kelder leeg,ff afrekenen!!

Auteur Topic: kelder leeg,ff afrekenen!!  (gelezen 21888 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 27 december 2004, 20:58:43

Als er in Bussum een grote brand is hoor ik hier uit de Huizer kazerne het geluid van tanden geknars en gemopper als ze er niet bij geroepen worden.

Henk

dan knarsen er niet alleen tanden in de Huizer kazerne hoor ;D ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 27 december 2004, 21:40:53

dan knarsen er niet alleen tanden in de Huizer kazerne hoor ;D ;D

;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 27 december 2004, 22:33:27
tja firefamke, de kosten worden vooraf doorgegeven dus geen geld is geen dienstverlening!

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 27 december 2004, 23:00:09
Dit is niet nieuw.
Eind jaren 70 belde ik de brandweer omdat ik mezelf had buiten gesloten.

Ik sta buiten en mijn sleutels liggen binnen, weten jullie misschien hoe ik de deur kan openmaken ?

Jawel, sla een ruit in en dan kunt u naar binnen.

Dat kan ik zelf ook .....

Dus wij hoeven wij dus niet te komen ?

Uhh, lijkt me niet ....

Bent u wel voorzichtig ?

Uhh, ja ...

Prettige dag verder ....

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 28 december 2004, 09:18:34
en zo kun je nog wel even doorgaan......laats kreeg ik iemand aan de telefoon die belde dat die zijn sleutels ook vergeten was. Hij dacht van nou dan bel ik de brandweer maar op, wat bleek de man was nog niet eens in de stad en zou 's avonds pas thuiskomen. Hij dacht dat wij een vrijwillig korps waren en of we er rekening mee konden houden dat die tegen middernacht thuis zou zijn zodat we de deur of een raam konden openmaken met behulp van een ladderwagen.......nadat hij de prijs te horen kreeg ging die toch maar iets anders regelen ;D

fireman77

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2004, 13:26:26

Even een vraagje, wat doe je voor de kost fireman77?

En heb je wel eens van broodroof gehoord? Juist als brandweerman zou je moeten begrijpen hoe vervelend het is als een ander jou werk afpakt. Als er in Bussum een grote brand is hoor ik hier uit de Huizer kazerne het geluid van tanden geknars en gemopper als ze er niet bij geroepen worden. Kun je nagaan hoe de mensen van beveiligingsbedrijf balen als ze horen dat het zoveelste klusje door hun neus is geboord door de brandweer.

Lees je de discussies eigenlijk voor je reageert? We waren het net allemaal eens hier.  ;D

Henk

Leg eens uit dan waarom???? ???

Als ik het goed begrijp zijn wij een hulpverleners, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Ik ben van mening dat het onzin is om de burgers hier voor te laten betalen, we betalen immers genoeg belasting en dergelijke.
Al deze meldingen zijn prio 3 meldingen en de brandweer blijft gewoon inzetbaar voor meldingen met een hogere prioriteit. Dus daar ligt het probleem niet.
En de RAC die beslist uiteindelijk of de brandweer opgeroepen wordt in deze situaties.

Beste henk,

Ik lees inderdaad de discussies!
Maar daardoor heet het ook een discussie, jij hebt een mening, de ander denkt er zo over!!
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

En wat ik voor de kost doe, dan lees jij ook niet alle discussies!!

Maar ik werk als beroepsbrandweerman en daarnaast ben ik vrijwilliger.(waar we geen rekening voor vragen voor dit soort klusjes)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 28 december 2004, 14:08:05
Fireman77,

wij zijn inderdaad hulpverleners. Het is alleen maar net hoe je dat bekijkt wat je onder hulpverlenen verstaat. Als daar bij hoort een deur te openen omdat iemand zijn sleutels is vergeten dan valt dat daar niet onder denk ik.

