Hallo iedereen!
Ik heb nu al een tijdje mijn EHBO diploma, en ik vind het erg leuk om evenementen te draaien. En ik zou graag meer willen leren. Ik heb zelfs gedacht om misschien er een professie van te maken, maar ik vind nu eenmaal te veel leuk ;-)
Op dit moment doe ik al een andere opleiding namelijk - HBO Informatica. Een compleet andere opleiding dus, maar beide (EHBO & ICT) vind ik super leuk!
Daarom hoop ik gewoon wat meer kennis op te kunnen doen op het gebied van EHBO, en EHBO blijven doen als "grote hobby".
Bij ons in de vereniging zitten een aantal leden die ook in de SIGMA meedraaien, en die krijgen een veel uitgebreidere opleiding. Vooral op het gebied van trauma leren ze veel meer, en hoe "cru" het ook klinkt, ik vind dat gewoon super interresant.
Is het mogelijk om als "normale EHBOer" een vergelijkbare "trauma opleiding" te volgen als de mensen van de SIGMA? Ik wil namelijk bewust niet bij de SIGMA, omdat ik op dit moment op te veel verschillende plekken in nederland ben om me aan de oproep plicht te kunnen houden.
Ik heb op het forum gezocht, en er staat hier een hoop informatie over extra "modules" die te volgen zijn op het gebied van drenkelingen, wandel/sport blessures, noem maar op. Maar trauma zie ik niet expliciet voorbij komen. (of is dat dat "HOC" ? 3 letterige afkortingen.....)
Op dit moment staat er achterop mijn EHBO pasje alleen nog maar "Verbandleer en kleine ongevallen" en "Bediener AED".
Kortom: SIGMA lijkt me super leuk, maar de oproep plicht haal ik niet! Dus; is er een SIGMA cursus zonder SIGMA te zijn? SIGMA opleiding zonder SIGMA actief? Dat dus!
Thanks!
-N
(sorry, maar vind anonimiteit op internet altijd wel prettig. Zeker op een forum waarbij je nog wel eens wat persoonlijke dingen op het gebied van hulpverlening wil uitten)