Mag een flitsauto......

Auteur Topic: Mag een flitsauto......  (gelezen 18132 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #50 Gepost op: 6 januari 2005, 19:32:02
Ik heb helemaal nog geen ervaring met snelheidsovertredingen!!  ;D ;D ;D ;D
En dat na bijna 8 jaar! :P
  Ta

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 6 januari 2005, 20:06:30
Ze zetten hem ook neer op dagen dat er verder geen kliko's staan,en als gewoon burger mag je je kliko weer niet op andere dagen dan de kliko-leeg-dag (+avond ervoor) aan de weg hebben staan,want dan kan je weer bekeurd worden... :-\
wat zouden ze er van vinden als jeje prullbakie leegt in die kliko  ;) ;D

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #52 Gepost op: 6 januari 2005, 22:32:13
En flitser heeft op 50 en 80 km wegen een correctie van vijf kilometers. Dat wil zeggen dat je vanaf 55 km/u of 85 km/u geflitst wordt. Hoe het zit met correcties op auto en autosnelwegen weet ik niet (lees geen ervaring  ;))

Klein correctie,
bij max snelheden tot 100 km/u is de marge 7 km (dus 50 km/u max=boete vanaf 57 km/u.) min een correctie van 3 km, en bij snelheden vanaf 100 km/u is de marge 8 km min een correctie van 4 km.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

7194

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 6 januari 2005, 22:36:02
Ik denk dat ik de rekensom even niet meer snap.

Tijdje geleden een mooie envelop binnengekregen.

Was geflitst op een 80 km/u weg waar ik 88 Km/u reed. Erbij stond dat ik 3 km/u te hard reed en dat er vanaf 85 km/u werd geflitst. Koste me trouwens 30 euro. (En ja, ik geef het toe. Het was mijn eigen schuld)

Kanarie

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 6 januari 2005, 22:41:29
Klein correctie,
bij max snelheden tot 100 km/u is de marge 7 km (dus 50 km/u max=boete vanaf 57 km/u.) min een correctie van 3 km, en bij snelheden vanaf 100 km/u is de marge 8 km min een correctie van 4 km.
Ik snap de rekensom ook niet helemaal. Wat bedoel je precies met "min een correctie van 4 km"? Wat houdt dat in?

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #55 Gepost op: 7 januari 2005, 00:45:30
Als je niet harder rijdt dan toegestaan hoef je niet bang te zijn voor controles. Of ze nu vanuit een kliko een fietstas of een omgebouwde aanhangwagen komen. Misschien wel een idee om alle creatieve controles hier te vernoemen. En controles op te hard rijden zijn niet overdreven. De meeste controles vloeien voort uit klachten uit de buurt. En ze dienen om de verkeersveiligheid te verhogen.

dan weet ik nog wel heel wat plekjes te noemen waar het uitsluitend geld verdienen is, en heeft weinig met veiligheid te maken, tenzij je snelheden gaat aanhouden boven de 200
Nemo me impune lacessit

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #56 Gepost op: 7 januari 2005, 00:46:52
Zou leuk zijn als de vuilniswagen die Kliko dan kwam legen  ;D ;D ;D

ze liggen helaas meestal op de loer, als ze niet in slaap gevallen zijn ;D ;D
Nemo me impune lacessit

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2005, 11:58:33
Daar waar je bijv. 50 km/u mag rijden, wordt iedereen die 57 km/u of sneller rijdt, gefotograveerd. Als je dus 57 km/u hebt gereden, dan worden hiervan nog 3 "correctie" kilometers afgetrokken. Die 3 resp. 4 km/u is nl. de maximale meetfout van de gebruikte apparatuur. Oftewel de apparatuur geeft maximaal 3 resp. 4 km/u te veel of te weinig aan. Om een te veel aan kilometers uit te sluiten vindt deze correctie plaats.
Dus 57 km/u gereden - 3 km/u corr.= 54 km/u op de acceptgiro. Vanaf een max. snelheid van 100 km/u bedraagt de correctie 4 km/u.

Leuker kunnen we het niet maken.....
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

7194

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 7 januari 2005, 12:00:47
Ik snap er geen bal meer van  ??? ::) ??? ???

mus

• Forum gebruiker
  • veiligheid boven alles
Reactie #59 Gepost op: 7 januari 2005, 13:07:12
Gerard het is vrij simpel, als je geflitst wordt staat de geklokte snelheid op de bon. Omdat er een afwijking in de flitsapperatuur kan zijn wordt de gemeten snelheid gecorrigeerd. Dit is de uiteindelijke snelheid waarvoor je wordt afgerekend.   ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.