kelder leeg,ff afrekenen!!

Auteur Topic: kelder leeg,ff afrekenen!!  (gelezen 22218 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 28 december 2004, 22:59:26

Ja, dan blijkt de brandweer iets niet te kunnen en verwacht dat er dan wel binnen een kwartier een bedrijf voor z'n neus staat dat het wel even overneemt om de rest van het jaar weer in slaap te sukkelen. Als de brandweer zoiets stuctureel ter hand neemt is het niet rendabel om een auto standby te houden voor die ene keer in het jaar dat de brandweer iets niet lukt. Koop dan als brandweer een zoab reiniger, als je A zegt moet je ook B zeggen. Uiteindelijk is de brandweer de oorzaak dat er geen bedrijf is dat het wegdek reinigt.

Want dat is niet lonend. Gratis, daar kan niemand tegenop.

Henk
Ook daar noem je een grote, Henk. GRATIS.!!!!!

Tegenwoordig is alles zo schrikbarend duur dat, als je de keus hebt door iets voor niets te laten doen, dit ook laat doen. Daar moet je de Euro voor bedanken.... >:(

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 28 december 2004, 23:00:42

Ja, dan blijkt de brandweer iets niet te kunnen en verwacht dat er dan wel binnen een kwartier een bedrijf voor z'n neus staat dat het wel even overneemt om de rest van het jaar weer in slaap te sukkelen. Als de brandweer zoiets stuctureel ter hand neemt is het niet rendabel om een auto standby te houden voor die ene keer in het jaar dat de brandweer iets niet lukt. Koop dan als brandweer een zoab reiniger, als je A zegt moet je ook B zeggen. Uiteindelijk is de brandweer de oorzaak dat er geen bedrijf is dat het wegdek reinigt.

Want dat is niet lonend. Gratis, daar kan niemand tegenop.

Henk
dat bedrijf heeft zelf een half uur staan boenen en toen die ZOABreiniger laten komen,wij krijgen het wel schoon hoor.Met een uurtje of wat boenen,jij en ik betalen wel mee daaraan dus zo gratis is de brandweer niet  ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 28 december 2004, 23:01:41

dan zijn we waar het overgaat,dan doet de brandweer die 1 % ook wel erbij.Want dan duurt het dus te lang voor er een bedrijf is

Ja, en waar houdt dat op. Uiteindelijk is dus alles brandweerwerk, als het maar haast heeft.

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 28 december 2004, 23:03:29

dat bedrijf heeft zelf een half uur staan boenen en toen die ZOABreiniger laten komen,wij krijgen het wel schoon hoor.Met een uurtje of wat boenen,jij en ik betalen wel mee daaraan dus zo gratis is de brandweer niet  ;)

Gratis voor de klant. De rekening van het bedrijf dat te beroerd is om z'n lift te onderhouden wordt door mij betaald. Voor het bedrijf is dat gratis ja.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #64 Gepost op: 28 december 2004, 23:09:16

Ja, en waar houdt dat op. Uiteindelijk is dus alles brandweerwerk, als het maar haast heeft.

Henk
Mischien welja.Er zijn gewoon klussen die adhoc opgelost moeten worden,en waar niet eerst een belrondje langs diverse bedrijven moet worden gepleegt om wat gedaan te moeten krijgen.

Er wordt te makkelijk gezegt dat is geen brandweertaak,dus we schrijven meteen maar een rekening.Maar ik heb het al eerder aangehaald en Ronald ook,die pieper gaat niet voor niets.Wij worden niet voor niets van huis gehaald om een klus te klaren,hier worden dit soort klussen eerst voorgelegt aan de bevelvoerder van dienst of OVD.En die bepaald of de brandweer eruit gaat om die klus te klaren,en vaak zal hij moeten beslissen dat de brandweer er daadwerkelijk eruit gaat voor die klus.Uiteindelijk ben je salvage aan het plegen,het voorkomen van meer schade dan er al was

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 29 december 2004, 09:12:34
tja als er om wat voor reden dan ook een ander bedrijf niet kan dan zullen we ook wel gaan rijden. Maar dan moet je meer denken aan het reinigen van een wegdek na een ongeval of zo iets. Ik kan me nog wel een ongeval heugen waarbij een voetganger overreden was door een vrachtwagen en daar was het een en ander op en rond de vrachtwagen op de weg gekomen. In die situaties ga je geen particulier bedrijf die rommel laten ruimen uiteraard.......die situaties zijn ook niet het probleem.

fireman77

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 29 december 2004, 11:46:02
Henk,

Jij denkt er duidelijk anders over dan sommige anderen hier op het forum wat nou precies wel een brandweertaak is of juist niet.
Jij denkt dat de brandweer het werk doet wat eigenlijk anderen instanties zouden moeten doen.
En die brandweer doet het nog gratis ook!!
Het is een schande, vindt je niet?

