Als er echt gered moet worden, of er sprake is van een acute situatie mag de brandweer alles doen wat zij en de situatie nodig acht..
In sommige gevallen moeten zij wel de kosten doorbelasten, zeker als je anders commerciele bedrijven de das omdoet
Als er een liftopsluiting is, moeten ze direct komen, maar wel een vette rekening naar de exploitant moeten sturen.. net als bij een zoveelste automatisch alarm..
Dat zelfde geld voor buitensluitingen.. De plaatselijke slotenmaker biedt vaak ook diensten aan in dit soort zaken.. Waarom schakel je die niet in..
Voor dienstverlening mag er geen concurrentievervalsing door de brandweer gebeuren ten opzichte van marktpartijen toch ?
verder denk ik dat er een preventieve werking uitgaat als de brandweer een rekening stuurt voor dienstverlening.
Maar om bij enorme regenval assistentie te verlenen aan de bewoners om de kelders leeg te pompen vind ik niet erg. Maar wel een rekening sturen, die geclaimd kan worden bij de verzekering.. (met zekere coulance bijvoorbeeld in de vorm van bijzondere bijstand bij mensen die de rekening alsnog niet kunnen betalen.)
Als de brandweer dit niet automatisch doet, zullen er voldoende marktpartijen zijn die in deze markt springen..
(Moet ik me eigen MSA nog maar eens gaan opknappen..)