Dat er twee uur gewacht moet worden hoor je me niet zeggen, maar dat zal alleen in het begin zijn. Van oudsher is het altijd de brandweer die het wegdek reinigt. Bedrijven zijn er niet op ingesteld dit te doen, om dat met de brandweer niet is te concureren: binnen een paar minuten staan 12 man te bezemen en te schobben en helemaal voor niks!!!
Bij een bedrijf zullen de medewerkers bestaan uit betaalde krachten en om die in dienst te nemen is geld nodig. De gemeente zal er dan dik voor moeten betalen en heeft daar geen zin in vrees ik. En dat met het argument dat ze, die éne keer dat er wel ineens een wegdekschoonmaakbedrijf gebeld werd er lang op gewacht moest worden. Nee als dat zou moeten veranderen zal het structueel aangepakt moeten worden, niet meer vanzelfsprekend als taak van de brandweer zodat er een markt ontstaat waar berijven op in kunnen springen. Als ik nú pech heb met mijn auto wordt ik binnen een half uur geholpen. Als de brandweer dat altijd (ik noem maar een voorbeeld) pleegde te doen was er geen ANWB of andere klub die dat kon doen, want tegen de gratis hulp van de brandweer kan je niet op. Als de brandweer dan een keer niet naar mijn auto zou kijken kon ik lang wachten zonder ANWB. Roept de brandweer, zie je nu wel dat we ook auto's moeten repareren, er komt niemand om die man z'n auto te maken wij zijn de enige die dat zo snel kunnen!
De moraal: pas als jullie stoppen met het wegdek schoonmaken (of er een normale commerciële prijs voor gaan vragen) is het lonend voor bedrijven om dat goed op te pikken. Maar het zal duurder worden voor de gemeente en meer lonen om de vervuiler (connextion bv) aan te pakken.
Ik ben blij dat jullie geen geluid verhuren!
(in tegendeel, regelmatig BIJ mij huren
)
Henk