Middelbrand (Blije Borgh) Gerard Alewijnstraat - Hendrik Ido Ambacht 11-05-2011

Auteur Topic: Middelbrand (Blije Borgh) Gerard Alewijnstraat - Hendrik Ido Ambacht 11-05-2011  (gelezen 2351 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
21:56:20 11-05-11GROUP-1Prio 1 AL459 HV473 TS411 OMS CRIT 2. BLIJE BORGH GERARD ALEWIJNSSTRAAT 18 HENDRIK-IDO-AMBACHT AVP:9#BZW-ZDT-AL
1404281BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (?)
1404282BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (?)
1404296BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (Blusploeg 2)
1404299BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (Postalarm)
1405370BRW Zwijndrechtse Waard (Zwijndrecht) (Staflid van Dienst)
1405385BRW Zwijndrechtse Waard (Zwijndrecht) (Blusploeg B)
p2kflex
22:04:39 11-05-11-ALPHA-Prio 1 OD490 TS411 OMS CRIT 2. (naderbericht: middelbrand) BLIJE BORGH GERARD ALEWIJNSSTRAAT 18 HENDRIK-IDO-AMBACHT AVP:9#BZW-HIA-2e uitruk
MB1404299BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (Postalarm)
p2kflex
22:04:44 11-05-11GROUP-1Prio 1 OD490 TS411 OMS CRIT 2. (naderbericht: middelbrand) BLIJE BORGH GERARD ALEWIJNSSTRAAT 18 HENDRIK-IDO-AMBACHT AVP:9
MB1403030BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Persinfo)
MB1403064BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Drechtsteden Zuid)
MB1403096BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (HOvD Infocode)
MB1404289BRW Zwijndrechtse Waard (Hendrik Ido Ambacht) (Staflid van Dienst)
p2kflex
22:04:50 11-05-11GROUP-1A1 18196 BLIJE BORGH GERARD ALEWIJNSSTRAAT 18 3341GD HENDRIK-IDO-AMBACHT RITNR 13481 (naderbericht: middelbrand)
MB1423396Ambu 18-196 (Reserve Zuid-Holland Zuid)


Opnieuw Middelbrand in Hendrik Ido Ambacht, vanmorgen ook al.




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dit is een verzorgingshuis voor ouderen.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
22:15:35 11-05-11GROUP-2(naderbericht: middelbrand) BLIJE BORGH HENDRIK-IDO-AMBACHT, BRAND MEESTER.
MB1433001Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC)
MB1433865Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (PersInfo)


Ik hoop nog op een nader bericht van mede forumlid Rolanddeg, die vrijwilliger is bij Hendrik Ido Ambacht. Bij de Middelbrand van vanmorgen kon hij ook aardig wat info geven :)

Iemand anders mag natuurlijk ook!  :D


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
ik ben net terug.
was brand in een apartement met daarin een oudere dame.
het slachtoffer is ter plaatse behandeld door ambulance personeel en is inmidels weer naar haar woning terug.
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Nog een middelbrand vandaag en ik denk dat m'n hart er mee stopt...! En ik moet m'n auto is beter parkeren: bij deze melding was ik als nr. 3 op de 1e TS beland.

Deze locatie is bij ons al lang berucht om de vele (loze) oms'en. We gingen dus op weg met de gedachte 'het zal wel weer niks zijn, al is het wel een ongebruikelijke tijd voor een OMS'. Aan de deur werden we opgevangen door iemand die nog geen verdere informatie had, al zagen we wel dat er op de 3e verdieping een melder was aangesproken. Op het moment dat we naar boven gaan om een verkenning uit te voeren komt er iemand naar beneden gerend: "er komt allemaal rook onder de deur door!" We riepen spontaan in koor 'fuck!' HD doorvoeren! Stormram! Warmtebeeldcamera! Vluchtmasker! Iedereen omhangen! En op zo'n moment ben je érg trots op je team: zonder te overdrijven waren alle benodigde materialen 2 minuten later 3 etages hoger.

Uiteindelijk had een bejaarde vrouw een lucifer op haar scootmobiel laten vallen, waar ze zelf waarschijnlijk op zat. Dit heeft ze zelf nog proberen te blussen met een bloemenvaas, dus het grote vuur was er al vanaf. Wel stond de hele ruimte stijf onder de rook, en zat de vrouw op haar gemak bij het geopende raam... Slachtoffer naar buiten en overgedragen aan de ambulancedienst: door een wonder had ze geen grote brandwonden. Ook had ze geen rookintoxicatie, dus ze hoefde niet naar het ziekenhuis. Haar kat en vogel hebben we ook geëvacueerd, al was het nog best een toer om de kat te vinden... Deze bleek zich uiteindelijk achter de videorecorder in een kastje verstopt te hebben. Lang leve de warmtebeeldcamera! ;D

Maar meneer de brandweerfan, ik weet niet van wie je gehoord hebt dat ze weer terug is naar haar woning... Maar daar mag Stichting Salvage nog even zijn best op doen! ;) De vrouw verblijft de komende tijd in een andere ruimte binnen het complex.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Mooi verslagje Roland! Thanks voor de nadere info en het gedetailleerde verhaal!  ;D


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Maar meneer de brandweerfan, ik weet niet van wie je gehoord hebt dat ze weer terug is naar haar woning... Maar daar mag Stichting Salvage nog even zijn best op doen! ;) De vrouw verblijft de komende tijd in een andere ruimte binnen het complex.

Ik bedoelde eigenlijk dat ze terug was in het gebouw was O0.
beetje onduidelijk geschreven
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener