Ik zag vandaag een "onopvallende" Golf 5 met op het dashboard een witte sticker / wit blaadje met daarop duidelijk zichtbaar het Politie-logo.
Moet je zo'n auto dan nog als onopvallend labelen, of moet ik me bij onopvallende surveillance iets anders voorstellen?
Ik zie de agenten ook vaak in uniform erin zitten.
Dit kunnen vaak gewoon prive auto's zijn van de agent. Agenten met een hoge functie, denk aan korpschef van een basisteam, worden vaak bij GRIP meldingen oo extra opgeroepen om te ondersteunen, ook wanneer deze agenten geen piket hebben en ook geen onopvallend piket voertuig bij zich hebben. Wanneer ze dn naar d melding gaan is hier meestal niet echt spoed aan verbonden en kunnen ze er voor kiezen om eerst langs het bureau te rijden om een auto met OGS op te halen, wat vaak langer duurt, of ze pakken hun eigen auto en plakken als ze dat willen die sticker op hun auto zodat men ziet dat het politie is en ze ook makkelijker en sneller door de afzetting heen kunnen komen.
Daarnaast niet alle onopvallende voertuigen met OGS uitgerust, en veel van die onopvallende voertuigen kunnen zeer goed van een recherge team zijn. Je verbaast je er over wat voor onopvallende voertuigen er rond rijden in nederland