Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 1016478 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2020 Gepost op: 10 maart 2015, 17:11:51
Hand erin steken, als je hem eruit haalt en je horloge is weg dan is het de arrestantenbus, als je hand eraf is de hondenbus
Hahaha! Die is 10 punten! ;D

lightning

• Forum gebruiker
Reactie #2021 Gepost op: 10 maart 2015, 22:26:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1336287 date=1426003911
Hahaha! Die is 10 punten! ;D

Mee eens! Is het proberen waard!

Jokes aside, weet iemand een zichtbaar concreet verschil tussen de 2 voertuigen?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2022 Gepost op: 10 maart 2015, 22:41:52
Hondengeleider heeft vaak de tekst HONDENGELEIDER op de zij/achterkant van de auto staan, of zo'n blauw schildje met een hond erin (vond niet zo vlug een voorbeeld via google)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

lightning

• Forum gebruiker
Reactie #2023 Gepost op: 10 maart 2015, 22:45:18
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1336363 date=1426023712
Hondengeleider heeft vaak de tekst HONDENGELEIDER op de zij/achterkant van de auto staan, of zo'n blauw schildje met een hond erin (vond niet zo vlug een voorbeeld via google)

Ook bij onopvallende auto's?

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2024 Gepost op: 10 maart 2015, 22:47:51
Citaat van: lightning link=msg=1336366 date=1426023918
Ook bij onopvallende auto's?

Sorry, dat is bij opvallende auto's (Oeps). Onopvallende durf ik niet te zetten.. Heb hier in Roermond 2 VW Busjes gezien, 1 is met bank achterin, ander hondengeleider en daar is geen verschil tussen behalve de kleur van de lak.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2025 Gepost op: 10 maart 2015, 23:10:39
Een hondenbus heeft altijd afzuiging op het dak. Daar kun je hem aan herkennen. En de opvallende hondenbussen hebben volgens de landelijke regels een waarschuwings-sticker op elke schuifdeur en achterdeur met daarop een hond. Onopvallende bussen niet.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #2026 Gepost op: 10 maart 2015, 23:21:00
Volgens mij zijn de onopvallende hondenbussen altijd Transporters met dichte bak en de arrestantenbussen Multivans met getinte ruiten. Daarnaast zijn hondengeleiders in de meeste gevallen alleen, arrestantenbussen rijden (in geval van passagier(s)) met twee personen.

Citaat van: Robinh link=msg=1259808 date=1397898204

Dienst: Justitie, Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O)
Afdeling: Extra Beveiligd Vervoer
Soort voertuig: Transportvoertuig
Merk & type: Volkswagen Multivan
Bijzonderheden: Zwaailicht achterop komt uit het dak omhoog bij inschakelen.

Citaat van: MarcoV link=msg=1076674 date=1347384192

Dienst: Justitie Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O)
Afdeling: EBV vervoer
Soort voertuig: Transportvoertuig
Merk & type: Volkswagen Multivan
Kenteken: **-***-*
Byzonderheden: Zwaailicht achterop en komt uit het dak omhoog bij inschakelen.

lightning

• Forum gebruiker
Reactie #2027 Gepost op: 10 maart 2015, 23:29:04
@koenb, dat van die dichte bak hoeft niet per sé.

De reden dat ik dit vraag is trouwens dat ik een privé-lijstje (excel-bestand) met alle (voor zover mogelijk) voertuigen van politie, Eenheid Limburg.
Eerdergenoemde voertuigen zijn voor mij lastig uit elkaar te houden.
Ik ga er voorlopig van uit dat onopvallende T5's van de hondenbrigade zijn, aangezien vrijwel alle bussen v.h. arrestantenvervoer in Limburg ge-striped zijn.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #2028 Gepost op: 10 maart 2015, 23:47:39
Citaat van: lightning link=msg=1336375 date=1426026544
@koenb, dat van die dichte bak hoeft niet per sé.

De reden dat ik dit vraag is trouwens dat ik een privé-lijstje (excel-bestand) met alle (voor zover mogelijk) voertuigen van politie, Eenheid Limburg.
Eerdergenoemde voertuigen zijn voor mij lastig uit elkaar te houden.
Ik ga er voorlopig van uit dat onopvallende T5's van de hondenbrigade zijn, aangezien vrijwel alle bussen v.h. arrestantenvervoer in Limburg ge-striped zijn.

Er zijn 2 T5's (redelijk nieuwe) waarvan 1 hondengeleider is en de ander zowel onopvallende surveillance als arrestantenvervoer is. Alleen de kleur is anders. Beide geblindeerde ruiten.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2029 Gepost op: 11 maart 2015, 19:10:16
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1336363 date=1426023712

Als het goed is niet! Dit mag niet meer, voertuigen moeten landelijk dezelfde uitstraling hebben. Officieel mag ook de tekst ovd-P etc niet meer.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1336371 date=1426025439
Een hondenbus heeft altijd afzuiging op het dak. Daar kun je hem aan herkennen. En de opvallende hondenbussen hebben volgens de landelijke regels een waarschuwings-sticker op elke schuifdeur en achterdeur met daarop een hond. Onopvallende bussen niet.

Dat is idd de landelijke richtlijn, in Zeeland zijn die stickers overigens niet aanwezig op de hondenauto's.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.