GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011

Auteur Topic: GRIP 4 meerdere grote duinbranden - Sint Maartensvlotbrug & Schoorl 01 t/m 05-05-2011  (gelezen 140353 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Alleen is het wel gek dat een brandweervoertuig niet op landbouwdiesel mag rijden en dat ze daar dus van die duurdere blanke diesel in moeten gooien, is volgens mij met belastingsgeld belasting betalen.

Vroeger mochten Tssen wel op landbouwdiesel rijden,ze konden een ontheffing vragen om dit te mogen

Crashtender

• Senior gebruiker
Het enige ijzeren gevaarte wat zo 1,2,3 mijn aandacht trok was op deze foto :

Via Google Maps kom ik bij deze antennemast :

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=schoorl&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.790456,11.195068&ie=UTF8&hq=&hnear=Schoorl,+Bergen+(NH),+Noord-Holland&ll=52.712831,4.640967&spn=0.002824,0.005466&t=h&z=18&layer=c&cbll=52.713067,4.640984&panoid=OzsTK4qjCqFkct-ex3hSpQ&cbp=12,165.74,,0,0

En wie het niet herkent, laat dit nou een C2000-mast zijn :) (aangevuld met GSM-antennes en wat interessante dipooltjes die richting zee kijken). De C2000-dekking in de omgeving van dit incident moet dus uitstekend geweest zijn :)

Speciaal voor Hunter :)

Deze mast heeft zijn werk prima gedaan. De dekking was voor ons als FBO-team in ieder geval goed. Beter dan de dekking van de GSM. Die was op veel plekken in de duinen ronduit slecht. Helaas was de dekking van de GSM ook slecht op de plek van het COPI. Daar moesten we dus terugvallen op C2000 voor onderling contact en het contact met het thuisfront in Apeldoorn.

Links van de mast zie je trouwens de schaduw van Wildcat 2 met de Bambi-bucket.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Speciaal voor Hunter :)

:D
De antennes vallen ietwat weg tegen de lichtblauwe lucht, maar desalniettemin ook weer een leuke foto  O0

Wouwie

• Senior gebruiker
Mooie foto's Crashtender! Mag je vaker doen  O0
Met welke wagen(s) zijn jullie erheen gegaan eigenlijk?  998765

riesbruins

• Forum gebruiker
Deze mast heeft zijn werk prima gedaan. De dekking was voor ons als FBO-team in ieder geval goed. Beter dan de dekking van de GSM. Die was op veel plekken in de duinen ronduit slecht. Helaas was de dekking van de GSM ook slecht op de plek van het COPI. Daar moesten we dus terugvallen op C2000 voor onderling contact en het contact met het thuisfront in Apeldoorn.

Op de locatie waar wij aan het blussen waren was er niet eens dekking.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

mauster

• Forum gebruiker
Op de locatie waar wij aan het blussen waren was er niet eens dekking.

En niet alleen bij de brandweer word bezuinigd. Even een provider visie; Waarom een investering doen van een zeg maar een miljoen en een opbrengst van nihil.... kosten baten.

Dan nog een doordenkertje voor de heren brandweer. Meeste zendmasten ,zoals voor een gsm mast, worden met kabels aangesloten. Die kabels liggen minimaal 60 cm onder maaiveld. Wat denk je dat constante hitte met een kabel doet?? Want zoals jullie al zelf aangeven , woed de brandt in de grond. Kabels vinden dat ook niet fijn, geloof me. Monteurs van de nutsbedrijven en aannemers moeten direkt ook genoeg herstellen door de brand. Het C2000 netwerk is met elkaar verbonden als stralings netwerk. Komt haast geen vaste verbinding, dus via een grondkabel, aan te pas.
Het kan vele oorzaken hebben. Auto shutt off van verbindingen door middel van bms ... Ook onderstations hebben een bms systeem. En rook ontwikkeling van één of ander brand, zoals een duinbrand(je), kan het systeem uitschakelen. Een provider geeft nergens aan dat zij 100% dekking geven.

Met andere woorden; oorzaken hebben gevolgen.

Maar C2000 heeft het dus blijkbaar goed gehouden???  0098

riesbruins

• Forum gebruiker
En niet alleen bij de brandweer word bezuinigd. Even een provider visie; Waarom een investering doen van een zeg maar een miljoen en een opbrengst van nihil.... kosten baten.

Dan nog een doordenkertje voor de heren brandweer. Meeste zendmasten ,zoals voor een gsm mast, worden met kabels aangesloten. Die kabels liggen minimaal 60 cm onder maaiveld. Wat denk je dat constante hitte met een kabel doet?? Want zoals jullie al zelf aangeven , woed de brandt in de grond. Kabels vinden dat ook niet fijn, geloof me. Monteurs van de nutsbedrijven en aannemers moeten direkt ook genoeg herstellen door de brand. Het C2000 netwerk is met elkaar verbonden als stralings netwerk. Komt haast geen vaste verbinding, dus via een grondkabel, aan te pas.
Het kan vele oorzaken hebben. Auto shutt off van verbindingen door middel van bms ... Ook onderstations hebben een bms systeem. En rook ontwikkeling van één of ander brand, zoals een duinbrand(je), kan het systeem uitschakelen. Een provider geeft nergens aan dat zij 100% dekking geven.

Met andere woorden; oorzaken hebben gevolgen.

Maar C2000 heeft het dus blijkbaar goed gehouden???  0098

Mijn ervaring was inderdaad dat C2000 zich goed gehouden heeft. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin (de nacht van zondag op maandag) daar was.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

Crashtender

• Senior gebruiker
Mooie foto's Crashtender! Mag je vaker doen  O0
Met welke wagen(s) zijn jullie erheen gegaan eigenlijk?  998765

Het FOB-team is ter plaatse gegaan met de PM-TD 06-9907 (Nissan Navara). Voor de aflossing hebben we gebruik gemaakt van de DA 06-9704 (VW Golf). Beide voertuigen hebben als thuisbasis het regiobureau aan de Europaweg in Apeldoorn.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

MORCIK

• Forum gebruiker
Meeste zendmasten ,zoals voor een gsm mast, worden met kabels aangesloten. Die kabels liggen minimaal 60 cm onder maaiveld.

In buitengebieden zijn GSM-masten doorgaans met straalverbindingen met elkaar onderling verbonden en ook nog eens redundant. Zelfs al zou een kabel onderbroken worden kunnen ze, zij het met minder capaciteit, met de straalverbindingen verder communiceren.

mauster

• Forum gebruiker
Mijn ervaring was inderdaad dat C2000 zich goed gehouden heeft. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin (de nacht van zondag op maandag) daar was.
Denk dat dan een positieve ontwikkeling is voor de hulpverlening. Kan me nieuwsberichten uit het verleden, en niet eens zo kort geleden op een druk strandje tijdens een concert, dat het van vele minder kwaliteit was. En dat er met deze brand , best wel wat transmissie verkeer was/is, dus minder problemen zijn.

Denk dat een hulpverlener daar blijer van mag zijn , dan van "app" die niet werkt. Denk dat dat prio 99 is??? :P ;)

Wees blij dat er een mast is en geen telefooncel... Dan was het helemaal lachen geweest.Had die foto wel willen zien. :D