Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 1019950 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jadjong

• Senior gebruiker
Reactie #1850 Gepost op: 1 juli 2014, 19:57:29
Logo'tje van Google op de zijkant plakken iedereen zwaait naar je.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #1851 Gepost op: 1 juli 2014, 20:26:56
Kwam laatst een hele stoet tegen.. dacht stormchasers... haha

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1852 Gepost op: 1 juli 2014, 21:10:20
Citaat van: Roebie link=msg=1281215 date=1404212890
Gezien tijdens Lowlands Grenade 2014 in de Marnewaard:

Dienst: KMar, District Landelijke en Buitenlandse Eenheden (DLBE), brigade Krijgsmacht Operationele Ondersteuning (KMOO), Team Verbindingen en Cameratechniek (TVC)
Soort voertuig: Cameravoertuig
Merk en type: Toyota RAV4, 2.2 D-CAT Dynamic
Kenteken: Zowel militair- als burgerkenteken
Overige bijzonderheden: Voorzien van 3 meterpompmast en videocamera. Camera kan (alleen) vanuit voertuigen worden bedient. Kan net als de politieheli live worden bekeken vanaf elk grondstation cq. computer. Voorzien van 2 grillflitsers en Hänsch movia D pit in voertuig.

Dit was voorheen een flitsauto, het flitsapparatuur is allemaal uitgebouwd.

MarcoV

• Senior gebruiker
Reactie #1853 Gepost op: 1 juli 2014, 23:23:47
Citaat van: Tha-Nose link=msg=1281332 date=1404241820
Dit was voorheen een flitsauto, het flitsapparatuur is allemaal uitgebouwd.

Is dit bij alle voertuigen gebeurd en zijn er ook nieuwe flitsvoertuigen al?

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1854 Gepost op: 2 juli 2014, 00:03:37
Citaat van: MarcoV link=msg=1281380 date=1404249827
Is dit bij alle voertuigen gebeurd en zijn er ook nieuwe flitsvoertuigen al?

KMar heeft (gelukkig) geen flitsvoertuigen meer. Was ook een beetje overbodig. Vaak stonden ze op wegen waar de regiopolitie ook al actief was diezelfde dag.

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1855 Gepost op: 2 juli 2014, 06:43:24
Het andere flitsvoertuig is naar mijn weten ook uitgebouwd, "gecarwrapped" in ILT (inspectie leefomgeving en transport) uitvoering. Dit voertuig is in gebruik bij korps militaire controleurs gevaarlijke stoffen en werkt hierbij nauw samen met de ILT.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1856 Gepost op: 2 juli 2014, 13:11:32
Deed de KMar ook flitsen op de openbare weg dan? Wat is hier de meerwaarde van, is toch een taak van de RP/LE lijkt me. Dat ze radarcontroles deden op de wegen binnen de kazerne/militair terrein en Schiphol was me wel bekend.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1857 Gepost op: 2 juli 2014, 16:07:07
Citaat van: Tha-Nose link=msg=1281405 date=1404276204
Het andere flitsvoertuig is naar mijn weten ook uitgebouwd, "gecarwrapped" in ILT (inspectie leefomgeving en transport) uitvoering. Dit voertuig is in gebruik bij korps militaire controleurs gevaarlijke stoffen en werkt hierbij nauw samen met de ILT.

Bij mijn weten waren er destijds 4 Toyota's aangeschaft als flitsauto, weet jij ook wat er met die andere 2 voertuigen is gebeurd?

Citaat van: silque link=msg=1281455 date=1404299492
Deed de KMar ook flitsen op de openbare weg dan? Wat is hier de meerwaarde van, is toch een taak van de RP/LE lijkt me. Dat ze radarcontroles deden op de wegen binnen de kazerne/militair terrein en Schiphol was me wel bekend.

De flitsauto's werden ook ingezet op de openbare wegen in de directe omgeving van een militair object met als hoofddoel de militair, maar ook de burger kreeg de acceptgiro thuis gestuurd. Maar er zijn ook wegen welke in beheer zijn van Defensie maar zijn opengesteld voor het openbaar verkeer en daar werd ook op snelheid gecontroleerd van de burgers en militairen. Daarnaast werden de flitsauto's ook ingezet bij de grensovergangen op autosnelwegen, omdat passerende bestuurders zich doorgaans niet hielden aan de (tijdelijke) snelheidsbeperkingen gedurende een MTV-controle.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1858 Gepost op: 2 juli 2014, 16:09:16
Deed de KMar ook flitsen op de openbare weg dan?

Ja, dit deden ze ook op de openbare weg. Bij veel kazerne's is nabij de toegangsweg op de N-wegen de maximumsnelheid aangepast naar bijv. 60 ivm de toe en uitstroom. Dit was dan ook een favoriete plek voor zowel regio als KMar om te gaan staan.

Wat is hier de meerwaarde van, is toch een taak van de RP/LE lijkt me. Dat ze radarcontroles deden op de wegen binnen de kazerne/militair terrein en Schiphol was me wel bekend.

Dat er weinig meerwaarde was zal ook de reden zijn dat de voertuigen zijn omgebouwd en dat er geen nieuwe voor in de plaats zijn gekomen.
Bovendien heeft het weinig nut om een radarwagen binnen op de kazerne te plaatsen. Alsof die militairen dat niet snel genoeg door hebben.

En idd er waren er 4, zelf heb ik geen idee wat er mee is gebeurd.

sylvester1986

• Gast
Reactie #1859 Gepost op: 2 juli 2014, 16:18:21
Ik heb ze in mijn marine tijd in Den Helder ook bij de poort zien 'flitsen' en later in mijn luchtmacht tijd voor de poort van AOCS Nieuw Milligen met een lasergun.