Als ik het goed begrijp zijn wij een hulpverleners, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Ik ben van mening dat het onzin is om de burgers hier voor te laten betalen, we betalen immers genoeg belasting en dergelijke.
Al deze meldingen zijn prio 3 meldingen en de brandweer blijft gewoon inzetbaar voor meldingen met een hogere prioriteit. Dus daar ligt het probleem niet.
En de RAC die beslist uiteindelijk of de brandweer opgeroepen wordt in deze situaties.
Beste henk,
Ik lees inderdaad de discussies!
Maar daardoor heet het ook een discussie, jij hebt een mening, de ander denkt er zo over!!
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.
En wat ik voor de kost doe, dan lees jij ook niet alle discussies!!
Maar ik werk als beroepsbrandweerman en daarnaast ben ik vrijwilliger.(waar we geen rekening voor vragen voor dit soort klusjes)
Ja, van mening kun je verschillen. Maar als je de mening van een ander betitelt als
onzin dan wek je de indruk dat je geen argumenten gehoord hebt voor die mening. Nu, de discussie staat vol met goede, steek houdende argumenten voor het terughoudend optreden van de brandweer als het dienst verlening betreft. Dus gewoon maar even roepen "geld vragen is onzin" en dat niet onderbouwen vind ik veel te kort door de bocht. Ik heb respect voor meningen die ergens op gebaseerd zijn, zo maar wat roepen kan iedereen.
Ik begrijp het wel, je hebt de spullen, je hebt de tijd, kom waarom niet, goed tegen de verveling.
Nou ik dacht dat er voldoende argumenten naar voren zijn gebracht waarom niet. Ga daar eens op in.
Een van onze leden heeft een beveiligings bedrijf in Almere, samen met een aantal collega's en een meldkamer is hij 24/7 bereikbaar voor buitensluitingen, sleutels die afbreken en bijvoorbeeld alarm wat niet uit wil. Ik vind het totaal van de gekke dat hij, om dat een beroeps brandweerman zich verveelt en er graag een beetje bij klust, een concurent krijgt die dankzij gemeenschapsgeld (wat daar absoluut niet voor bedoelt is!) gratis kan werken. Kom je bij mij ook gratis het gras maaien? Of is dat soms niet leuk genoeg
.
Hulpverlening, oke dat is in 't algemeen belang en moet ook gratis blijven. Maar 26 keer naar theater de Graaf Wichman voor mensen vast in de lift om dat ze op het onderhoud van die gammele lift bezuinigen, goed tegen de verveling, natuurlijk, maar niet terecht dat iedereen (wij met z'n allen dus, via de belasting!) daar voor op moeten draaien.
En dat laatste is precies waarom de bezuinigende gemeentes, die vaak niet eens geld genoeg hebben om een school fatsoenlijk te onderhouden zodat de kinderen in een beschimmeld lokaal les krijgen, steeds meer de wat al te enthousiaste brandweerkorpsen voor gaan schrijven geld te vragen dat soort brandweeroneigenlijke akties.
Henk