Steekpartij (1 dode en 1 zwaar gewonde) Rodosstraat - Almere 07-05-2011

Auteur Topic: Steekpartij (1 dode en 1 zwaar gewonde) Rodosstraat - Almere 07-05-2011  (gelezen 3346 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Vroeger hadden alleen een paar hobbyisten een scanner om op de hoogte te blijven,nu zien we veelvuldig hele volksstammen die eventjes op de p.c.hebben gekeken waar het onheil zich bevindt,aanscheuren met allerlei vormen van vervoer!
Leve de P2000! We moeten er maar mee leren leven,en mijmeren over de goeie ouwe tijd!

Sorry, maar dit is wel heel erg suggestief. Het gros van de 'toeschouwers' zal op de sirenes af komen en echt niet op P2000. Bovendien heeft iedereen tegenwoordig een mobieltje en is het vriendennetwerk al snel gemobiliseerd ("moet je horen wat er bij mij in de straat is gebeurd", etc).

Je gaat me niet vertellen dat als er geen P2000 was geweest dat je een significant verschil zou verwachten :)


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
O ja hoor,absoluut,ze maken de koppeling van sirene en kijken op de p.c.wáár!
We hadden laatst een inzet (middelbrand)'s avonds laat in een uithoek van de gemeente,waarbij echt niet al teveel herrie is gemaakt, binnen vijf minuten was er een behoorlijke stroom  ramptoeristen! ::)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Ik denk dat de grootste "publiekstrekker" een landende helikopter is. Meestal maken die eerst een verkenningsronde over het gebied om een geschikte lokatie voor de landing te vinden, soms zelfs meerdere rondes.

Ik weet niet wat het "gros" van de mensen doet als er een EC-135 laag over hun huis vliegt, maar naar buiten gaan is een hele logische reactie. En dan sta je op straat en zie je de heli landen achter een blok huizen. Dan ga je kijken waar hij geland is toch? (of ben ik de ene gek die het zo doet?).

Volgens mij heeft het daar meer mee te maken dan dat mensen op een P2000 monitor kijken en dan de lokatie op gaan zoeken. Niet voor niets deden wij de sirene het liefst uit "vroeger". Dan trok je minder publiek.