GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140429 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

jdg112

• Forum gebruiker
Bijstandsaanvragen gaan via het LOCC te Driebergen.
De vragende partij (veiligheidsregio Noord Holland Noord) geeft een duidelijke omschrijving wat zij nodig hebben.
Het LOCC bepaalt dan uit welke regio de bijstand komt. Zij zorgen namelijk voor de landelijke dekking.

riesbruins

• Forum gebruiker
Okč spreiding van de last, helemaal mee eens, maar volgens mij weten de mensen uit de buurt onderhand ook wel hoe ze dit aan moeten pakken, volgens mij is dit duin/heidebrand nummer 20......(dit jaar!)
Deze opmerking snap ik niet helemaal. Waar staat dat ze al dan niet weten hoe ze een natuurbrand moeten blussen?

Er wordt alleen aangegeven dat de bijstand vooral 4X4 voertuigen zijn. Geloof me als je met een een 4X2 gaat rijden ben je gebonden aan de paden en dan moet je met lage/hoge druk aan de gang dat is erg lastig en zwaar. Verder heeft een 4X2 meeslat maar 1500 liter water aan boord. Een TS4X4 jan de hei op rijden en naar het vuurfront toe gaan en het opvangen. Verder heeft een TS4X4(-BT) minimaal een tank van 3000 liter.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

unicorn99

• Junior gebruiker
  • **
13.00 uur
Naast de 2 Cougar blusheli's vliegt er nu ook een Chinoek blushelikopter. De Cougar helikopters kunnen per vlucht 2500 liter water vervoeren; de Chinoek helikopter kan per vlucht 10.000 liter water vervoeren.

bron:http://www.bergen-nh.nl/actueel/actueel_nieuws/duinbranden_2011/branden_01-05-2011

nookie

• Forum gebruiker
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Het is voorlopig nog geen brandmeester, kan vanuit Alkmaar de rookwolken nog zien, al worden ze wel wat minder!

Brand meester wil niet zeggen dat de brand uit is, maar onder controle.
Dat je nog rook ziet, wil daarom niet zeggen dat ze het niet onder controle hebben en dat de brand nog uitbreidt.

blusser0772

• Gast
Deze opmerking snap ik niet helemaal. Waar staat dat ze al dan niet weten hoe ze een natuurbrand moeten blussen?

Er wordt alleen aangegeven dat de bijstand vooral 4X4 voertuigen zijn. Geloof me als je met een een 4X2 gaat rijden ben je gebonden aan de paden en dan moet je met lage/hoge druk aan de gang dat is erg lastig en zwaar. Verder heeft een 4X2 meeslat maar 1500 liter water aan boord. Een TS4X4 jan de hei op rijden en naar het vuurfront toe gaan en het opvangen. Verder heeft een TS4X4(-BT) minimaal een tank van 3000 liter.

Ja dat weet ik, ik snap alleen niet dat ze de 4X4 voertuigen uit de bergen, egmond en schoorl niet weer gaan inzetten.

E_A

• Forum gebruiker
Er is 9x TS van brandweer NOG onderweg, daarvan heeft Oldebroek (6742), Wapenveld (6841) en Nunspeet (7141) een ongeval gehad, deze zijn vervangen door de korpsen uit Eerbeek (8342), Klarenbeek (7745) en Apeldoorn Centrum (7741)

Men zegt dat er rond het einde van de middag wordt afgelost door andere eenheden uit Noordoost Gelderland (bron: brwforum)

Het is aannemelijker dat Eerbeek met de 8331 gaat, dat is Eerbeek's 2e voertuig en die is 4x4. Tekst brandweereerbeek.nl:

Dit is een tankautospuit (t.a.s.) en heeft 3000 liter water aan boord. Dit voertuig kan tevens ingezet worden bij bosbranden en heeft hulpverleningsapperatuur aan boord.

blusser0772

• Gast
Brand meester wil niet zeggen dat de brand uit is, maar onder controle.
Dat je nog rook ziet, wil daarom niet zeggen dat ze het niet onder controle hebben en dat de brand nog uitbreidt.

Ja klopt sorry, ik bedoelde dat als je vanuit Alkmaar kijkt en de rookwolken ziet, en je kijkt hoe hard het waait de gemeente misschien iets te voorbarig is geweest met het nieuws dat de brand ondercontrole is.

riesbruins

• Forum gebruiker

Ja dat weet ik, ik snap alleen niet dat ze de 4X4 voertuigen uit de bergen, egmond en schoorl niet weer gaan inzetten.
Ik denk dat die er ook wel zullen staan. Ik weet niet hoeveel 4X4 er in die regio zijn maar die zullen vast wel ingezet zijn.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

blusser0772

• Gast
Ik denk dat die er ook wel zullen staan. Ik weet niet hoeveel 4X4 er in die regio zijn maar die zullen vast wel ingezet zijn.

Volgens mij 3 stuks.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!

Er zijn inderdaad 2 4X4 voertuigen, echter beschikken deze niet over dakblussing en rijdend blussen wat de voertuigen van de veluwe wel hebben.

in ieder geval zijn beide pelotons van GM met prio 1 terplaatse gegaan.

daarbij kan aan het voertuigrijtje toegevoegd worden
1795 CvD Barneveld (verkenner)
2701 DB Ede (logistiek)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens