Tips van de hulpdiensten, ''hoe te reageren op een spoedvoertuig ?''

Auteur Topic: Tips van de hulpdiensten, ''hoe te reageren op een spoedvoertuig ?''  (gelezen 14228 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Ik heb persoonlijk niks tegen camera's maar volgens mij mag het niet hiervoor gebruikt worden ivm recht op privacy.
M'n collega werkt daar veel mee, en hij wilde deze aan de ambu diensten verkopen ivm toename van geweld tegen hulpverleners.
Maar in dat kader mocht het niet aangeschaft worden, en de beelden konden niet gebruikt worden als bewijsmateriaal.


pffffffff


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik heb persoonlijk niks tegen camera's maar volgens mij mag het niet hiervoor gebruikt worden ivm recht op privacy.
M'n collega werkt daar veel mee, en hij wilde deze aan de ambu diensten verkopen ivm toename van geweld tegen hulpverleners.
Maar in dat kader mocht het niet aangeschaft worden, en de beelden konden niet gebruikt worden als bewijsmateriaal.


pffffffff

Op de openbare weg mag iedereen toch filmen, lees ik hier altijd, op het forum?  :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Terugkomend op dit verhaal. In Friesland werken ze ook al met dit zogenaamde systeem. Geluid van de autoradio valt weg en de sirene wordt steeds duidelijker hoorbaar. Goede ervaringen mee tot nu toe.

De flitser..... mooi maar ook bloed irritant.

Uitleg: Hij onderbreekt ook je telefoongesprek als je als incident aannemer cotact hebt met RWS. Ik weet wel dat de HV voertuigen snel ter plaatse meoten zijn en geloof me ik ga liever niet in hun schoenen staan. Maar als jezelf ook onderweg bent naar een incident en je om de 10 seconden een "flits" krijgt bevorderd dat de communicatie niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Iedere chauf heeft zijn eigen rijstijl, en soms vind ik die ook té agressief. En daar zeg ik dan ook wat van. Ik wil ook veilig thuis komen.

Maar weet je, ik denk altijd, waarom zou je niet op zij gaan? Wat als het jouw moeder is waar we naar toe onderweg zijn?

Vorige week besloot een overijverige KLPD agent een collega ambu aan te houden omdat hij met A1 OGS op de vluchtstrook reed. Het was spits en door wegwerkzaamheden was er geen andere keus. Toen hij vroeg waarom ze zo hard reden en de collega fijntjes meldde dat ze onderweg waren naar een kinderreanimatie (was ook zo!) bond hij wel in. Op dat soort momneten denk ik echt dat we leven in
een hele rare wereld. Met name het KLPD heeft er momenteel een handje van je gewoon onderweg staande te houden, OGS of niet. Dat WIJ op dat moment wel naar een acute situatie onderweg zijn heeft dan weining meerwaarde? Gelukkig hebben we niets te vrezen van de politieagenten van 19 jaar die met elkaar jaarlijks voor zo'n slordige 5 miljoen euro aan schade rijden.... :-X
Dat zij elkaar en anderen het licht uit de ogen rijden alleen maar omdat ze "toestemming"krijgen schijnt gewoon te zijn....de wereld op zijn kop. Mijn visie? Niemand is het waard niet meer levend thuis te komen. Als een situatie van die ene minuut af moet hangen dan is het al zo slecht dat het überhaubt maar de vraag is of wij nog verschil gaan uitmaken. Dus rij veilig, en hanteer de wvw en de uitzonderingen waar wij mee mogen werken. En verder heel veel gezond verstand! O0

Oké als ik in zo'n agent tegen kwam had ik hem persoonlijk op zijn neus getimmerd( maar ik ben dan ook nogal aggresief en die agent heeft een pistool).
Waarschijnlijk zou ik gewoon een stopteken negeren en even aan de meldkamer vragen of ze die blauwe jahthond even willen terughalen. ;)
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch

Oké als ik in zo'n agent tegen kwam had ik hem persoonlijk op zijn neus getimmerd( maar ik ben dan ook nogal aggresief en die agent heeft een pistool).
Waarschijnlijk zou ik gewoon een stopteken negeren en even aan de meldkamer vragen of ze die blauwe jahthond even willen terughalen. ;)
Als een agent een ACH een stopteken zou geven op de vluchtstrook (ik ga uit van het stopteken aan de achterkant), hoe wil de ACH dan het stopteken negeren als de agent rustig remt en tot stilstand komt?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Als een agent een ACH een stopteken zou geven op de vluchtstrook (ik ga uit van het stopteken aan de achterkant), hoe wil de ACH dan het stopteken negeren als de agent rustig remt en tot stilstand komt?

Flink de versneller erop, zodra de agent uitstapt flink afsnauwen en zorgen dat je als ACH zo snel mogelijk weer door kunt. Wellicht naderhand nog eens een pittitg gesprek aangaan met de betrefende agent.

 98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Jongens, jongens, we halen een discussie uit 2009 omhoog die zeer waarschijnlijk al niet meer voorkomt.

edit: Bovendien heeft het weinig te maken met de topic titel.... dus on topic aub...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


asmo26

  • Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Ik ben er voor dat de sirene gewoon altijd aan moet als er met spoed gereden wordt. Als medeweggebruiker ben je dan veel duidelijker herkenbaar. Als dit vanwege geluidsoverlast niet kan in de wet, dan moet de wet maar worden aangepast vind ik. We praten hier over uitzonderlijke situaties.

In Engeland zijn de sirenes zeer hard. Als voetganger of fietser moet je echt je oren beschermen als ze voorbij komen. Daar hoor je ze ook van een kilometer al aankomen. Waarom daar wel en hier niet?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
.......Daar hoor je ze ook van een kilometer al aankomen. Waarom daar wel en hier niet?

Omdat NL graag het wiel op nieuw uitvind en barst van de regels, die dus bepalen dat er geen overlast mogen zijn bijvoorbeeld...
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
A1 Doorn

van:'ikbenbestaardig'
Leuk filmpje.

Hoe hebben jullie A1 en prio1 rijders het liefst dat de andere bestuurders reageren? Je ziet wel 's dat ze bovenop de rem trappen of gewoon stug doorrijden..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.