Ik begrijp dat er bijstand nodig is vanuit andere veiligheidsregio's, maar... of dat allemaal met prio1 moet?!
Buiten de gevaarlijke situaties die dat heeft opgeleverd (2 maal aanrijding met gewonden en defecte wagens), vraag ik me af welke tijdswinst behaald wordt. Er moet worden gewacht tot een peloton compleet is, dan met prio1 honderden kilometers rijden, vervolgens verzamelen op een UGS, en aldaar lang wachten voor verdere verspreiding en taakstelling.
Er is natuurlijk uit ten treure geschreven wanneer prio1/2. Maar voor een duinbrand?
Jouw bekende of familielid zal in dat autootje gereden hebben en letsel hebben of erger...
Met spoed honderden kilometers rijden en dan verzamelen op een UGS, bakje koffie erbij...
Als er een trein ontspoort is, een vliegtuig neergestort, een gebouw ingestort dan begrijp ik de prio1 indicatiestelling, dan zijn er slachtoffers.
Ik ben geen azijnzeikerd, maar hierin geef ik Towerladder groot gelijk.