GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140351 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

123luuk123

• Brandwacht 1e klas
  • Junior gebruiker
  • **
Uit Limburg komt ook nog een TS uit Gennep.

Zijn inderdaad 4 TS'en naar het gebied toe.
Volgens mij Reuver ook!
Alles wat je wilt, kun je ook!

Don

• schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
Kan iemand mij vertellen welke voertuigen er 4x4 zijn zie namelijk geen verschil. nogmaals vindt het raar dat er uit alle regio's wel auto's komen ook gewone tsen en geen auto's uit gelderland zuid. Niet dat wij perse moeten maar vind het raar?

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Kan iemand mij vertellen welke voertuigen er 4x4 zijn zie namelijk geen verschil. nogmaals vindt het raar dat er uit alle regio's wel auto's komen ook gewone tsen en geen auto's uit gelderland zuid. Niet dat wij perse moeten maar vind het raar?

Dit heeft te maken, dat er 4x4 - aandrijvings TS'sen worden gevraagd en die heeft Gelderland Zuid niet.
een TS met 4x4 aandrijving kan makkelijker door een natuurgebied rijden dan zonder, omdat hij aandrijving heeft aan alle 4 de wielen.
Nablussen gaat nu eenmaal niet over het pad.

Ik snap je vraag, omdat brandweer Bergen NH zelf maar 2 TS-Bosbrandbestrijding heeft, maar deze voertuigen zijn op het pad gebleven, en de voertuigen die nu gevraagd zijn, rijden door het gebied.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Volgens mij is het voertuig van Roermond de 842 geweest.

112tegelen

• Junior gebruiker
  • **
Volgens mij is montfort (limburg-noord) er ook met de 4x4 Ts.
Want brandweer Roermond moest vanmorgen uitrukken naar een gaslek in monfort en de ts van montfort is niet opgeroepen!

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
13:07:27 04-05-11-ALPHA-Graag even tel.contact RAC ivm vragen uit NHN ivm mogelijke bijstand
0900050BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (Persoonlijke code)

Mogelijk wederom bijstand uit GM. er rijden al 3 voertuigen van GM op het duin daar. laait het vuur weer op?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Vuur Schoorlse duinen nog niet uit
Uitgegeven:    4 mei 2011 14:18
Laatst gewijzigd:    4 mei 2011 14:46

SCHOORL - Het vuur in de Schoorlse duinen is nog niet uit. Woensdag waren aan het einde van de ochtend tussen honderd en 140 militairen en acht bluswagens van de brandweer met bemanning actief met nabluswerkzaamheden, liet de gemeente Bergen weten.

De militairen scheppen de grond om en helpen zo de warmte uit de bodem te halen. De brandweerlieden blussen na. Ook is nog een blushelikopter beschikbaar.

De noodverordening in het gebied blijft tot ten minste woensdag 18.00 uur van kracht. Tot die tijd mag niemand de duinen in. In de loop van woensdagmiddag maakt de gemeente bekend of het gebiedsverbod langer blijft gelden.

In de Schoorlse duinen woedt sinds zondagmiddag laat brand. Het vuur heeft circa 200 hectare natuurgebied verwoest. Bij het blussen kreeg de brandweer steun van korpsen uit het hele land en van Defensie.

Dodenherdenking
Volgens de gemeente Bergen vormen de naweeën van de duinbrand geen belemmering voor de plechtigheid rond dodenherdenking, woensdagavond bij het oorlogsmonument aan de Oorsprongweg in Schoorl.

De plaats is net buiten het gebied waar de noodverordening in elk geval woensdagmiddag nog geldt. Bij de plechtigheid zijn woensdagavond volgens een woordvoerster van de gemeente ook enkele brandweermensen aanwezig.

De gedenksteen markeert de plaats waar zich in de Tweede Wereldoorlog Kamp Schoorl bevond. Hier interneerden de Duitsers politieke en joodse gevangenen onderweg naar andere kampen.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2507278/vuur-schoorlse-duinen-nog-niet.html

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Koffie, thee, broodjes, red bull, AAdrink, Getorade, hamburgers, frikandellen, diesel!   8)

p2kflex
15:57:50 04-05-11GROUP-1Prio 3 Botteliers AMR opkomen Centrum
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201060BRW Alkmaar (Botteliers)
0201088BRW Alkmaar (Centrum) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Monitorcode Gemeente)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Volgens mij is montfort (limburg-noord) er ook met de 4x4 Ts.
Want brandweer Roermond moest vanmorgen uitrukken naar een gaslek in monfort en de ts van montfort is niet opgeroepen!

Inzet van brandweer was om 4.00 ten einde (tenminste, dit was de planning). Nederweert heeft vanmorgen ook weer een inzet gedraaid.

guest8310

• Gast
Koffie, thee, broodjes, red bull, AAdrink, Getorade, hamburgers, frikandellen, diesel!   8)

p2kflex
15:57:50 04-05-11GROUP-1Prio 3 Botteliers AMR opkomen Centrum
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201060BRW Alkmaar (Botteliers)
0201088BRW Alkmaar (Centrum) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Monitorcode Gemeente)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
U vroeg om diesel???

Moet wel af en toe zelf ook bijgetankt worden...

;D