GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011  (gelezen 57777 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241


2 militairen met een bevelvoerder en nog 1 die vanuit het veld de bluswerzaamheden van de blusheli's gingen coördineren.






skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
@Mardan

Jij kent het gebied, zei je.
In hoeverre is het mogelijk om delen van het gebied onder water te zetten. Of op een dusdanige manier het stuwpeil te verhogen om de brand uit te krijgen of om uitbreiding te voorkomen?
Ik heb net een stuk tekst zitten lezen uit 1985 en weet b.v. dat er veel dammen liggen om te voorkomen dat water wegloopt. Als dit water wegloopt, waar loopt het dan naartoe?
En hoeveel gemalen staan er rond het gebied?

Ter info: http://www.noorderbreedte.nl/pdf/87309.pdf
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


gercoNL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10



wat is het nut van de militairen daar?


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
wat is het nut van de militairen daar?

Zij sturen de heli's vanaf de grond aan, als ik het goed begrepen heb!


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Video's vanaf 'het front', de moeite waard om ze te bekijken.

GRIP 2 Natuurbrand in Drenthe

Vanavond meer foto's op www.andrew-calsbeek.nl

Nog een andere video:

Grote-brand Bovensmilde(drenthe)


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Van links naar rechts: loonwerker, OVD in Opleiding, 1 van veiligsheidsregio Drenthe.


Joure


Drinken en broodjes voor de loonwerkers.


Waterwagen van Assen


TS van Smilde


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
@Mardan

Jij kent het gebied, zei je.
In hoeverre is het mogelijk om delen van het gebied onder water te zetten. Of op een dusdanige manier het stuwpeil te verhogen om de brand uit te krijgen of om uitbreiding te voorkomen?
Ik heb net een stuk tekst zitten lezen uit 1985 en weet b.v. dat er veel dammen liggen om te voorkomen dat water wegloopt. Als dit water wegloopt, waar loopt het dan naartoe?
En hoeveel gemalen staan er rond het gebied?

Ter info: http://www.noorderbreedte.nl/pdf/87309.pdf

Mardam, als je toch bezig bent. weet je misschien hoe ver de paden uit elkaar liggen, en of die paden wel te berreiden zijn met een (evt. 4X4) TS. en zou het mogelijk zijn om vanaf dat pad met een lage druk aanvalskrat bij de brand te kunnen komen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
@Mardan

Jij kent het gebied, zei je.
In hoeverre is het mogelijk om delen van het gebied onder water te zetten. Of op een dusdanige manier het stuwpeil te verhogen om de brand uit te krijgen of om uitbreiding te voorkomen?
Ik heb net een stuk tekst zitten lezen uit 1985 en weet b.v. dat er veel dammen liggen om te voorkomen dat water wegloopt. Als dit water wegloopt, waar loopt het dan naartoe?
En hoeveel gemalen staan er rond het gebied?

Ter info: http://www.noorderbreedte.nl/pdf/87309.pdf

Het water loopt dan uit het gebied weg naar de omliggende wijken dieweer uitkomen op de kanalen (turfroute, Smildeger vaart)

Gemalen weet ik niet.

Natuurmonumenten heeft juist de laastte jaren hiervoor gezorgd, daardoor is de natuur hersteld denk aan bijzondere plantensoorten die terug zijn en ook sommige diersoorten zijn ook weer terug


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Sorry hier dan Joure.


Kwam net uit het veld zagt er afgepeigerd uit de collega's die na deze brandweerman uit het veld kwamen die zagen er ook niet meer al te fris uit.


Een eenzame brandweerhelm die langs de zandweg lag.


Verzamelen geblazen voor de loonwerkers nadat ze weer  de giertanks volhadden.


Hier werd een stuk weer natgemaakt waar de brand is begonnen smeulde nog aardig in de late middag.