Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?

Auteur Topic: Verstoring dodenherdenking, hoe ga je ermee om?  (gelezen 6374 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

duijv023

• Forum gebruiker
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2011, 18:03:40
OK, wij zin het wel aardig met elkaar eens... Maar nou mn vraag nog?

Welke jurische mogelijkheden zijn er? Is ordeverstoring voldoende? Wat krijgen ze dan?
Wat ik bedoel: is er reden om dingen te veranderen waardoor dit soort vergrijpen (veel) zwaarder tellen dan in "gewone" situaties.

Ik vind het een schande dat bepaalde "mensen" zo met de 2 minuten omgaan terwijl mensen ernaast met de tranen in de ogen die minuten beleven  :'(

En nee... ik heb ze ook verder niet meer aangesproken na afloop. Mn gezin was erbij en ik had geen zin in een scene. Dat wilde ik de OV niet aandoen. Want ik kookte inwendig en dat is geen goede bodem voor een goed geprek  :-X

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2011, 18:15:01
Ach, Nederland verwordt langzaam aan tot een land met veel grote bekken.

Het devies is 'heilige huisjes omver schoppen' en kost wat kost ongevraagd je mening rondbazuinen op momenten dat het niet gepast is. En regeltjes overtreden en als je daarop aangesproken wordt of bekeurd wordt ga je om je heen schoppen, websites voor mede-'slachtoffers' van al die repressie oprichten (bijv. Flitsservice) en verwijzen naar anderen die veeeeeel ergere dingen zouden doen. En iemand aanspreken op diens gedrag is heden ten dage bijna zelfmoord.

Beleefdheid en fatsoen zijn begrippen die soms ver te zoeken zijn. Nee, 'vroeger' (harde hand e.d.) was zo slecht nog niet.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2011, 19:08:13
Gretta is een beetje gek, da's algemeen bekend!  ;D

Voor verstoring van een dodenherdenking heb ik geen goed woord over. Sowieso niet voor wat voor verstoring dan ook, waarbij mensen een moment voor zichzelf wensen, in stilte of juist niet.

Het woord respect heeft tegenwoordig geen betekenis meer, of niemand weet meer wat het ooit betekende? Van jong tot oud roept het woordje maar wanneer het hem of haar uitkomt. Vooral jong..

Van grafzerken omver trappen, ballen met gelegde kransen, tot verstoringen van herdenkingen...en we kijken er niet eens meer echt van op, toch?  ::)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 5 mei 2011, 21:49:47
Niet verkeerd bedoeld hoor.
Maar waar staat in welke wet of regelgeving of wat dan ook geschreven dat je stil MOET zijn ?
Ik zou daar dan toch graag bewijzen van willen zien. Maar ik vrees dat het nergens terug te vinden is.
Dat je mensen wilt herdenken op 4 mei van 20:00 uur tot 20:02 uur vind ik allemaal prima en moet een ieder voor zich weten maar val daar dan niet jan en alleman mee lastig.
En nee ik keur het nooit goed als de Openbare Orde verstoort wordt of iemand brengt een ander ingevaar.
Daar moet tegen op getreden worden. Maar hierover heb ik toch wel mijn vraagtekens.

Persoonlijk zorg ik er voor dat ik niet in de buurt van welke herdenking of wat dan ook ben en gewoon me eigen ding aan het doen ben.
Waarom ? Ik ben niet iemand die zo nodig met de "meute" mee moet doen. Ik laat me zoiets ook door niemand opleggen.
Stel ik rijd op de rijksweg of waar dan ook ik zou er niet eens aan denken omdat ik er gewoonweg niet mee bezig ben.

Nogmaals ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik twijfel over het feit dat je verplicht stil moet zijn op dat moment.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 5 mei 2011, 21:57:01
Maar waar staat in welke wet of regelgeving of wat dan ook geschreven dat je stil MOET zijn ?

Moeten dit soort opvoedkundige dingetjes ook al wettelijk vast worden gelegd? Worden beschreven? Dan heb je ergens wat gemist; en nee, da's niet jouw fout.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2011, 22:05:48
Citaat

Moeten we nou echt alles in een wet gaat gieten. Hele hele jaar kun je schreeuwen, gillen, rondrennen en doen wat je wilt. Maar tussen 20:00 en 20:02 op 5 mei ben je stil. En als je tijdens die 2 minuten plotseling last krijgt van een kriebel in je keel, dan krijg ik last van jeuk in mijn handen.

duijv023

• Forum gebruiker
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2011, 22:50:46
Nou jongens sluit dit draadje maar.

Kennelijk vatten jullie helemaal m'n bedoeling niet. Het was een vraag aan blauw, en niet een publieke discussie mbt verplicht stil zijn.

En om precies te zijn: het ging om mensen die zelf in vrijheid deelnemen aan een herdenking en die zich daar vervolgens niet weten te gedragen. En Gretta dan? Nou daarbij gaat het in dit geval om het doelbewuste verstorende gedrag. En nee.... Je hoort mij niet zeggen dat iedereen MOET herdenken. Maar laat mij en een paar miljoen anderen het WEL doen. Volgens mij is wederzijds respect en elkaar "de ruimte geven" iets wat we juist op 4 en 5 mei kunnen leren.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2011, 00:20:12
Moeten we nou echt alles in een wet gaat gieten. Hele hele jaar kun je schreeuwen, gillen, rondrennen en doen wat je wilt. Maar tussen 20:00 en 20:02 op 5 mei ben je stil. En als je tijdens die 2 minuten plotseling last krijgt van een kriebel in je keel, dan krijg ik last van jeuk in mijn handen.

Shit, dan was ik een dag te vroeg 2 minuten stil ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2011, 00:24:37
98uiye

Op zich is een discussie altijd goed, daar is dit ook een forum voor <lol>

Mijn mening is vrij simpel, iedereen moet zelf weten wat hij of zij die 2 minuten doet, als je wilt herdenken doe je dat.
Andere die dit dan niet doen, wat hun goed recht is, moeten wel het respect hebben om de andere de gelegenheid te laten hebben om te herdenken.
En dat betekend dus 2 minuten stilte.

Maar het "Rekening houden met de ander" zal inderdaad steeds minder worden en de jochies die geen aandacht van de ouders krijgen, zullen dit soort zaken aanpakken om voor andere die tijd te vergallen. Heel triest eigenlijk
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2011, 03:07:52
Nou jongens sluit dit draadje maar.

Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar, zeker niet in een normaal lopend topic. Dat dit topic niet de uitkomst heeft waar jij op hoopte is misschien vervelend, maar geen reden om hem te sluiten. Iedereen leest en schrijft op zijn eigen manier. Dat anderen de vraag anders interpreteren of een andere weg in slaan waardoor aan jouw vraag voorbij wordt gegaan is vervelend, maar als iedereen op deze wijze de handdoek in de ring zou gooien dan zouden er weinig topics overblijven...