verandering hab

Auteur Topic: verandering hab  (gelezen 3502 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 6 november 2004, 14:43:23
Ik hoorde vandaag op de SIGMA bijeenkomst iets over veranderingen aan de haak arm bak/container van de SIGMA.
Wie kan me er meer over vertellen wat er veranderd gaat worden???
gr Bianca


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2004, 17:35:49
Hallo,

Er komt een luifel aan de achter- zijkant, maar dat project loopt al een jaar (op papier). Misschien is er nu wel weer een verandering.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2004, 19:31:19
Dat heb ik inderdaad ook gehoord.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 7 november 2004, 12:35:07
Nou wij oefenen momenteel niet meer met de container omdat ie omgegooid word.
Hoe of wat verder weet ik ook nog niet.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 10 november 2004, 20:40:32
Nou wij oefenen momenteel wel met de container.  ;)
Vorige oefenavond voor het eerst gezien en we hebben hem helemaal onderzocht en overal in gekeken.
Stonden nog 20 kratjes spa blauw in die bijna over de datum zijn. Gelijk maar even doorgegeven aan de materiaalbeheerder.

RAdeR :P


webster

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 november 2004, 21:20:24
die moet je niet doorgeven maar opdrinken  ;D


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 11 november 2004, 09:09:48
Het was Spa blauw en Heineken.   ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 11 november 2004, 13:21:30
Miss LOTUS BIANCA,

enige tijd geleden, zo rond de jaarwisseling, is dezelfde vraag ook al gesteld. Vervolgens was men toen benieuwd naar de wijzigingen. Zie hier onder mijn reactie van toen.

Dan zal ik de geruchten ontzenuwen!
Ik heb de vernieuwde container gezien tijdens een GNK materiaalbeheerders dag te Zoetermeer. Op de klep is een soort van vouwtent geplaatst welke de klep afdekt als deze geopend wordt. Niet schokkend, maar in mijn ogen een slechte constructie. Het zeker niet de tent zoals is bijgevoegd van de Brndweer, meer een kleine uitbouw, zodat de zijdeur gebruikt moet worden als in/ uitgang.

Tevens is de inhoud van de container veranderd, zodat deze leger is, nog maar 1 rolcontainer, en er op deze manier makkelijker mee kan worden omgegaan als een vooruitgeschoven post tijdens evenementen. Een groot gedeelte van de materialen uit de container zijn verplaatst naar de aanhanger van het AMBU-voertuig.

Verder over de haakarmbak. Het ministerie van Defensie heeft 28 Scania haakarmbak voertuigen in de zogenaamde motteballen staan. Deze zullen gestationeerd worden bij de stallingen van de GNK-containers, zodat deze zonder tussenkomst van de Brandweer op de plek des onheils kunnen komen. Wie dat moet rijden werd niet over gesproken.

Sterkte met verder geruchten!

Ondertussen worden de eerste containers omgebouwd met dit principe. Hierdoor zou de container als vooruitgeschoven post ingezet kunnen worden. Dit is dan op preventieve basis, wat mijns inziens absoluut belachelijk is, omdat een ramp zich niet laat voorspellen. En de ramp pas compleet zou zijn als je je GNK niet in kan zetten, omdat deze GNK elders ingezet is voor een evenement.

Overigens is het Scania verhaal wederom verleden tijd en moet de regionale Brandweer de logistiek uitvoeren.

En wat die Spa Blauw betreft, dat is niet bedoeld voor consumptie, daarom zit die ook in de rolcontainer met toiletartikelen
Elke hulpverlening start met communicatie.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 11 november 2004, 14:04:12
Ik ben benieuwd. :-[ ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #9 Gepost op: 24 november 2004, 21:00:57
En wat die Spa Blauw betreft, dat is niet bedoeld voor consumptie, daarom zit die ook in de rolcontainer met toiletartikelen
He dat wist ik werkelijk :o :o niet

Zo leren we weer van elkaar waar dan wel voor ::) ::)

Arend