wat doe je?

Auteur Topic: wat doe je?  (gelezen 6809 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #10 Gepost op: 13 november 2004, 21:58:41
Ok, jullie hebben er uiteindelijk recht op te weten waar deze vraag vandaan kwam. De situatie was de volgende:

Ik lag als bewusteloos lotusslachtoffer - dus volledig ontspannen - op de rug en mijn hoofd werd in neutrale positie gehouden. Tot mijn ergernis kreeg ik last van een hoestprikkel die ik eerst nog wel even kon onderdrukken, maar uiteindelijk dus niet meer. Ik begon dus te hoesten, maar bleef verder volledig ontspannen. Mijn hulpverleners besloten de chinlift uit te voeren, maar hierdoor werd de hoestprikkel alleen maar nog veel sterker. Uiteindelijk dacht ik: als ze me nou maar stabiel zouden draaien, dan zou ik het waarschijnlijk kwijt zijn. Dit deden ze niet en het resulteerde erin dat de onschuldige hoestbui eindigde in een bedreigde ademhaling. Ik heb het spel gestopt.

Mijn vraag was dus serieus bedoeld: Was dit te voorkomen geweest door stabiel te draaien?


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #11 Gepost op: 13 november 2004, 22:08:17
Dat is iets om eens uit te proberen bij de volgende hoestbui ga dan op je zij liggen en kijk of het erger word of ophoud.
Dit is serieus bedoeld hoor.

Off topic (Gelukkig goed thuis gekomen zie ik  ;))
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #12 Gepost op: 13 november 2004, 22:44:19
Dat is iets om eens uit te proberen bij de volgende hoestbui ga dan op je zij liggen en kijk of het erger word of ophoud.
Dit is serieus bedoeld hoor.

Off topic (Gelukkig goed thuis gekomen zie ik  ;))

Zo'n actie verstoort je speletje als je dat zelf doet. Dat is zo jammer. Ik had gehoopt dat er een pasklaar antwoord was. :-\

(Off topic: nog iets korter dan de heenweg ;))


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #13 Gepost op: 13 november 2004, 23:31:16


Zo'n actie verstoort je speletje als je dat zelf doet. Dat is zo jammer. Ik had gehoopt dat er een pasklaar antwoord was. :-\

(Off topic: nog iets korter dan de heenweg ;))

Ow nee ik bedoel niet tijdens het lotus spelen maar als je gewoon een hoestbui krijgt dan kun je het uitproberen.


( off topic:Gevlogen?? mail me effe hoe je gereden bent doen wij dat de volgende keer ook ;D ;))
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 14 november 2004, 18:03:44
Het pasklaar antwoord is ja in de stabiele zijligging.


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 november 2004, 19:18:21
Het pasklaar antwoord is ja in de stabiele zijligging.

Nee, logroll!
Jorrin schreef:"Ik lag als bewusteloos lotusslachtoffer - dus volledig ontspannen - op de rug en mijn hoofd werd in neutrale positie gehouden. "
Nou, dat doe je bij een trauma, dus ... logroll.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2004, 19:50:35


Nee, logroll!
Jorrin schreef:"Ik lag als bewusteloos lotusslachtoffer - dus volledig ontspannen - op de rug en mijn hoofd werd in neutrale positie gehouden. "
Nou, dat doe je bij een trauma, dus ... logroll.

Klopt, er was sprake van een wond boven sleutelbeenniveau.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2004, 23:07:04
A: De informatie over de wond is nieuw, dus vergeef mij dat ik uitging van een slachtoffer dat alleen bewusteloos is en er geen reden was om uit te gaan van nek- rug letsel.

B: De logroll doe je met drieen, vergeef me dus wederom dat ik uitgegaan was van een hulpverlener.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2004, 23:17:43
A: De informatie over de wond is nieuw, dus vergeef mij dat ik uitging van een slachtoffer dat alleen bewusteloos is en er geen reden was om uit te gaan van nek- rug letsel.

B: De logroll doe je met drieen, vergeef me dus wederom dat ik uitgegaan was van een hulpverlener.

Feit blijft dat jullie het eens zijn over het zijwaarts draaien ;)


helm

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 15 november 2004, 07:08:54
De logroll doe je met drieen,
Optimaal is met 5 personen. 1 aan het hoofd, 3 aan de zij en 1 bij de voeten.