GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011  (gelezen 57822 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Gaan twee Cougar's van het 300Sq worden.

Kan nog net voordat ze weg bezuinigd worden door minister Hillen van Defensie. :-\


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Kan nog net voordat ze weg bezuinigd worden door minister Hillen van Defensie. :-\

Idd was eerst spraken dat het 2 chinooks zouden worden. De refuel is op Eelde. Ze vertrekken met een kleine 15 min.

Grtz Nick


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Kan nog net voordat ze weg bezuinigd worden door minister Hillen van Defensie. :-\

Die woont vast niet in een hutje op de heide.  :P
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Die woont vast niet in een hutje op de heide.  :P

Alle 17 worden binnen 2 maanden compleet wegbezuinigd. Misschien moet de minister nog eens goed achter zijn oren krabben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Alle 17 worden binnen 2 maanden compleet wegbezuinigd. Misschien moet de minister nog eens goed achter zijn oren krabben.

Dat doet ie de hele dag al.... om te bedenken wat voor idiote plannen er nog meer mogelijk zijn.
[cynische modus aan] Ach, wat maakt nou een beetje natuur in de brand uit... daar kun je toch geen chinooks voor laten bestaan. [cynische modus uit]
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Dat doet ie de hele dag al.... om te bedenken wat voor idiote plannen er nog meer mogelijk zijn.
[cynische modus aan] Ach, wat maakt nou een beetje natuur in de brand uit... daar kun je toch geen chinooks voor laten bestaan. [cynische modus uit]

Misschien moet er een veiligheidsregio 1 of 2 cougars opkopen?  :P


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Weet iemand waarom de KL-OSC niet gealarmeerd is door de VNOG of heb ik iets gemist?


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
De aanvoer van water: http://ow.ly/4GdAt



Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
De aanvoer van water: http://ow.ly/4GdAt

Die boeren die daar met hun giertanks rijden, zijn die gevraagd of zijn die puur op vrijwillige basis aan het helpen?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Misschien moet er een veiligheidsregio 1 of 2 cougars opkopen?  :P

Nou ben ik misschien dom of onwetend maar een aantal dingen snap ik niet.
De brand wordt rond 7:45 vanmorgen ontdekt, er wordt grootschalig ingezet maar het is een gebied waar de brandweer moeilijk toegang toe heeft.
Boeren helpen met giertanks om het gebied te betreden. Inmiddels is het bijna 14:00 uur (6 uur later) en nu worden er helicopters ingezet van defensie. Goed, ik begrijp dat er een opkomsttijd is en dat er aan allerlei voorwaarden voldaan moet zijn, maar volgens mij is dit veel te laat. Men wist om welk gebied het ging. Met alle regeltjes die een snelle inzet mogelijk maken moet er m.i. maar eens gekeken worden welke gebieden meteen voor defensie-inzet in aanmerking komen voordat er zoveel verloren gaat. Zoals het nu gaat is het volgens mij geen goede zaak om er op deze manier mee om te gaan. Denk ook aan de hitte waaronder de brandweermensen moeten werken. Bijna niet te doen geven ze zelf al aan.
Hoog tijd om eens goed de orde op zaken te stellen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.