GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 141316 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Nee, Amsterdam heeft geen 4X4. Die regio heeft ook geen noemenswaardig bos.

Of gewoon geasfalteerde paden er door heen lopen (Amsterdamse bos)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Nee, Amsterdam heeft geen 4X4. Die regio heeft ook geen noemenswaardig bos.

En dat is dus de reden waarom Amsterdam niet levert. Met je gewone TS door de zandduinen is geen beginnen aan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Apeldoorn heeft die in ieder geval wel voor de beroepsploeg, namelijk de 06-9742  ;)
Alleen die houden ze hier op de post mocht er een heide/bosbrand uitbreken in de buurt hier.  :)

dat is niet helemaal de hele reden. de 9742 vormt samen met de 7748 van hoog soeren een Schuimbluseenheid. als 1 van deze voertuigen buiten dienst staat mag er niet gevlogen worden vanaf het vliegveld in Teuge.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
En dat is dus de reden waarom Amsterdam niet levert. Met je gewone TS door de zandduinen is geen beginnen aan.
Dan nog kan je de Amsterdamse troepen bij een stoplijn neerzetten over een gewoon pad wat door de duinen loopt.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Dan nog kan je de Amsterdamse troepen bij een stoplijn neerzetten over een gewoon pad wat door de duinen loopt.

ik denk dat een stoplijn geen effect heeft bij het nablussen. de eenheden van GM zijn echt puur over het veld gereden om de hete punten af te blussen. het is niet meer zo dat het vuur zich met grote vlammen uitbreid.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
ik denk dat een stoplijn geen effect heeft bij het nablussen. de eenheden van GM zijn echt puur over het veld gereden om de hete punten af te blussen. het is niet meer zo dat het vuur zich met grote vlammen uitbreid.
Voor het nablussen heb je vrij weinig aan ze inderdaad, maar in de beginfase van de brand hadden ze wel zeker een meerwaarde gehad, collega's die op een "gewone"ts reden hebben dit zelf ondervonden.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Valt het niet op dat de grote steden met 100% beroeps geen personeel en voertuigen leveren? Rara wat zou daar de reden voor zijn......
Voor het nablussen heb je vrij weinig aan ze inderdaad, maar in de beginfase van de brand hadden ze wel zeker een meerwaarde gehad, collega's die op een "gewone"ts reden hebben dit zelf ondervonden.
Tja, bij de duinbranden in Schoorl in augustus 2009 is de brandweer van Amsterdam wel ingezet. (zie deze post)
Er zal vast een reden te bedenken zijn waarom het nu niet gebeurd is. Maar ik heb nog geen goede reden gezien, anders dan dat ze geen 4x4 voertuigen hebben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Die naar jouw mening, goede reden, is naar mijn insziens getackled door het feit dat de brandweer NHN peloton Bravo en ene gelegenheidspeloton heeft geleverd in de beginfase van de brand, met voertuigen die niet 4X4 waren op de OVD jeeps na.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Die naar jouw mening, goede reden, is naar mijn insziens getackled door het feit dat de brandweer NHN peloton Bravo en ene gelegenheidspeloton heeft geleverd in de beginfase van de brand, met voertuigen die niet 4X4 waren op de OVD jeeps na.

Dat is waar, maar dan heb je het over de eigen regio. Zeker in de beginfase van de brand moet je toch werken met de middelen tot je eigen beschikking... Maar nogmaals, mijn inziens, als je kan kiezen tussen ondersteuning uit een regio met 4x4 voertuigen, of een regio zonder 4x4 voertuigen, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt. En dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Snap alleen niet dat er geen gebruik wordt gemaakt van 4x TS-en van Defensie, er staan heel wat van die voertuigen verspreid over NL. Sommige staan zelfs als reservevoertuig in een hoekje, bemanning zou je misschien kunnen combineren tussen defensie- en burgerbrandweerlieden, zo kan ook de bezetting bij Defensie gewaarborgd blijven.