Ligt het aan mij, of heeft nu werkelijk niemand in de gaten dat er langs elkaar wordt gepraat hier?
Dat minder jarige een cursus volgen over hoe het wel en niet moet, is allemaal prima, immers jong geleerd is oud gedaan.
Maar het gaat hier of we ze ook de praktijk in
moeten sturen. Nee ik vindt ook dat we het niet moeten...
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar op iedere "regel" zijn uitzonderingen.. De 1 wordt juist sterker van een voorval en de ander gaat eronderdoor.
Een leeftijds grens is niet meer en niet minder als een richtlijn.. Maar de meeste minder jarige moeten we gewoon tegen zichzelf beschermen.. ze kunnen vaak in een opwelling iets beslissen en achteraf best de pineut zijn. Daarnaast wordt een minder jarige niet altijd even serieus genomen, zeker niet als het gaat om een reanimatie. Als je de pech hebt wordt je zelfs afgedankt als sensatie zoeker.. Dus mij lijkt het verstandiger om te wachten tot een jaartje of 18 zodat je ook door onbekende serieus wordt genomen.
Eerdere voorbeelden die genoemd zijn door Rader, zijn niet echt voorbeelden voor een 16 jarige, als mijn vader bijv. die vrouw van de bodybuilder zou gaan reanimeren, dan krijgt hij ze er ook voor langs..
En tsja dat stukje over de buitenlandse dame.. dat heeft gewoon met cultuur te maken, maar ook als volwassenen kan je dan in de problemen komen, in zo'n geval, dan is het gewoon van: "meneer ik moet dit en dit doen, anders komt uw vrouw helemaal niet meer terug.." als hij zegt dat je het niet moet proberen, kan je beter opstaan en wachten op de ambulance..