Vreemde actie van de instructeur en ook van de 2 BHV-ers die niks mochten zeggen van de instructeur.. (matenaaiierij noemde men dat vroeger bij mijn brandweerkorps) en ook behoorlijk dom om de eigen veiligheid te vergeten...
Jouw contactpersoon /hoofd BHV zou ik hier zeker op zetten en als er geen bevredigend antwoord komt dan een andere instructeur/opleidingsbedrijf kiezen voor de BHV oefeningen. Er zijn nog steeds beunhazen in de BHV wereld werkzaam. Hoorde laatst van een BHV instructiebedrijf dat in 1 dag een groep van 12 personen opleidt voor het BHV examen, ondanks de recessie en het tegemoetkomen van werkgevers in goedkopere opleidingsvarianten zijn dit soort ''opleidingsactiviteiten'' enorm twijfelachtig....
1 dag ? Hier is de herhaling een halve dag. Ik heb dan ook bedankt en ben er niet heen gegaan.
Het enige dat bhv'ers bij het bedrijf waar ik werk moeten doen is die halve dag herhaling per jaar. 1 stoot co2 en 2 minuten reanimeren (en het geeft eigenlijk niet als je het een beetje verkeerd doet. Daarbij doen de meeste van mijn collega's het alleen maar vanwege de 2 of 300 euro die ze er per jaar aan vergoeding voor krijgen.
Het management ZEGT dat ze bezig zijn om om de bhv beter te organiseren, ik betwijfel het, ondanks dat ze allerlei idiote regels invoeren in de trant van veiligheid (veiligheidshesjes overal aan, zelfs bij draaiende machines, maar een ketting mag dan weer niet).
Ik zou zelf graag een betere bhv organiseren, maar uiteraard ben ik maar personeel en geen management en kan ik dat dus niet. Tot het verbeterd is ben ik zeker geen bhv'er meer en probeer ik mijn ehbo taken ook te minimaliseren (als er iets is doe ik uiteraard wat ik moet doen) al is de ehbo dan weer wel enigszins geregeld, maar niet door het management, maar door de ehbo'ers zelf die zelf de opleiding hebben betaald (waarvoor die vergoeding dus ook echt nut heeft).