Ongeval (drie brandweervoertuigen) N9 - Alkmaar 02-05-2011

Auteur Topic: Ongeval (drie brandweervoertuigen) N9 - Alkmaar 02-05-2011  (gelezen 10812 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

E_A

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2011, 09:23:24
Volgens VNOG.nl is Wezep/Hattemerbroek mee ipv Oldebroek. Daarom dacht ik de TS van Wezep/H'broek te zien op de foto.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2011, 09:36:39
Het betreft inderdaad de wagen van Oldebroek. De wagen van Hattemerbroek (officiëel nog steeds zonder 'Wezep-' er voor ;)) is ook een Volvo maar heeft geen (blauw) spuit op de grill zitten. Vandaar dat dit dus niet de wagen van Hattemerbroek kan zijn.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

E_A

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2011, 09:42:18
Bedankt voor de toelichting, duidelijk.  :)

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2011, 09:46:26
Brandweerwagens botsten onderweg naar duinbrand

ALKMAAR – Drie bluswagens van de brandweer Noord- en Oost- Gelderland zijn maandagochtend op elkaar gebotst. Het ongeval gebeurde rond 8 uur op de N9 in de buurt van Alkmaar.

De drie brandweerwagens waren in colonne onderweg naar de duinbrand in het Noord Hollandse Schoorl. Door een nog onbekende oorzaak ontstond een kop-staartbotsing tussen de wagens van Nunspeet, Oldebroek en Wapenveld. De brandweerlieden bleken na preventief onderzoek door ambulancepersoneel ongedeerd. De drie bluswagens raakten dusdanig beschadigd dat deze niet meer konden worden ingezet. De brandweerlieden worden opgehaald door manschappen-busjes en terug naar huis gebracht.

De rest van de compagnie (in totaal nog 6 bluswagens en ondersteunend materieel) heeft zijn weg vervolgd en wordt ingezet bij de brand.

http://gelrenieuws.nl/2011/05/brandweerwagens-botsten-onderweg-naar-duinbrand.html

Zie ook: www.vnog.nl
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Wouwie

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2011, 09:55:12
Ongeval 3 TS-en onderweg naar duinbrand
maandag, 02 mei 2011 08:17
Onderweg naar de duinbranden bij Schoorl zijn drie tankautospuiten van de VNOG op elkaar gebotst. Het ongeval gebeurde even voor 08.00 uur, op de N9 in de buurt van Alkmaar. De betrokken manschappen zijn in orde.

Het betreft tankautospuiten van Nunspeet, Oldebroek en Wapenveld. Na een preventief onderzoek door ambulancepersoneel kunnen de betrokkenen hun weg weer vervolgen. Zij worden opgehaald door manschappen-busjes en terug naar huis gebracht. De drie tankautospuiten zijn niet meer inzetbaar.

De rest van de compagnie (in totaal nog 6 TS-en en ondersteunend materieel) heeft zijn weg vervolgd en wordt ingezet bij de brand.
De drie tankautospuiten worden vervangen door voertuigen uit Eerbeek, Klarenbeek en Apeldoorn.

http://www.vnog.nl/index.php/actueel/nieuws/410-ongeval-3-ts-en-onderweg-naar-duinbrand.html

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2011, 11:09:57
Foto's van de schade op http://www.webregio.nl/groot-alkmaar/regionaal-nieuws/artikel/1931315/foto/1/kettingbotsing-gelderse-brandweerwagens-op-n9-update.aspx?pagina=1

Wat ontzettend zonde van de wagens... vooral de TS'en van Nunspeet en Oldebroek waren nog gloedjenieuw :'( :o

mike

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2011, 11:12:48
Foto's van de schade op http://www.webregio.nl/groot-alkmaar/regionaal-nieuws/artikel/1931315/foto/1/kettingbotsing-gelderse-brandweerwagens-op-n9-update.aspx?pagina=1

Wat ontzettend zonde van de wagens... vooral de TS'en van Nunspeet en Oldebroek waren nog gloedjenieuw :'( :o

Weet je wat het is materiaal is vervangbaar. Als ik naar de schade kijk wordt dat geen hele moelijk klus. Een beetje uitdeuken en een laagje nieuwe(rode 0098) verf en ze zijn weer als nieuw. Das binnen een weekje wel gerittseld door een goede schade hersteller.

112WS18

• Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2011, 11:15:22
Inderdaad. Materieel is vervangbaar, mensenlevens niet.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2011, 11:17:21
Inderdaad. Materieel is vervangbaar, mensenlevens niet.

Inderdaad dat zeg ik ook O0 En ik ben ervarings deskundige want 15 jaar gelden reed ik mijn eerste autotje totaal loss. Maar zelf had ik niks, nu na alles wat ik aan ellende heb gezien aan aanrijdingen in mijn werk  is dat het belangrijkste....

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #19 Gepost op: 2 mei 2011, 11:21:52
Weet je wat het is materiaal is vervangbaar.
Daar ben ik mij ook wel goed van bewust hoor ;) Als er wel sprake zou zijn van gewonden dan zou ik zoiets echt niet zo maar zeggen. ;) Maar desondanks toch erg dat er aardig wat schade is. Vooral de wagen van Nunspeet lijkt toch behoorlijk toegetakeld op de foto's, als je weet hoe zo'n wagen er voor zo'n klapper er uit ziet. Een hele zure dag dus...