GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140323 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

free3

• Forum gebruiker
Op een ander forum waarvan ik naam hier niet zal noemen ( ;D) heeft iemand dit lijstje gekopieerd en vervolgens is daar een reactie op geweest met wat vragen. Wellicht leuk/handig om daar weer op te reageren.
ben net een half uur bezig geweest om een account aan te maken en te reageren en op het moment dat ik hem post zegt het systeem dat ik daar geen toegang voor heb en ben ik alles kwijt
nou ik vindt het goed als hij vragen heeft komt hij maar hier heen.

ik vind de reactie van de plaatser trouwens wel negatief hoor.

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Don

• schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
Free

Moet zeggen wij doen het zelfde werk voor de brandweer alleen wij in de regio gelderland zuid. Ook wij zijn vaak bij grote branden aanwezig en dan geven wij veel eten en drinken weg.
Moet alleen zeggen dat het veel is maar ik het gezien de mensen die daar lopen en de dagen dat jullie er zijn geweest het niet echt veel vindt.
Nogmaals het is geen commentaar, Is er misschien ergens toch een rekenfoutje gemaakt??
Als ik puur ff naar ons kijk geven wij net zoveel eten en drinken weg bij een beetje grote brand op de 350kg chinees en die 3700 lunche boxen na dan hahaha.

mvgr log culemborg en redbr cborg

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Veel mensen vergeten dat bijvoorbeeld de 4 pelotons van gelderland-midden voor eigen catering hebben gezorgd.

ik weet niet hoe dat bij de rest zit, maar het zal vast meer gebeuren  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

free3

• Forum gebruiker
Free

Moet zeggen wij doen het zelfde werk voor de brandweer alleen wij in de regio gelderland zuid. Ook wij zijn vaak bij grote branden aanwezig en dan geven wij veel eten en drinken weg.
Moet alleen zeggen dat het veel is maar ik het gezien de mensen die daar lopen en de dagen dat jullie er zijn geweest het niet echt veel vindt.
Nogmaals het is geen commentaar, Is er misschien ergens toch een rekenfoutje gemaakt??
Als ik puur ff naar ons kijk geven wij net zoveel eten en drinken weg bij een beetje grote brand op de 350kg chinees en die 3700 lunche boxen na dan hahaha.

mvgr log culemborg en redbr cborg
als je nagaat dat al het eten(op de chinees na) door 1 snackbar is gemaakt en een bus vol lunchpakketten ongeveer 150 pakketten bevat, die 150 pakketten is ongeveer 1uur werk bij die snackbar met 4 man... ik vind het nogal wat.

we praten over 3770 pakketten laten we zeggen 500 pakketten voor ovd ed dan houden we er 3250 over delen door 6 man per ts kom je uit op 541 x een complete ts.... dat zijn toch heel wat mondjes om te voeden hoor O0

free3

• Forum gebruiker
ik hoor net uit het veld dat alles klaar is
de militairen gaan ook weer naar huis..

greetz free

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Brandweer met 4 voertuigen onderweg naar de brand. Kan iemand mij vertellen welke voertuigen dit precies zijn? ::)

Brandweer met 4 wagens onderweg naar GRIP-4 Duinbrand Schoorl
Video: Wessel Bosgraaf

De eerste 3 zijn van NHN een 4x4 Ts en een 4x2 Ts en een PM en de laatste is volgens mij van bosbrandweer noord nederland

lifeliner4

• Forum gebruiker
Om precies te zijn:

BGN649; TS Schoorl 4x4
BGN624; TS Groet
BGN584; PM Groet
Onbekende TS.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Om precies te zijn:

BGN649; TS Schoorl 4x4
BGN624; TS Groet
BGN584; PM Groet
Onbekende TS.

Laatste TS is inderdaad bosbrandweer noord-nederland
ter vergelijking:
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/12825/
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Rene

• Forum gebruiker
Is er toevallig vandaag ook nog cougar helicopter ingezet?? Deze kwam net toevallig 2 minuten geleden over noordwijk vliegen uit de richting van zandvoort, Hij had er alleen geen waterzak meer onder hangen!

Crashtender

• Senior gebruiker
Is er toevallig vandaag ook nog cougar helicopter ingezet?? Deze kwam net toevallig 2 minuten geleden over noordwijk vliegen uit de richting van zandvoort, Hij had er alleen geen waterzak meer onder hangen!

De heli's zijn vandaag niet meer aktief geweest in Schoorl.

Dat een Cougar of Chinook geen bucket onder zich heeft hangen wil overigens niet zeggen dat de heli niet voor bluswerkzaamheden aktief is. Tijdens de vlucht van en naar het inzetgebied vliegen ze altijd zonder bucket. De bucket wordt dan in de cabine meegenomen. En ook als ze gaan refuelen tijdens een inzet wordt de bucket onder de heli vandaan gehaald. In dat geval blijft de bucket achter op de Forward Operating Base (FOB). De FOB is de tijdelijke landingsplaats in de nabijheid van het inzetgebied. Daar blijft ook altijd de reserve bucket achter.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.