Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?

Auteur Topic: Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?  (gelezen 6306 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Gepost op: 4 mei 2011, 23:29:18
Vanavond bij ons enkele tieners die in de stoet staan en tijdens de 2minuten hardop grapjes maken (de ene tegen de ander) totdat er een paar keer iemand het uitproest. Na de 2 minuten fluisteren omstanders ze toe of het niet anders kan waarop geantwoord wordt : ach joh ik had een kriebeltje in m'n keel.

Wat moet je nou met dit soort? >:(  Hardop discussiëren en daarmee aandacht van oom agent vragen (en een ongewenst relletje er bij?) of maar gewoon accepteren dat dit normaal is in 2011? Ik vind het lastig! :-\

En dan die actie van Grettaduisenberg dan in dat restaurant! Is daar geen wetgeving tegen? >:(

Ben gewoon benieuwd. Ben best ruimdenkend mbt vrijheid van meningsuiting, maar er is ook nog iets als respect.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2011, 23:36:36
Ik denk helaas dat respect hebben langzaamaan verdwijnt in Nederland.
Ik zou tijdens de herdenking niets zeggen, maar na afloop zou ik ze wel een uitbrander geven.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2011, 23:40:02
Gewoon een bonnetje van 100 euries, dan laten ze het hopenlijk de volgende keer wel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2011, 23:42:40
@dielangemotormuis, Die Luxe kan ik ze helaas niet geven, maar die 100 euro is net goed voor ze >:D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2011, 23:44:41
@dielangemotormuis, Die Luxe kan ik ze helaas niet geven, maar die 100 euro is net goed voor ze >:D
Daarom zijn wij er ook. Om te zorgen dat jij en de overige bevolking wel in alle rust de 2 min kunnen meemaken.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2011, 23:53:40
Gewoon een bonnetje van 100 euries, dan laten ze het hopenlijk de volgende keer wel.
Mag ik vragen waar je dan een bon voor geeft?  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2011, 23:56:01
Mag ik vragen waar je dan een bon voor geeft?  e050
Ordeverstoring


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2011, 01:22:46
Twaalf aanhoudingen voor dodenherdenking AMSTERDAM -  

De politie heeft twaalf mensen aangehouden in de aanloop naar de dodenherdenking. Dat liet ze woensdag weten.


Alle verdachten zijn weer vrijgelaten. De politie hield de mensen aan voor kleine feiten, zoals baldadigheid en openbare dronkenschap. „Voor het gebied gold een noodverordening en de verdachten zijn vastgehouden tot na de dodenherdenking”, aldus een zegsman.

Zes van de verdachten zijn door de GGD gecontroleerd. „Zij zijn ook weer vrijgelaten”, aldus de woordvoerder.

**************************


Gretta Duisenberg verstoort stilte AMSTERDAM -  

Gretta Duisenberg is woensdagavond uit een Amsterdams restaurant verwijderd, omdat ze de dodenherdenking verstoorde.


Dat zei eigenaresse van het restaurant L'Entrecôte et les Dames, Wilmar te Winkel .

Duisenberg zou gedurende de twee minuten stilte ongeduldig zijn geworden en hebben gesproken. „Ze vond twee minuten stilte duidelijk niet nodig”, aldus Te Winkel. De eigenaresse, die haar klanten had gevraagd de stilte in acht te houden, probeerde haar daarop zelf uit het restaurant te krijgen, maar dat lukte niet. Ze belde de politie, die snel ter plaatse was om Duisenberg naar buiten te begeleiden. Duisenberg is niet meer welkom in het restaurant.

Naar eigen zeggen is Duisenberg per ongeluk te vroeg gaan praten en dacht ze dat de twee minuten al voorbij waren. „Ik heb niet op mijn horloge gekeken, maar zag dat er mensen die voor de ceremonie waren opgestaan, gingen zitten. Ik zei toen dat ik het fantastisch vond dat iemand dit had aangegeven om het zo te doen.” Duisenberg sprak woensdagavond van een „schande. Ik ben niet welkom, terwijl ik niets doe


BRON: TELEGRAAF


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2011, 16:21:34
Citaat
Verstoring dodenherdenking in Kanaleneiland

UTRECHT -  De politie in Utrecht heeft drie mannen aangehouden wegens verstoring van de dodenherdenking op het Anne Frankplein in de wijk Kanaleneiland. Dat maakte de politie donderdag bekend.

Volgens een woordvoerder van de politie kwamen de drie mannen in een auto langsrijden en schreeuwden ze tijdens de twee minuten stilte zeer kwetsende en beledigende teksten over Joden en de oorlog.
De politie ging er achteraan en hield drie mannen aan. Tijdens hun aanhouding waren ze volgens de woordvoerder zeer beledigend tegen de agenten. Een verdachte zit nog vast.

Bron:Telegraaf


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2011, 16:40:47
Jochies keilen ruit in tijdens Dodenherdenking

GOES -  Jongeren hebben de dodenherdenking in Goes woensdagavond bruut verstoord. Om klokslag 20.00 uur gooiden vier jochies van amper twaalf jaar oud bij een woning aan de Groen van Prinstererstraat een steen door de ruit.

De bewoner van het huis zat tijdens de stilte naar de televisie te kijken en schrok zich rot. De politie zoekt getuigen van het incident, meldt Omroep Zeeland.

Bron: www.telegraaf.nl