Ik hoop dat je de vorige berichten gewoon niet gelezen hebt: het ging hier over een ambulance, met zwaailichten en alles aan, onderweg naar een kinderreanimatie...
Ik heb zeker de voorgaande berichten gelezen
maar er moet ook rekening worden gehouden met het overige weg verkeer en de manier waarop men reageert op vanuit de file
ook een ambulance heeft te maken met stopafstand, remafstand en reactie tijd.
Dus moet een ambulance zich aanpassen aan wat het overige verkeer doet: uit een stilstaande file kan iemand de vluchtstrook op lopen om een boodschap te gaan doen: als de ambulance deze persoon aanrijdt kan de ambulance niet meer naar het noodgeval voor het op weg naar toe was. En dan??? Dan is er ook geen hulp.
Ook bij files die langzaam rijden is het noodzakelijk dat chauffeurs van voorrangsvoertuigen dusdanig rijden dat men ten alle tijden goed kan reageren op de gedragingen van de mede-weggebruikers.
Want net als jij, wil ik dat de ambulance aankomt waar het op weg naar toe was..........veilig en zonder brokken
En als zij dat niet netjes doen, tja dan worden zij er op aangesproken net als iedere andere weggebruiker alleen de weggebruiker met bon en deze ambulance-chauffeur met een waarschuwing