GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140411 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
en natuurlijk lakschade van vliegvuur of vonken.

Het zijn ook werkpaarden, geen sierpaarden.
Al hoewel... ook een werkpaard moet je vertroetelen.  e050


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Het zijn ook werkpaarden, geen sierpaarden.
Al hoewel... ook een werkpaard moet je vertroetelen.  e050

ik was de tankautospuit vaker dan mijn eigen auto inderdaad! ;D


Jeremy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
p2kflex
16:58:33 02-05-11GROUP-1PRIO 2 6331 6631 6742 6131 8849 8133 7536 7738 7637 UGS: Steenweg 2, 4781PA Moerdijk restaurant Kanters (UGS-B) inmelden
1200011BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Breda) (Infocode)
1200191BRW Breda (BvD)
1200198BRW Breda (Kazernealarm)
1200342BRW Roosendaal (BvD)
1200378BRW Roosendaal (Wouw) (Blusploeg)
1200476BRW Goirle (Blusploeg 1)
1200477BRW Goirle (Blusploeg 2)
1200478BRW Goirle (Blusploeg 3)
1200572BRW Loon op Zand (Kaatsheuvel) (Bevelvoerder)
1200577BRW Loon op Zand (Kaatsheuvel) (Blusploeg 1)
1200578BRW Loon op Zand (Kaatsheuvel) (Blusploeg 2)
1200867BRW Tilburg (Udenhout) (Blusploeg 1)
1200868BRW Tilburg (Udenhout) (Blusploeg 2)
1200978BRW Woensdrecht (Blusploeg)
1200988BRW Woensdrecht (Huijbergen) (Blusploeg)
1200998BRW Woensdrecht (Ossendrecht) (Blusploeg)
1201007BRW Woensdrecht (Putte) (Blusploeg 1)
1201300BRW Breda (Techniek)
1201302BRW Breda (2e TS)
1201381BRW Roosendaal (1e TS)
1201389BRW Roosendaal (Kazernetechniek)
1201857BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Clustermanager Waalwijk - Dongen - Loon op Zand)
1201858BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Clustermanager Oisterwijk / Hilvarenbeek / Goirle)
1201925BRW Breda (Lichtkrant)
1201939BRW Goirle (Lichtkrant)
1201945BRW Woensdrecht (Huijbergen) (Lichtkrant)
1201946BRW Loon op Zand (Kaatsheuvel) (Lichtkrant)
1201957BRW Woensdrecht (Ossendrecht) (Lichtkrant)
1201961BRW Woensdrecht (Putte) (Lichtkrant)
1201966BRW Roosendaal (Lichtkrant)
1201977BRW Tilburg (Udenhout) (Lichtkrant)
1201985BRW Woensdrecht (Lichtkrant)
1201987BRW Roosendaal (Wouw) (Lichtkrant)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Het is aannemelijker dat Eerbeek met de 8331 gaat, dat is Eerbeek's 2e voertuig en die is 4x4. Tekst brandweereerbeek.nl:

Dit is een tankautospuit (t.a.s.) en heeft 3000 liter water aan boord. Dit voertuig kan tevens ingezet worden bij bosbranden en heeft hulpverleningsapperatuur aan boord.

De 8331 is de AS/SL 4x2 van Eerbeek de 8341 is de TS-BT 4x4 dit is aan de nummering te zien bij dit nummersysteem wil een nummer met xx3x zeggen dat het een meestal 4x2 betreft welke niet voor natuurbrandbestrijding is uitgerust en een nummer met xx4x wil zeggen een 4x4 aangedreven TS betreft welke wel voor natuurbrandbestrijding is uitgerust.


123luuk123

  • Brandwacht 1e klas
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Vanuit Zürich (kop Afsluitdijk, UGS bij de vorige inzet) is het "slechts" 74km naar Schoorl. Als het om menskracht gaat is die afstand toch aanmerkelijk korter. Ook heeft Friesland veel minder natuurgebieden waar een restdekking voor moet blijven. Nu worden er heel veel 4X4 voertuigen uit gebieden met code rood getrokken welke ook nog eens enorme afstanden moeten overbruggen. De effectieve inzet van de manschappen wordt daardoor ook nog eens aanmerkelijk verkort lijkt mij. (of vallen brandweerlieden niet onder het arbeidstijden besluit?).

