knrm/redned

Auteur Topic: knrm/redned  (gelezen 10001 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2004, 12:14:32
Een aantal mensen zouden dat wel willen, alleen de KNRM dus niet omdat ze nu de stichting zijn met het grote geld en ze dat dan moeten gaan delen met veel mensen en boten. En andere verenigingen of particuliere bedrijven zijn er te eigenwijs voor. Dus het zal nog wel effe duren als het ooit gaat lukken.

Voor de hulpverlening zou het wel goed zijn omdat er dan goed samengewerkt kan worden, en iedereeen van de andere kan leren.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2004, 14:41:08
Bovendien is er nu een andere tendens. Hier worden de reddingsbrigades langzaam onderdeel van de brandweer. Blaricum en Huizen varen al met "brandweerboten", direkt onder de AC via C2000.
Als de KNRM zich aansluit bij de veiligheids regio's krijg je al een beetje één organisatie hier. Met een duimen draaiende kustwacht, dat wel. Ik denk dat als dit hier goed van de grond komt dat het landelijk navolging gaat vinden. De marifoon alleen nog maar voor kontakt met het schip in nood, de rest over c2000. Wie dat niet heeft heeft pech.

Henk

menno

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2004, 21:30:56
word er straks ook niet meer gemeld op kanaal 16
dat ze gaan uitvaren voor een boot in problemen ?

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2004, 23:48:35
We zijn de nieuwe oefenlijst aan het maken voor volgend jaar, welke onderwerpen hebben andere brigade's/knrm stations hierop staan? Als de lijst erg groot is mag het ook gepost worden op mij email adres.

En wat krijgen nieuwe opstappers voor opleiding?

Hieronder onze oude lijst
http://www.dotbit.net/redboot/pub/Opleidingen%20&%20oefeningen%20rooster%20100704.xls
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 10 november 2004, 23:55:15
word er straks ook niet meer gemeld op kanaal 16
dat ze gaan uitvaren voor een boot in problemen ?

Nee, dit is niet de bedoeling. Het betreft een "lokaal incident" waarbij het volstaat de kustwacht achteraf telefonisch in te lichten.
Door het kontakt over C2000 is de brandweer op de hoogte en dat is voldoende.

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 11 november 2004, 00:23:10
We zijn de nieuwe oefenlijst aan het maken voor volgend jaar, welke onderwerpen hebben andere brigade's/knrm stations hierop staan? Als de lijst erg groot is mag het ook gepost worden op mij email adres.

En wat krijgen nieuwe opstappers voor opleiding?

Hieronder onze oude lijst
http://www.dotbit.net/redboot/pub/Opleidingen%20&%20oefeningen%20rooster%20100704.xls

interessante link:

Maar ik heb al eerder vermeld wat onze opleiding bevat:

Navigeren, met GPS, oriëntatie bekende walmerken. met behulp van de sterren en lichtboei herkenning.

SAR
Doel vinden met zoekslagen, opsporingstechnieken (wind/stroming) en met behulp van restlichtkijker.
aan varen drenkeling en het aan boord nemen en transporteren. De verdere medische opleiding doet Professor  ;) Adema...Langszijkomen varend grootschip en overzetten bemanning.

communicatie, nood spoed en veiligheidsverkeer alarmering, gesprekstechnieken, (slecht nieuwsgesprek: "Henk de motor maakt een raar geluid", MATHIJSSSSS dat zijn geen geintjes !!!! >:(  >:( )

Vaar technieken, het zg boxenrossen en aanleggen, trimmen, noodstop, keren, achteruitvaren, jumpen, nachtsnelvaren met restlichtkijker (je moet elkaar een beetje kunnen vertrouwen) slepen (stopzak) lostrekken aanleggen met sleep.

reddend zwemmen en zwemmend redden: de bekende greepjes vervoers en bevrijdend 

crisusbeheersing, (op afstand houden van mensen bv) probleemoplossings systamethiek ( wat is het probleem, wat moet/kan ik doen om het op te lossen wat en wie heb ik daar bij nodig en wat kan daarbij fout gaan en wat kan ik doen om te voorkomen dát dit fout gaat).

en dat allemaal ook oefenen en in oefeningen stoppen.

En vergeet ik nog het bijdrage praatje: Tegen een mijnheer met een enorm goudenkranenjacht zeggen: "U bent uiteraard niet verplicht om wat over te maken, als iemand niets over kan maken hebben we daar alle begrip voor  :P )

EN NIET, NOOIT WIJZEN, behalve naar een drenkeling!!

Henk

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 11 november 2004, 19:11:17
Wanneer krijg ik boxenros-les??   ;D
  Ta

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #17 Gepost op: 11 november 2004, 20:24:21
Annemiek, volgens mij wil jij nieteens weten wat dat is, maar daarover later meer ;D ;D

En Henk, ik zal dat soort smakeloze grappen voortaan voor ve houden 8) ;)

Matthijs

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 11 november 2004, 20:27:37
Annemiek, volgens mij wil jij nieteens weten wat dat is, maar daarover later meer ;D ;D

Matthijs

Vertel,je maakt me schieuwnierig!!
  Ta

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 11 november 2004, 22:12:09

Vertel,je maakt me schieuwnierig!!

Als je zondag tijd hebt (klaar bent met behangdestuctie) gaan wij samen boxenrossen!!!
= achteruit een ligplaats (box) uit, keren er achteruit weer in en vooruit er weer uit proberen te varen zonder de meerpalen te raken. Je leert de boot dan een beetje kennen.

Henk