Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 1016786 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Drenthe_Roden

• Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #1710 Gepost op: 21 juli 2013, 15:01:42
Citaat van: RS6 link=msg=1183799 date=1373995201
Goed geregeld. Bij ons wilde 'men' en niet aan... Er waren geen klachten over die platte pit was het antwoord.  e050

Toch heeft Roden er eentje in de Golf VII.
Eerst zien, dan geloven.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1711 Gepost op: 24 juli 2013, 00:40:16
Alle OSA's (Onopvallende Surveillance Auto) VW Golf's 2.0 TDI DSG van de wijkteams in Noord Nederland vanaf 2012 hebben naast de volledige uitrusting ook een Movia SL. Gelukkig...  8)

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1712 Gepost op: 24 juli 2013, 13:45:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1185600 date=1374619216
Alle OSA's (Onopvallende Surveillance Auto) VW Golf's 2.0 TDI DSG van de wijkteams in Noord Nederland vanaf 2012 hebben naast de volledige uitrusting ook een Movia SL. Gelukkig...  8)

Weet jij ook hoeveel van die Golfjes er al rondrijden in Noord NL? Voorzover ik weet heeft Groningen er nog niet 1.
Eigenlijk rijden er alleen maar Polo's en die paar onopvallende Golfjes die er zijn hebben een 1.6 TDI blok...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1713 Gepost op: 24 juli 2013, 13:48:49
nou meerdere. In Drenthe zowieso al 5. Friesland heeft er ook meerdere. Groningen weet ik niet.
ivm de hogere kosten van zo'n fully loaded surveillancebak en het feit dat men geen belasting terug kan vorderen hebben de wijkteams er een nh touran voor moeten inleveren.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1714 Gepost op: 24 juli 2013, 16:48:00
Citaat van: CopVR3 link=msg=1185700 date=1374666529
nou meerdere. In Drenthe zowieso al 5. Friesland heeft er ook meerdere. Groningen weet ik niet.
ivm de hogere kosten van zo'n fully loaded surveillancebak en het feit dat men geen belasting terug kan vorderen hebben de wijkteams er een nh touran voor moeten inleveren.

Oja dat was ook zo.
Dat is ook gelijk de reden dat ze (gok ik) niet in Groningen gaan rijden.
Er staan op elk bureau 2 NH waardige voertuigen en dat is het minimale aantal.
Daar kan niet 1 van ingeleverd worden...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1715 Gepost op: 25 juli 2013, 16:35:11
Ja precies. En in Drenthe hebben wij de laatste 10 jaar (in het VW tijdperk) nooit andere opvallende auto's gehad naast Tourans en busjes. Alle opvallende wagens waren noodhulpgeschikt. Dus voor ons was het makkelijker om er een in te leveren per bureau.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #1716 Gepost op: 25 juli 2013, 21:33:11
Toch vraag ik me af waarom de onopvallende auto's hier in Haaglanden toch zo opvallend zijn... :-\  Een dezelfde lettercombinatie , rijstijl , sommigen die hun pit nog boven op de auto vergeten..

Ik vind echt dat ze zo opvallend rijden , dat ik hier bijna alle onopvallende auto's op kan noemen van sommige bureau's ..

Toch weet ik niet waarom het een dezelfde lettercombinatie is , iemand die hier antwoord op kan geven ?
That's just the way it is.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1717 Gepost op: 25 juli 2013, 21:52:05
Citaat van: Mahad link=msg=1186185 date=1374780791
Toch vraag ik me af waarom de onopvallende auto's hier in Haaglanden toch zo opvallend zijn... :-\  Een dezelfde lettercombinatie , rijstijl , sommigen die hun pit nog boven op de auto vergeten..

Ik vind echt dat ze zo opvallend rijden , dat ik hier bijna alle onopvallende auto's op kan noemen van sommige bureau's ..

Toch weet ik niet waarom het een dezelfde lettercombinatie is , iemand die hier antwoord op kan geven ?

Omdat die **-HKZ-* reeks allemaal tegelijk is aangeschaft.....
Iedereen weet dat een Volkswagen Golf of Golf+ (in bepaalde regio's) met een bepaald soort wieldop en/of uitstraling (donkere kleur etc.) een politie-auto is. Die auto's worden ook niet gebruikt voor super-geheime dingen, maar puur voor onopvallende surveillance.
Échte onopvallende voertuigen moet je niet ''besmetten'' door er in uniform in te gaan zitten of om er verkeershandhaving mee te doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #1718 Gepost op: 25 juli 2013, 21:52:22
Citaat van: Mahad link=msg=1186185 date=1374780791

Gokje. De voertuigen zijn in 1 aanbesteding besteld en geleverd. En zijn dus rond dezelfde tijd de weg op gekomen, en hebben dus vlak na elkaar een kenteken gekregen....?

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #1719 Gepost op: 25 juli 2013, 22:27:24
Citaat van: Jerommeke link=msg=1186195 date=1374781925
Omdat die **-HKZ-* reeks allemaal tegelijk is aangeschaft.....
Iedereen weet dat een Volkswagen Golf of Golf+ (in bepaalde regio's) met een bepaald soort wieldop en/of uitstraling (donkere kleur etc.) een politie-auto is. Die auto's worden ook niet gebruikt voor super-geheime dingen, maar puur voor onopvallende surveillance.
Échte onopvallende voertuigen moet je niet ''besmetten'' door er in uniform in te gaan zitten of om er verkeershandhaving mee te doen.
Inderdaad die **-HKZ-* reeks bedoel ik..

En ja door er met je uniform in te gaan zitten is het helemaal verpest. Ik weet dat de grote bureau's als Delft , 3 onopvallende Golf Plusjes hebben. En dan voor de recherche nog genoeg Opel Astra'tjes met ook sommige met een dezelfde lettercombinaties , alleen daar gaan ze gelukkig niet in uniform in..
That's just the way it is.