Repressief zakboek

Auteur Topic: Repressief zakboek  (gelezen 8111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Gepost op: 9 mei 2011, 12:49:21
Op internet is het repressief zakboek van de Veligheids Regio Utrecht te vinden. Dit zakboek wordt in een handig mee te nemen formaat aan de bevelvoerende gegeven. Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie hiervan vinden en of er meer regio's zoiets hebben. Onderstaande tekst komt letterlijk van de VRU site

De VRU streeft met het repressief zakboek naar een uniform optreden van de Brandweer in Veiligheidsregio Utrecht. Doelstelling van dit boekje is om voor én tijdens de repressieve taakuitvoering te beschikken over een heldere en puntsgewijze opsomming van relevante informatie.

De informatie is afkomstig van landelijke en regionale procedures evenals uit les- en leerstof. Het repressief zakboek claimt geen volledigheid of onuitputtelijkheid. Verder is de actualiteit afhankelijk van diverse ontwikkelingen. Daarmee is dit zakboek een dynamisch naslagwerk waarin regelmatig aanpassingen en aanvullingen zullen worden verwerkt


klik hier voor het zakboek (pdf)
http://tinyurl.com/repressiefZakboek


Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2011, 17:02:31
Ik heb het zakboek eens kunnen bekijken van een bevelvoerder bij ons. Staat een hoop informatie in, in beknopte duidelijke zinnen. Ik denk zelfs dat het zakboek ook van toegevoegde waarde zou kunnen zijn voor manschappen. Zeker het chemiegedeelte. O0


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2011, 18:41:57
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2011, 07:35:29
Brandweer Amsterdam-Amstelland kent deze ook. Is volgens mij ook voor OvD's bedoeld.
In Kennemerland bestaat er geen, voor zover ik weet, en lopen sommigen met die van Amsterdam.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2011, 11:25:55
Brandweer Amsterdam-Amstelland kent deze ook. Is volgens mij ook voor OvD's bedoeld.
In Kennemerland bestaat er geen, voor zover ik weet, en lopen sommigen met die van Amsterdam.
Klopt, dit worden ook wel de aandachtskaarten genoemd. Ze liggen op elk voertuig en zijn bedoeld voor bevelvoerders, ovd, ac.


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2011, 22:11:50