Maar goed we gaan er vanuit dat in het LOCC mensen zitten die weten wat ze moeten doen. Het is vanachter de computer altijd gemakkelijk om besluiten te bekritiseren, iets waar ik me hier ook schuldig aan maak  :-\

Brandweerlieden in repressieve dienst vallen ten tijden van inzet buiten de CAO en arbeidsomstandigheden wet. Wel moeten deze zo goed mogelijk worden nageleefd. Vandaar dat de mensen die nu bezig zijn worden vervangen voor "frisse" hulpverleners
Alles wat je wilt, kun je ook!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Brandweerlieden in repressieve dienst vallen ten tijden van inzet buiten de CAO en arbeidsomstandigheden wet. Wel moeten deze zo goed mogelijk worden nageleefd. Vandaar dat de mensen die nu bezig zijn worden vervangen voor "frisse" hulpverleners

Maar laten we wel zijn, de reistijd vanuit het Friese is aanmerkelijk (zeg gerust uren) korter dan vanuit Brabant en Limburg. Die uren ben je kwijt aan effectieve inzet lijkt me. Blijft feit dat je diverse CIE's uit gebieden haalt die onder code rood vallen. Daar is dus dan minder slagkracht. Maar goed nogmaals, ik besef heel goed dat er redenen kunnen zijn die we hier niet kennen, maar wel degelijk de doorslag hebben gegeven om de Friese korpsen niet in te zetten.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Ben ik nou gek, maar we praten over een Duinbrand ! Ik zie voertuigen in collonne met Prio 1 uren over snelwegen rijden(ter aflossing!) levensgevaarlijke situaties veroorzaken, zelfs betrokken raken bij ongevallen, voor een stuk brandend duin.
Als er een bedrijfspand in brand staat laten we het gecontroleerd uitbranden, een woning gaan we niet naar binnen maar blussen we van buiten af maar eens stuk natuur dat zich binnen 2 jaar of eerder weer gewoon hersteld moeten we ons op eens uitsloven. Gaan we met TS die helemaal niet geschikt zijn voor natuurbrandbstrijding, HV's, haakarmen met commandobakken en VC's allemaal richting het evenement. Je moet er bij zijn geweest, hoewel het circus pas kompleet is als de lilliputters optreden of zo ;D
Praat met boswachters, een bos of duinbrandje is niet zo slecht voor het duin. Komt al eeuwen voor en hoort bij de natuur. Al moeten wij de natuur dan met lucifers natuurlijk niet een handje helpen. Dus maak en stoplijn bij woningen en bedrijven, en laat de brand gewoon zich zelf uitbranden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


sjonny20

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
uit zeer betrouwbare bron vernomen dan de 5241 van post rheden gestrand is bij amsterdam...
dit ivm een defecte versnellingsbak. (gescheurd naar wat ik hoorde, daardoor veel rotzooi op de weg)

de td van post velp is onderweg  gegaan met manschappen bus  om de gestrande mensen op te halen


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
met een shovel een stoplijn maken, en daarachter laten branden?

Wat ik me wel afvraag is waarom er geen hotel wordt geregeld voor de brandweermensen uit verre regio's. 6-7 uur slaap, een goed ontbijt en weer verder gaan met blussen. In de tussentijd kan een externe ploeg de auto controleren, olie en brandstof bijvullen etc.

Nu zitten ze 2-3 uur in de auto, paar uur blussen en weer 2-3 uur terug. En komen onderweg de volgende groep weer tegen...
Mister Livingstone, I presume?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ben ik nou gek, maar we praten over een Duinbrand !

Volgens mij brandt er veel meer dan alleen duin, zie de foto's.