Hoi,
Reuze bedankt allemaal voor de correcties!
- R10 Den Oever staat volgens mij nu al goed op de topo-kaart.
- R10 De Cocksdorp, post bestaat inderdaad nog (
www.brandweertexel.nl); ik heb nog de oude locatie staan. Ik heb 'm genoteerd en bij de volgende update staat-ie goed.
Politie Groningen:
- Bureau Diamantweg miste ik inderdaad; is toegevoegd aan de database.
- Bureau Basisteam Centrum zit volgens
www.politie.nl aan de Rademarkt 12. Locatie Schweitzerlaan kennen ze niet...
Ziekenhuis Groningen:
- Locatie Ketwich Verschuurlaan is nu verwijderd in de database. Wordt meegenomen in volgende update.
- Oranje stip in Lewenborg: dit is een adres van de Reddingsbrigade, zie ook de
legenda. Bij de Noorderhogebrug zit er ook één. Ik heb aan Reddingsbrigade NL gevraagd of ze al die wijkadressen wel willen hebben op de kaart, omdat het vaak alleen een correspondentieadres is. Maar ze willen ze er graag op... Aan de Eemshaven zie je zo'n stip (bij Vopak) maar dan rood, dat is een KNRM boothuis.
Dan de updates over de risicogevende objecten. Die haal ik uit
nederland.risicokaart.nl. De gemeenten zijn wettelijk verplicht om die locaties up-to-date te houden op de risicokaart. De ene gemeente doet dat beter dan de andere (helaas).
- De gastanks (vnl Propaan) worden inderdaad ook door gemeenten in de Risicokaart bijgehouden. Dat heet de RRGS database. Ze zijn in die database van het type "Overig". Ik heb er bewust voor gekozen die niet op de topo-kaart te zetten, omdat ik dan ineens honderden stipjes krijg in de polders van Flevoland en Noordoostpolder. Dat ziet er vreemd uit.
- Andere gevaarlijke locaties die je nu niet ziet op de kaart: stuur hiervoor a.u.b. een mailtje naar je gemeente met het verzoek om de RRGS database bij te werken met de missende gegevens. De gemeente werkt dan het landelijke bronbestand bij. En dat gebruik ik dan weer voor de topo-kaarten. Het is voor mij ondoenlijk om 400 gemeenten te mailen elke keer als er een risico-object ontbreekt. Ik zou willen dat de Inspectie VenJ wat strenger is richting gemeenten als het gaat over het bijhouden hiervan.
Anyway, ik ben erg blij met jullie updates! Ze zijn een onmisbare aanvulling op de jaarlijkse correcties die ik van de veiligheidsregio's zelf krijg. Blijf ze alsjeblieft posten!