Daar zit een wieldolly bij waardoor het geheel als aanhanger fungeert.
De ANWB zet het apparaat volgens mijn vermoeden maar ongeveer 1x per week in... heb ook foto's gezien van het duwen van voertuigen met een ANWB-voertuig. Nadeel daarbij is weer dat de auto aan allerlei eisen moet voldoen en het sleepoog aan de juiste kant van het voertuig moet zitten.
Met betrekking tot de vraag hoe het gaat met IM-meldingen die wat minder praktisch geparkeerd staan: je bent berger of je bent het niet. Een beetje uitdaging op zijn tijd hoort daar dus gewoon bij.
Van Amerongen Berging BV heeft rondom Arnhem ook wat gebieden gegund gekregen waar ze in de regel met een 4x4 Atego lepel rijden in plaats van de aldaar gebruikelijke tweelader dubbelcabines. Simpelweg omdat de meeste voertuigen daar onderaan een steil talud belanden (zonder al te veel schade). De geografie terplaatse vraagt dan om iets meer creativiteit bij de bergingen. En daar hoef je echt niet aan te komen met deze oplossingen.