met een shovel een stoplijn maken, en daarachter laten branden?
Wat ik me wel afvraag is waarom er geen hotel wordt geregeld voor de brandweermensen uit verre regio's. 6-7 uur slaap, een goed ontbijt en weer verder gaan met blussen. In de tussentijd kan een externe ploeg de auto controleren, olie en brandstof bijvullen etc.
Nu zitten ze 2-3 uur in de auto, paar uur blussen en weer 2-3 uur terug. En komen onderweg de volgende groep weer tegen...
Bijna alle mensen welke ingezet worden van de Regio's VNOG VRU en VGGM zijn vrijwilligers,de reguliere werkgevers willen hun mensen best wel 1 dag afstaan voor zo'n klus maar meerdere dagen,dan word het wel wat anders.
Ook is het blussen via dakblussing fysiek minder zwaar als vanaf de grond,maar door het stoten en hobbelen van het voertuig ben je er na een dag werken eigenlijk wel een paar dagen klaar mee.
Ook hebben de voertuigen het zeer zwaar te voorduren,regelmatig komt het voor dat zo'n auto de dag na een natuurbrandinzet weer aan de beurt is om een dagje in de werkplaats te staan,om kleinere en grotere storingen op te lossen.