GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140446 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

daanh

• Forum gebruiker
  • Rechtvaardig
Ik hoorde dat vanochtend al op het nieuws.. beetje oud dus. Er werd inderdaad gezegd onder controle / breid zich niet meer uit, maar nog niet brandmeester..

Ze maken in de media iig wel een onderscheid.

blusser0772

• Gast
Alle eenheden uit NHN zijn volgens mij weer inzet gereed, waarom worden die niet opgeroepen voor nablussen......?????????

E_A

• Forum gebruiker
Iemand een idee op grond van welke gegevens bijstand wordt gevraagd aan een bepaalde regio?

Het zal niet alleen de afstand tot het gebied zijn lijkt mij, aangezien er nu eenheden uit Braband zijn, en Friesland totaal geen eenheden heeft geleverd. De afstand Friesland-Schoorl is beduidend korter dan de afstand Braband-Schoorl lijkt mij.
Is het de beschikbaarheid van 4 X 4 blusvoertuigen? Die zijn nl zo goed als niet voorhanden in FRL.

Ik denk inderdaad dat de beschikbaarheid van 4x4 TS'en hierin doorslaggevend is. NOG en GLM hebben sowieso veel 4x4 voertuigen, Brabant Noord weet ik niet. (zal dan ook wel zo zijn) Daarnaast heeft een regio als Friesland waarschijnlijk minder ervaring met dergelijke branden, Noord- en Oost Gelderland heeft in droge perioden elke dag wel 1 of meerdere bos/heidebranden...

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Alle eenheden uit NHN zijn volgens mij weer inzet gereed, waarom worden die niet opgeroepen voor nablussen......?????????

Spreiding van de last? Enerzijds moet de dekking in NHN zelf wel gewaarborgd blijven en anderzijds kun je het als vrijwilliger ook lastig aan je werkgever verkopen dat je 'dagen' in de duinen staat te blussen. Daar wordt echt rekening me gehouden, ze kunnen dezelfde personen niet te vaak inzetten.

riesbruins

• Forum gebruiker
Iemand een idee op grond van welke gegevens bijstand wordt gevraagd aan een bepaalde regio?

Het zal niet alleen de afstand tot het gebied zijn lijkt mij, aangezien er nu eenheden uit Braband zijn, en Friesland totaal geen eenheden heeft geleverd. De afstand Friesland-Schoorl is beduidend korter dan de afstand Braband-Schoorl lijkt mij.
Is het de beschikbaarheid van 4 X 4 blusvoertuigen? Die zijn nl zo goed als niet voorhanden in FRL.

De bijstanden uit Utrecht, Gelderland zijn hoofdzakelijk voor de 4X4
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

blusser0772

• Gast
Okč spreiding van de last, helemaal mee eens, maar volgens mij weten de mensen uit de buurt onderhand ook wel hoe ze dit aan moeten pakken, volgens mij is dit duin/heidebrand nummer 20......(dit jaar!)

pascal

• Forum gebruiker
is er nog iets bekend over de aflossing van de compagnie uit noord oost gelderland
gaat er nog een compagnie van onze kant zoja is er bekend hoelaat en vanwaar

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Ik denk inderdaad dat de beschikbaarheid van 4x4 TS'en hierin doorslaggevend is. NOG en GLM hebben sowieso veel 4x4 voertuigen, Brabant Noord weet ik niet. (zal dan ook wel zo zijn) Daarnaast heeft een regio als Friesland waarschijnlijk minder ervaring met dergelijke branden, Noord- en Oost Gelderland heeft in droge perioden elke dag wel 1 of meerdere bos/heidebranden...
Brabant-Noord heeft er inderdaad een aantal en die zijn vanmorgen ingezet.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
is er nog iets bekend over de aflossing van de compagnie uit noord oost gelderland
gaat er nog een compagnie van onze kant zoja is er bekend hoelaat en vanwaar

Er is 9x TS van brandweer NOG onderweg, daarvan heeft Oldebroek (6742), Wapenveld (6841) en Nunspeet (7141) een ongeval gehad, deze zijn vervangen door de korpsen uit Eerbeek (8342), Klarenbeek (7745) en Apeldoorn Centrum (7741)

Men zegt dat er rond het einde van de middag wordt afgelost door andere eenheden uit Noordoost Gelderland (bron: brwforum)

blusser0772

• Gast
Het is voorlopig nog geen brandmeester, kan vanuit Alkmaar de rookwolken nog zien, al worden ze wel wat minder!