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Schoonmaken van wegdek, liftopsluitingen, buitensluitingen dat zijn voor mij taken die de brandweer mogen doen.
Volgens jou kan dat niet, dat is hoe jij het bekijkt.
Ook goed, daar komen wij tweeën in ieder geval niet uit.

Maar ik vindt je over het algemeen negatief klinken over  brandweermannen die bijklussen zoals jij het doet overkomen dat we in een verveelt uurtje als  "wegdekreiniger, inbreker en liftmonteur" werkzaam zijn!!!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 29 december 2004, 12:23:18
Henk,

Jij denkt er duidelijk anders over dan sommige anderen hier op het forum wat nou precies wel een brandweertaak is of juist niet.
Jij denkt dat de brandweer het werk doet wat eigenlijk anderen instanties zouden moeten doen.
En die brandweer doet het nog gratis ook!!
Het is een schande, vindt je niet?

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Schoonmaken van wegdek, liftopsluitingen, buitensluitingen dat zijn voor mij taken die de brandweer mogen doen.
Volgens jou kan dat niet, dat is hoe jij het bekijkt.
Ook goed, daar komen wij tweeën in ieder geval niet uit.

Maar ik vindt je over het algemeen negatief klinken over  brandweermannen die bijklussen zoals jij het doet overkomen dat we in een verveelt uurtje als  "wegdekreiniger, inbreker en liftmonteur" werkzaam zijn!!!

De brandweer mag het wel doen, maar niet gratis. Dat is het verschil. Waarom zou een kelder leegpompen, een haperende lift op gang brengen, een deur openmaken voor iemand die z'n sleutels vergeten heeft gratis moeten...

Elke keer wordt net gedaan alsof ik de brandweerman z'n lolletje niet gun. Maar dat is het niet, steeds is het nodig mijn woorden te verdraaien om het gelijk te halen.

Natuurlijk mogen jullie mensen helpen. Maar niet altijd, alles voor niks, dat kun je niet maken in deze tijd van bezuinigingen. Als je zo aan je medemens denkt, denk dan ook eens aan de mensen die je daar mee benadeelt door met behulp van gemeenschapsgeld gratis je diensten aan te bieden.

En natuurlijk zijn jullie het snelst en het goedkoopts het makkelijkst bereikbaar en met de meeste mensen en het grootste apparaat (het Rijk). Er is geen instantie of bedrijf in heel Nederland die daar aan kan tippen. En dat maakt het juist zo oneerlijk als je daar misbruik van maakt. Wat kun je daar tegen beginnen als slotenmaker?

De uitdrukking "proletarisch gebruik van de brandweer", dat vind ik een goede benaming!

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 29 december 2004, 12:24:01
Als er echt gered moet worden, of er sprake is van een acute situatie mag de brandweer alles doen wat zij en de situatie nodig acht..

In sommige gevallen moeten zij wel de kosten doorbelasten, zeker als je anders commerciele bedrijven de das omdoet
Als er een liftopsluiting is, moeten ze direct komen, maar wel een vette rekening naar de exploitant moeten sturen.. net als bij een zoveelste automatisch alarm..
Dat zelfde geld voor buitensluitingen.. De plaatselijke slotenmaker biedt vaak ook diensten aan in dit soort zaken.. Waarom schakel je die niet in..

Voor dienstverlening mag er geen concurrentievervalsing door de brandweer gebeuren ten opzichte van marktpartijen toch ?

verder denk ik dat er een preventieve werking uitgaat als de brandweer een rekening stuurt voor dienstverlening.
Maar om bij enorme regenval  assistentie te verlenen aan de bewoners om de kelders leeg te pompen vind ik niet erg. Maar wel een rekening sturen, die geclaimd kan worden bij de verzekering.. (met zekere coulance bijvoorbeeld in de vorm van bijzondere bijstand bij mensen die de rekening alsnog niet kunnen betalen.)

Als de brandweer dit niet automatisch doet, zullen er voldoende marktpartijen zijn die in deze markt springen..  
(Moet ik me eigen MSA nog maar eens gaan opknappen..)

;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #69 Gepost op: 29 december 2004, 13:07:02
Volgens mij zijn er een paar mensen die niet snappen wat er bedoeld wordt! De brandweer doet alle spoedeisende hulpverleningen kosteloos! Een spoedeisende hulpverlening is ook een liftopsluiting (om problemen op te lossen eventueel met spreider ;)) en ook het reinigen van een wegdek als dit een dusdanig gevaar oplevert voor de andere weggebruikers. Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens zijn.

De zaken zoals buitensluitingen e.d. zijn gewoon geen taak om door de brandweer kosteloos te doen! Ze moeten gedaan worden en de brandweer zal dit ook wel doen maar tegen hetzelfde tarief als een bedrijf!