GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
In buitengebieden zijn GSM-masten doorgaans met straalverbindingen met elkaar onderling verbonden en ook nog eens redundant. Zelfs al zou een kabel onderbroken worden kunnen ze, zij het met minder capaciteit, met de straalverbindingen verder communiceren.

Wordt een beetje offtopic, maar bovenstaande is heel erg providerafhankelijk. De KPN heeft door het hele land lijnen lopen en maakt daar dan ook gebruik van voor haar mobiele netwerk. De overige operators (tegenwoordig nog maar 2) verbinden de masten dmv straalverbindingen met de centrale. Niet met elkaar zoals jij stelt, want als er dan 1 uitvalt, dan valt de rest ook uit. Alleen in gevallen dat het niet anders kan (geen zichtverbinding richting de centrale) of uit praktisch oogpunt kan het zijn dat een GSM-mast in verbinding staat met een andere. In 95% van de gevallen dus rechtstreeks met de (lokale) centrale en alleen de belangrijke sites zijn "redundant" (voor de leek: dubbele verbinding) uitgevoerd. Ook hier geldt weer dat het gros een enkele verbinding heeft...

Kabel onderbroken, verder via de straalverbinding met minder capaciteit? Nooit van gehoord, misschien ook weer in hele uitzonderlijke gevallen, maar in principe is het het een of het ander en niet beiden.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Delen duinen Schoorl toegankelijk
Delen van het Schoorlse duingebied zijn sinds woensdagavond weer toegankelijk voor publiek. Dit heeft de gemeente Bergen bekendgemaakt.

De bluswerkzaamheden gaan ondertussen onverminderd door tot en met donderdagmiddag. Tot woensdagavond gold voor het complete duingebied rond Schoorl een noodverordening. Aan de noord- en zuidkant van het duingebied zijn nu weer delen toegankelijk omdat de brand voldoende onder controle is, aldus de gemeente. In het centrale deel van het duingebied blijft een brede strook, die globaal loopt vanaf het Noordzeestrand tot aan het dorp Schoorl, verboden gebied.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/noord-holland/2011/delen-duinen-schoorl-toegankelijk/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Rene501

• Forum gebruiker
Ja dat weet ik, ik snap alleen niet dat ze de 4X4 voertuigen uit de bergen, egmond en schoorl niet weer gaan inzetten.

De 2 tankautospuiten 4x4 van Egmond en Schoorl zijn voor dit gebied cruciaal voor de eerste inzet bij eventuele nieuwe duinbranden. We willen het risico niet lopen dat één van deze voertuigen net de tank leeg heeft gespoten bij het nablussen en vervolgens niet direct inzetbaar is. Vandaar...

Rene501

• Forum gebruiker
Even over C2000:
In de meest drukke fase van de branden, dat was zondagavond met in Zijpe ongeveer 1,5 compagnie en in Bergen met 2 compagnieën aan het werk, draaiden de verbindingen behoorlijk goed.

Ik had het er gisteren nog met een collega over, in de periode voor C2000 zou het met onze toenmalige apparatuur onmogelijk zijn geweest om de verbindingen zo goed te kunnen organiseren. Denk alleen maar aan het beperkte bereik van portofoons en mobilofoons. Nu kan iedereen over grote afstand (bijvoorbeeld met de stafsectie brandweerzorg in Alkmaar) praten... dat kon vroeger alleen maar met de meldkamer zelf...

Ik heb in 2003/2004 toen er veel kritiek was op de komst van C2000 al vaak verdedigd (ook op dit forum...) maar tot op heden heb ik bij grote incidenten alleen maar de voordelen ondervonden.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Ik heb in 2003/2004 toen er veel kritiek was op de komst van C2000 al vaak verdedigd (ook op dit forum...) maar tot op heden heb ik bij grote incidenten alleen maar de voordelen ondervonden.

Het heeft toch wel een 'paar' jaar geduurt voordat het z'n diensten een beetje begon te bewijzen...
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

free3

• Forum gebruiker
Koffie, thee, broodjes, red bull, AAdrink, Getorade, hamburgers, frikandellen, diesel!   8)

15:57:50 04-05-11 14/058 GROUP-1 Prio 3 Botteliers AMR opkomen Centrum

bijna goed db wij brengen een hoop en bijna alles op gebied van eten en drinken wat je vraagt kunnen we verzorgen maar geen diesel
voor diesel en toiletten enzo hebben wij in alkmaar de logistieke groep

momenteel zijn we nog bezig voor de laatste mensen die nu bezig het eten en drinken te verzorgen
behoorlijke impact op de privelevens van de botteliers momenteel, maar ach als de mannen en vrouwen in het veld het maar goed hebben.

als we klaar zijn zal ik hier het lijstje neerzetten van de dingen die wij allemaal hebben rondegebracht

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Ben benieuwd, zal niet gering zijn wat er gebracht is.
Logistiek en voeding word snel vergeten, maar zijn net zo belangrijk!

O0

free3

• Forum gebruiker
nou daar komt hij dan
de actuele stand van zaken betreffende het eten en drinken

-3700 lunchboxen (bestaande uit 3x broodje een mars een flesje aquarius en een flesje water)
-700 broodjes kroket
-130 liter soep
-360 kg bami/nasi
-2400 flesjes drinken (water en aquarius)
-720 gehaktballen
-100 kroketten los
-100 frikandellen los
-15 kg koffie + suiker en melk

en uiteraard de bezetting van minimaal 2 personen en overdag 4 personen met 2 busjes 24 uur per dag aan het rijden al bijna vanaf konningedag want toen was de eerste grote al

groeten free

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
nou daar komt hij dan
de actuele stand van zaken betreffende het eten en drinken

Valt me eigenlijk heel erg mee....
Waren jullie de enige die voor de catering zorgden?
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

free3

• Forum gebruiker
ja wij waren de enige al hadden sommige korpsen wel zelf wat eten mee
en het lijkt misschien niet veel maar dit alles in maar 4 dagen he.. zet bijvoorbeeld maar eens 15kg koffie pfff dat is heel wat liter hoor