
Een beetje rare opmerking

Gezien het hekwerk om de lichtbalk is het een voertuig wat gemaakt is om in de natuur te rijden en gezien de hoogte is het gewoon een 4X4 (1e foto) de tweede foto kan ik zo niet zien maar ik vermoed dat er alleen maar 4X4 het bos daar ingestuurd worden. Het is een regio met veel natuur en die weten heus wel hoe het moet ;)
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2011, 16:54:35
Helaas, zijn beide 4X2 voertuigen. eerste van helvoirt tweede van vught zelf.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2011, 16:59:11
Helaas.. maar de BV moet zelf aangegeven of die een 4x4 wil, anders word gewoon de volgende TS in de KVT gealarmeerd

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2011, 17:27:31
dat snap ik dan echt niet, waarom geen 4x4 of 6x6 voertuigen?

Ik maak dat zovaak mee dat ze dan alleen de 4x2 voertuigen sturen en de 4x4's laten staan en elke keer komen die krengen weer vast te zitten of komen ze amper bij de brandhaard

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2011, 19:15:09
livep2000
19:11:48 21-04-11BRANGROEP CROMVOIRT RUSTIG OPKOMEN NACONTROLE BOS/HEIDEBRAND 844TS   
1182199BRW Cromvoirt ( Kazernetechniek )
1182198BRW Cromvoirt ( Lichtkrant )
1172199BRW Cromvoirt ( Monitorcode )
1172161BRW Cromvoirt ( Blusgroep Vertraagd )

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2011, 19:24:58
dat snap ik dan echt niet, waarom geen 4x4 of 6x6 voertuigen?

Ik maak dat zovaak mee dat ze dan alleen de 4x2 voertuigen sturen en de 4x4's laten staan en elke keer komen die krengen weer vast te zitten of komen ze amper bij de brandhaard
Kennelijk weegt het gemak en de noodzaak niet op tegen de meerprijs hè? ;)
343, never forget.

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 21 april 2011, 20:11:25
In Utrecht en op de veluwe VNOG (en mogelijk meer regio's) worden bij een Natuurbrand alarmering alleen maar TS4X4 gealarmeerd. Hiervoor is in GMS een aparte KVT gemaakt.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 21 april 2011, 20:33:12
In Utrecht en op de veluwe VNOG (en mogelijk meer regio's) worden bij een Natuurbrand alarmering alleen maar TS4X4 gealarmeerd. Hiervoor is in GMS een aparte KVT gemaakt.

In gelderland-midden is het in ieder geval zo dat altijd de lokale TS gaat (bij code groen dus een 4X2 en een 4X4. is de lokale ts toevallig al een 4X4 dan gaat deze alleen). echter in de praktijk komt er zo goed als nooit een 4X2 omdat praktisch alle posten een 4X4 hebben.

Maar na de eerste auto komen er inderdaad alleen maar 4X4 voertuigen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 21 april 2011, 20:37:54
Weet wel dat er in Brabant-Noord een speciale 4x4 KVT is,

Maar deze is schijnbaar nu ingegaan bij code:rood:

Donderdag 21 april is de kleurcode voor natuurbrandbestrijding opgeschaald naar Rood.

Dit betekent dat bij alle meldingen van buitenbrand voortaan gereageerd wordt conform de procedure natuurbranden. Dit houdt in dat er meer voertuigen uitgerukt gaat worden, deze geschikt moeten zijn voor bosbrandbestrijding etc. Natuurlijk wordt ook gereden met prio 1 en blijft het advies aan de gemeenten om een rook- en stookverbod af te kondigen van kracht.

Intranet

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 21 april 2011, 20:40:29
Weet wel dat er in Brabant-Noord een speciale 4x4 KVT is,

Maar deze is schijnbaar nu ingegaan bij code:rood:

Donderdag 21 april is de kleurcode voor natuurbrandbestrijding opgeschaald naar Rood.

Dit betekent dat bij alle meldingen van buitenbrand voortaan gereageerd wordt conform de procedure natuurbranden. Dit houdt in dat er meer voertuigen uitgerukt gaat worden, deze geschikt moeten zijn voor bosbrandbestrijding etc. Natuurlijk wordt ook gereden met prio 1 en blijft het advies aan de gemeenten om een rook- en stookverbod af te kondigen van kracht.

Intranet

In Utrecht en VNOG maakt de kleur code volgens mij niet uit. Door de meldingsclassificatie "natuurbrand" zal er altijd TS4x4 gealarmeerd worden