Vorige week reed ik van lelystad richting huis toen ik net na vianen in de file terechtkwam, ik reed rustig met de stroom mee op de meest rechtse rijbaan toen ik plots in mijn spiegel een ambulance aan zag komen met lichtsignalen aan ( geluid hoorde ik op dat moment niet ) toen ik ruimte maakte om de ambulance voor bij te laten gaan en ruimte tussen mij en mijn voorganger liet vallen om een bus er tussen te laten, kwam de ambulance naast mij rijden en zette vervolgens tot mijn grote verbazing alles weer uit om vervolgens in de stroom mee te rijden. en wat mij ook verbaasde was dat er totaal geen haast gemaakt werdt om zo snel mogelijk uit de file te raken. Vervolgens raakte ik het zicht kwijt op de ambulance, die ik later bij vught weer tegen kwam, rustig rijdend zonder licht en geluidsignalen. Mijn vraag is wat de achterliggende gedachte is geweest om eerst wel licht signalen te gebruiken en vervolgens weer niet. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit meemaken en denken dat de ambulance snel door de file heen wou gaan. Gevaar is dat ( als voorgaande waar zou zijn ) als er een keer echt iets is dit soort mensen niet aan de kant gaan en dit kan vervolgens serieuze dingen mis kunnen gaan.