Gelukkig is elk korps vrij om te bepalen welke diensteverlenende taken ze wel of niet uit willen voeren en eventueel hier kosten aan verbinden.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 28 december 2004, 14:12:42

Als ik het goed begrijp zijn wij een hulpverleners, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Ik ben van mening dat het onzin is om de burgers hier voor te laten betalen, we betalen immers genoeg belasting en dergelijke.
Al deze meldingen zijn prio 3 meldingen en de brandweer blijft gewoon inzetbaar voor meldingen met een hogere prioriteit. Dus daar ligt het probleem niet.
En de RAC die beslist uiteindelijk of de brandweer opgeroepen wordt in deze situaties.

Beste henk,

Ik lees inderdaad de discussies!
Maar daardoor heet het ook een discussie, jij hebt een mening, de ander denkt er zo over!!
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

En wat ik voor de kost doe, dan lees jij ook niet alle discussies!!

Maar ik werk als beroepsbrandweerman en daarnaast ben ik vrijwilliger.(waar we geen rekening voor vragen voor dit soort klusjes)

Ja, van mening kun je verschillen. Maar als je de mening van een ander betitelt als onzin dan wek je de indruk dat je geen argumenten gehoord hebt voor die mening. Nu, de discussie staat vol met goede, steek houdende argumenten voor het terughoudend optreden van de brandweer als het dienst verlening betreft. Dus gewoon maar even roepen "geld vragen is onzin" en dat niet onderbouwen vind ik veel te kort door de bocht. Ik heb respect voor meningen die ergens op gebaseerd zijn, zo maar wat roepen kan iedereen.

Ik begrijp het wel, je hebt de spullen, je hebt de tijd, kom waarom niet, goed tegen de verveling.

Nou ik dacht dat er voldoende argumenten naar voren zijn gebracht waarom niet. Ga daar eens op in.

Een van onze leden heeft een beveiligings bedrijf in Almere, samen met een aantal collega's en een meldkamer is hij 24/7 bereikbaar voor buitensluitingen, sleutels die afbreken en bijvoorbeeld alarm wat niet uit wil. Ik vind het totaal van de gekke dat hij, om dat een beroeps brandweerman zich verveelt en er graag een beetje bij klust, een concurent krijgt die dankzij gemeenschapsgeld (wat daar absoluut niet voor bedoelt is!) gratis kan werken. Kom je bij mij ook gratis het gras maaien? Of is dat soms niet leuk genoeg  ;D.

Hulpverlening, oke dat is in 't algemeen belang en moet ook gratis blijven. Maar 26 keer naar theater de Graaf Wichman voor mensen vast in de lift om dat ze op het onderhoud van die gammele lift bezuinigen, goed tegen de verveling, natuurlijk, maar niet terecht dat iedereen (wij met z'n allen dus, via de belasting!) daar voor op moeten draaien.

En dat laatste is precies waarom de bezuinigende gemeentes, die vaak niet eens geld genoeg hebben om een school fatsoenlijk te onderhouden zodat de kinderen in een beschimmeld lokaal les krijgen, steeds meer de wat al te enthousiaste brandweerkorpsen voor gaan schrijven geld te vragen dat soort brandweeroneigenlijke akties.

Henk

fireman77

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 28 december 2004, 18:32:24
Ik heb mijn stelling dat ik het onzin vindt om geld voor dit soort hulpverleningen gegeven.
Elke inwoner van een gemeente betaalt een x-aantal euro's voor de dienstverlening in hun gemeente, naar mijn mening is dat voldoende. En wat ik al eerder zei, de RAC die bepaald nog altijd of ze een melding aanmaken voor de brandweer.

En wij hebben inderdaad het nodige materiaal om dit soort hulpverleningen op te lossen, dus daar ligt het niet aan. Maar dat doen we niet uit verveling, ik denk dat jij dan niet weet wat een 24-uurs dienst inhoud.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 28 december 2004, 19:25:48
Als je praat over dienstverlening dan mag de brandweer een factuur sturen..  En jij kan dat weer bij je verzekering declareren..

Dienstverlening wel ten koste van commerciele dienstverlenende partijen en van je paraatheid en inzetbaarheid.. Plus er worden wel extra kosten gemaakt..

Dus de gemeente moet gewoon een factuur sturen, die jij kan declareren bij je verzekering..